هشدار به غنی، خلیلی، محقق و دانش
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۷/۷/۱۴ کد خبر: 155151 منبع: پرینت

غنی، خلیلی، محقق، دانش، گلبدین، نعیم کوچی و سید بحر بدانند که علیپور قوماندان نظام نیست، او اکنون برای هزاره ها ستیغ آزادی است و اگر تار موی او خیانت شود، افغانستان به یک جنگ تمام عیار داخلی خواهد رفت. چون دیگر طاقت طاق شده است و هزاره ها نمی توانند که هروز شاهد مرگ تدریجی خود باشند.

هزاره ها می دانند که در پشت این توطیه ای خطرناک، غنی، نعیم کوچی (کاکا خوانده غنی)، گلبدین و کریم خلیلی قرار دارند تا جبهه مقاومت هزاره ها را در هم شکنند و خلیلی این تحفه را به بادار خود غنی تقدیم کند. اگر این مساله بسیار حاد گردد، هزاره های کابل قبل از هرچیزی پشت دروازه خلیلی باید اردو زده و یخن او را سفت نموده و وادار به پاسخگویی نمایند.

چرا خلیلی، محقق و دانش سکوت کرده اند؟
دولت چرا با چرخبال ها و نیروهای ارتش و کماندو و پولیس بر مردم لعل حمله ورشده اند؟
چرا جنرال مراد که زادگاهش لعل است، جلوی این عملیات وحشیانه و ددمنشانه را نگرفت؟
آیا او از این عملیات بی خبر بود و یا بخاطر کاندید شدن پسرش به نحوی با این عملیات همآهنگی کرده است؟
اگر بی خبر است، چرا اعلامیه نمی دهد و محکوم نمی کند؟ و یا اینکه سکوت موجب رضا است.

مگر کرسی داران دولتی ما از این عملیات خبر ندارند؟
چرا برای توقف کشتار و تعقیب مردم خود اقدام نمی کنند؟
چرا فرزندان شان در کمپاین های انتخاباتی شان از جنگ تمام عیار در ولسوالی لعل و سرجنگل سخن نمی گویند؟
چرا امروز دولت تظاهرات مدنی مردم بامیان را در دفاع از قوماندان علیپور، با خشونت تمام عیار سرکوب نمود؟

این را همه باید بدانند که کمپاین تمام نامزد وکلای هزاره با حمایت و یا عدم حمایت از جبهه مقاومت و قوماندان علیپور محک زده می شود.
جامعه باید بداند که این توطیه علیه فرمانده علیپور، مدتها قبل طراحی شده بود و فقط دنبال بهانه بودند.

اما این پرسش را باید غنی پاسخ بدهد که دست گرفتن از تعقیب و یا بازداشت فرمانده علیپور و جلوگیری از جنگ و کشتار مردم در لعل و سرجنگل و یا دامن زدن به یک جنگ داخلی تمام عیار؟

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
هشدار
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی ومحقق ودانش بدنبال موقف خود اند پروای شمارا ندارند.
قیصاری را چه کردند؟ جنرال دوستم چه کرد؟
مراد علی هم موقف دارد موقفش مهم است نه مردمش.
بااحترام داکتر عبید.

>>>   اشرار هر روز درغزنی یک جنایت را مرتکب میشوندوعهمین امروز پل را تخریب کردند که ملیون ها افغانی خساره به بیت المال وارد شد، حکومت همه اینهارا گذاشته وبه یک السوالی دور دست میرود
تاحال غ می گفت من راه امان الله خان و داود خان را ادامه میدهم حالا معلوم شد که راه عبدالرحمن خان را هم ادامه میدهد

>>>   غنی خائن غیرت وتعصبش را به ویک واژه افغان به مردم افغانستان نشان میدهد!‏ مردم ازبگ،هزاره،تاجیک وپشپونهای ننگرهاری مورد غضب او قرار گرفته ،....هار مثل اشرار طالب وداعش آدم خوار را بر سربازان غیور ومردم با ایمان وطن ما میخواهد مسلط کنند در حالیکه پاکستان هر روز بخشی از خاک وطن ما را ضمیمه خاکش میکند ومردم بیکناه وشریف افغانستان را به حاک وخون میکشند اما صدای از این خائن بلند نمیشود!‏ آیا سران پشتون به رئیسان ازتش پاکستان کون داده که شرمنده پاکستانیهاست که هر کاری دلشان بخواهد انجام دود؟
فکور

>>>   مردم شریف ومومن هزاره مناطق مرکزی افغانستان مردم صلح دوست وزحمت کش هستند که برای استقلال،آزادی مدنی،رشد و ترقی جامعه نقش مهم و اول داشته اند.مردم هزاره علم پرور و معارف دوست اند که ذکور واناث شان برای فراگیری علم و معرفت روزانه چند کیلومتر با پای پیاده طرف مکاتب و آموزشگاه ها بروند.مردم هزاره خیلی زحمت کش بوده واز هرنوع کارکارگری در مرکز افغانستان وولایات برای بهبود وضع اقتصادی دریغ نکرده اند.این مردم صادق ووطن دوست برای آزادی واستقلال افغانستان در حکومات های مردمی گذشته به شکل ایلجاری و خدمت مقدس عسکری پیشتر از هر قوم شریف افغانستان شتافته اند که تاریخ گواه آن است.حالا که دوران دموکراسی وازادی بیان و رشد و ترقی درافغانستان مهیا شده اند مردم صادق وزحمت کش هزاره افغانستان برای احترام گذشتن به قوانین اساسی وصلح وارامش افغانستان در نیروهای امنیتی افغانستان عم از ذکور واناث مصدر خدمت میگردد.متاسفانه یک تعداد مردم جاهل ونادان به مراکز تجمع هزاره های مومن وزحمت کش حملات وحشیانه وجاهلانه میکنند ومردم بیگناه وخدمتگار واقعی مردم هزاره مظلوم را به شهادت می رسانند.این وحشیان ازدین بیخبر وخودفروخته ها بدانند که ملت عظیم وزحمت کش هزاره به این ماجراجوییها وادم کشی ها تسلیم نشده وبا اشتیاق کامل وبدون ترس به زندگی شرافتمندانه وصلح آمیز خود ادامه میدهند.حکومت وحدت ملی ودولت مرکزی باید برای رشد و ترقی بیشتر به این مردم وطندوست توجه بیشتر داشته باشد ونگذارند که اهداف خطرناک ماجراجویان وادم کشان درین وطن جنگزده وخراب شده تحقق یابد.مردم هزاره صلح دوست درهر جای افغانستان با دولت مرکزی همکار باشد وبه هیچ صورت آب به آسیاب دشمنان وطن وادم کشان کثیف نریزانند تا درین وطن صلح وارامش همیشگی و رشد و ترقی زیر سایه دموکراسی حکمفرما گردند.
انشالله وتعالی.
الحاج انجنیر عبدالرشیدناصری ازآسترالیا

>>>   درود بر قوماندان شمشیر

>>>   تمامی اشخاصی که دربین مردم جای پایی دارند توسط تیم فاشیست غنی به اشاره پاکستان از سر راه طالبان وحشی صفت پاکسازی میشوند ، سیاست نیوفاشیزم قبیله همین است وبعضی خاینین ووطن فروشان ازهرملیتی با تکنوکراتان وطن فروش ومزدور همراه شده اند.
کوه کن

>>>   روزی ازین علی پور ها و قیصاری ها، شفیع های دیوانه تیار میشود. بهتر است که در ابتدای کار جلو شان گرفته شود.

>>>   به نظر دهنده دوم!
مقصد راه خان ها باشد. مهم نیست که راه چنگیز خان باشد و یا تیمور خان و یا خان عبدالغفار خان و یا عبدالرحمن خان و یا امان الله خان و داود خان و اشرف غنی خان.

>>>   ای مردم افغانستان شما تعجب نمیکند واقعا برای شما ها این سوال پیش نیامده.مردم افغانستان تا جای آمدن حکمتیار را به دامان حکومت استقبال و میپذیرند.حکومت هم هزینه و مصارف سنگین را تاحالا بدوش میکشد.فعلا در ذهن مردم سوال بوجود آمده در مجالس های خصوصی اشخاص با نفوذ ويادر اجتماع مردمی من این گپ ها و صبحت ها را صد ها بار شنیدم.میگویند با آنکه حکومت یک بخشی از بودجه بیت المال را برای هزینه و مصارف.شخصی گلبدین پرداخت می کند.اما حکمتیار تا حالا کاری مثبت که به نفع این جامعه و مردم انجام داده باشد میتواند به مردم توضیح دهد که چه کار کرده.مردم میگویند این پول های که به گلبدین داده میشود.با آن میشود چند شهر خراب شده را آباد کرد ویا میلیون‌ها فقیر و بیچاره این مملکت را از گرسنگی نجات داد. گلبدین همیشه خودش را از دیگر احزاب ها و تنظیم ها جدا می داند.همیشه از زبانی افراد اش ویا خودش شنیده شده که دیگر ها خوردن و بردن تکه کردن و پاره نمودند اما ما هیچ کاری نکردیم.حالا من از جناب حکمتیار یک سوال دارم که این تقاضا ها ودريافت پول های زیاد وسنگین که از حکومت می گرید .با آن فاسدان و دزد ان که قبل از شما دراینجا ها بودن چه فرق می کند .مردم افغانستان چون کشور شان ومملکت شان را خیلی دوست دارند و میخواهند که این بار سنگین و کمر شکن را که بدون کدام عاید و منفعت برای مردم و جامعه.را حذف و کنار بگذارند(( کارمند مستوفيت قندهار

>>>   عرض مطلب ام را دو سال قبل کرده بود

دوران خاکسار بگو گپ چه قرار است
فرانسه از کار خویش شرمسار است

اوباما بد رقم زیر فشار است
یکه تازی شانمه آخر کار است

قرض کلو از چین خیلی دشوار است
یگو جنگ های دیگه ساز و کار است

اروپا خانه اش نا امن و زار است اردوغان و بدخشان بی قرار است

ترامپ یگو رایی غرش مو کونه
کلینتون یک رقم ریزش مو کونه

شکست داعیشی ها درد سر شد
از چال آمریکا مرکل خبر شد

کجا باید ببرد این وحشیان را
حلب و مردمش با خاک یکسان شد

پوتین هم مرد جنگ و با هنر است
ایران سرکش به امر یک رهبر است

سعودی پایه پیش کو تو ده میدو
بچی فلمی ده ملک اوغانستو

ده خواب خرگوشه رهبر و چا کر
دو دزد واری در افتاده سر خر

اگر مردم پکشی آگاه مو بودی
یکدست و کلگی همراه مو بودی

میداد درسی دیگر بار این جهان را
به دندان می گرفت انگشت زبان را

غزنی کم کم رفته نا امن مو شونه
داعش با خیل خود جمع جمع مو شونه

شمشیر برار بگیر نفس تازه کن
پیش از رفتن برف یک اندازه کن

محمد ظاهر (خاکسار دوران)
۲۱ دیسمبر ۲۰۱۶ تورنتو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است