گپی‌که عرب‌ها را در جهان تحقیر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۹    ۱۳۹۷/۷/۱۲ کد خبر: 155125 منبع: پرینت

ترامپ خیلی درست گفته است که اگر حمایت سیاسی و نظامی امریکا از سعودی نباشد، این نظام سیاسی در دو هفته ناپدید می‌شود.
اما چرا:

۱. دالر پول با اقتداری است که منبع اصلی بانک‌های جهان را می‌سازد. منابع اصلی و مراودات مالی شیخ‌های عرب را دالر شکل می‌دهد. ترامپ به خوبی می‌داند که خشک‌کردن منابع آن‌ها چه به‌بار می‌آورد.

۲. ترامپ «تفرقه» های سیاسی دولت‌های عربی را به خوبی درک کرده است. حالا‌ امارات متحده، قطر و عربستان در رقابت بی‌سابقه اقتصادی درگیر هستند، فقط بانک‌های امریکایی هستند که به داد شان خواهد رسید.

۳. ترامپ تضاد های فرقه‌ای مسلمانان را به خوبی درک کرده است. شاید این‌بار، ایران تهدید نه بل فرصتی است برای دکترین ترامپ و فشار بر شیخ‌های عرب. به باورم از داعش نیز بدش نمی‌آید. داعش و جمهوری اسلامی دو کناره این تضاد و فرصتی بزرگی برای امریکا است.

۴. زرادخانه‌های عرب‌ها ساخت امریکا هستند. عرب‌ها قدرت خودکفایی استراتژیک و جنگی ندارند. از سویی هم امریکا، اسراییلی را در خاور میانه ساخته است که قادر به هر‌گونه خراب‌کاری می‌باشد.

۵. مدیران بانک‌ها و منابع شیخ‌های عرب یا امریکایی هستند یا اروپایی. آن‌ها شیخ‌ها را مشغول عیاشی ساخته اند. شیخ‌ها بلند منزل می‌سازند، موترهای سال و حتی طلایی استفاده می‌کنند، قصر های مجلل می‌سازند، پیش‌خدمتان خود را از میان دوشیزه‌گان برمی‌گیزنند و آن‌قدر غذا می‌خورند که معتاد به خوراکه‌های کشنده می‌شوند. این در حالی‌است که مدیریت منابع فراوان‌شان در غرب سامان می‌یابد.

این است واقعیت رهبران دولت‌های عرب که ترامپ آن‌را به خوبی درک کرده است.

داکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستیز
عرب ها
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است