بشردوست نمی تواند نماینده هزاره ها باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۷/۷/۱۲ کد خبر: 155105 منبع: پرینت

اگر رأی هزاره‌ها برای کسانی باشد که از هزاره ها در پارلمان نمایندگی کنند، رمضان بشردوست در عمل ثابت کرده است که مستحق رأی هزاره ها نیست!
درست است که رمضان بشردوست منتقد حکومت وحدت ملی و آلوده به فساد نیست، اما از رأی هزاره ها در درون پارلمان و بیرون پارلمان نه تنها پاسداری نکرده است بلکه با درد و غم هزاره ها کاملاً بیگانه بوده است.

در این جای شک و شبهه نیست که رمضان بشردوست از رأی هزاره ها به کرسی پارلمان تکیه زده است ولی طرفداران بشردوست ایشان را شخصیت فراملی می خوانند، شخصیت فراملی باید رأی فراملی داشته باشد در حالیکه افغانستان کشور قومی است و هر قوم به افراد خود رأی می دهد.

هزاره ها در دوران پارلمان موجوده به مشکلات عدیده دچار گردیدند که بشر دوست در هیچ یکی از این مشکلات نتوانست از هزاره ها نمایندگی کند، در طرح شناسنامه های برقی اکثر مطلق هزاره ها مخالف درج کلمه افغان در شناسنامه های برقی می باشند چون افغان نیستند ولی بشردوست با جریان شوونیزم و فاشیزم یکجا شده از درج کلمه افغان حمایت کرد.

در مورد تغییر غیر قانونی حوزه انتخاباتی غزنی از یک حوزه به سه حوزه با وجود اینکه بشردوست از غزنی است سکوت اختیار کرد، گذشته از همه چیز بشر دوست یک کلمه و یک سخن در مورد تبعیض سیستماتیک علیه هزاره ها در درون پارلمان و بیرون پارلمان یادآوری نکرده است، حتی در مورد قتل عام های پی در پی هزاره ها بشردوست کدام موضیع گیری قاطع از خود نشان نداده است ، لذا فراقومی فکر کردن بشردوست و آلوده نبودن بشردوست به فساد هیچ درد هزاره ها را دوا کرده نمی تواند.

هزاره ها در درون پارلمان به نماینده نیاز دارند که بیانگر درد هزاره ها باشد و بالای منافع عادلانه هزاره ها ایستادگی نماید پس بنابراین دلایل رأی خود را به کسی بدهید که در روز غم و شادی از شما بتواند نمایندگی کند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بشردوست
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   حسن علی عدالت یگانه سیاستمدار هزاره را که دامانش به فساد آلوده نیست و پیروزی قوم خودش را در اتحاد و همبستگی با دیگر اقوام میبیند، شما تخریب می کنید. با این عمل تان قوم هزاره را بیشتر در انزوای خود خواسته ای شان میبرید، بعد مظلوم نمائی میکنید، که چرا دیگران ما را در مبارزۀ ما همراهی نمی کنند.

>>>   تا جایکه من از بسر دوست شناخت دارم بسیار چاپلوس است.

>>>   بشردوست نماینده تمام مردم افغانستان است. او چون دزد نیست بنابرین آقای حسن علی عدالت او را نماینده هزاره ها نمیداند.

>>>   بشر دوست یک دماگوگ خیلی ترسو و بزدل است. کسی اگر از بشردوست یک کلمه در مذمت طالب و گلبدین شنیده باشد برای ما باز گو کند. میدانید دلیل این که بشردوست در مورد جنایات طالبان هیچ نمیگوید چیست؟ اگر نمیدانید بدانید... او زا طالبان میترسد. بشر دوست همه روزه از گروه های سیاسی که شاخه های نظامی خود را منحل کرده اند و علی الظاهر با نظام یکجا شده اند همه روز انتفاد میکند، چون میداند که گروه های تابع قانون با او کاری ندارند اما از طالب میترسد زیرا در صورت ذکر جنایات طالب، اونها به سراغش خواهند آمد و وی را سربه نیست خواهند کرد.
بشر دوست تا حال جرات آن را نکرده است تا دشمن هزاره هارا نام بگیرد او فکر میکند با این روش پشتون ها روزی از وی پشتیبانی خواهند کرد اما کور خوانده است ... پشتون ها از او احمق ساخته اند و از زبان وی دشمنان خود را میکوبند و روزش که برسد همین بشتر دوست فراملی را مانند مزاری نسق نموده و نهایتن عذاب کش خواهند کرد. به بشردوست بی عقل همینقدر میگویم که پشتون جز از پشتون پشتیبانی نخواهد کرد، حتی شیر بزنوشیدن با برادر کوچی ات در قره باغ غزنی ترا برای پشتون ها قابل قبول نخواهد ساخت!!!!! حتمن هدفم را گرفتی

>>>   حرکت بشر دوست یک حرکت بیسیار عالی میباشد ای کاش همه نمایند گان این گونه عمل میکردند

>>>   بشر دوست ثابت کرده که شجاع ، دلسوز و یکی از آشکارسازان اصلی کجروی ها و فسادهای دولت است که ۲۰هزار رآی را فراقومی هم بدست خواهد آورد و شما از آن بترسید که تمام اقوام کابل در این انتخابات رآی میلیونی به بشردوست بدهند تا او امیدوار شده و به ریاست جمهوری خود را کاندید کند
اس پ هزاره

>>>   اقای حسن علی
جای شرم است که از شخصی ملی اینقدر بد گویی میکنید

>>>   حسن علی عدالت دقیقن راست میگویند هنوز لطیف پدرام از حق هزاره ها درغزنی ودایکندی دفاع نمود که بالایش وحشیان قرن حمله ور شدند.بشردوست سکوت مطلض اختیار کرد و درج واژه افغان راتایید کرد.

>>>   همدیگر را مثل گژدم نگزید.
اینکه فلان نفر نماینده مردم هزاره هست وکدام نفر نیست این قضاوت مربوط مردم میشود.عقده های درونی و تضاد های انتخاباتی خودرا درولسی جرگه مطرح نکنید که بیشتر ریشخند میشوید.مردم مومن وزحمت کش هزاره و متباقی ازادند که به هرکس رای میدهند.حالا دوران دموکراسی وازادی بیان و انتخابات آزاد وبایومتریک است مردم اکثریت شان تحصیل کرده اند و میتواند نماینده واقعی و حقیقی را تشخیص دهند وبه نماینده خوب و فعال رای دهند.یک نماینده مجلس درپارلمان می گوید که فلان شخص نمی تواند که نماینده هزاره ها شود .حالا قضاوت به شما است که چه لزومی دارد که رقابت شخصی خودرا در پارلمان مطرح میکند وخود را ریشخند میسازد.ایا کدام وقت از ملیت های دیگر دیده اید که چنین برخورد ساده لوحانه در پارلمان داشته باشد‌؟تریبون پارلمان برای مطرح کردن اهداف بزرگ ساخته شده است ونه برای اِعرض و مقاصد شخصی فلان نفر ویا فلان گروپ مشخص. امیدوارم که انشالله انتخابات نمایندگان پارلمان بدون تقلب وبا امنیت کامل در افغانستان جنگزده در روز موعود برگذار گردد.
ومن الله التوفیق.الحاج انجنیر ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   حسین علی هدایت بسیاراشتباه بزرگ میکنی بشردوست شخصیت لایق وسیاست مداراصلی است.

>>>   نوسنده محترم شما كور خوانديد داكتر بشردوست تنها نماينده هزاره ها نيست نمايندگي داكتر بسردوست فراخ تر از قوم هزاره وي است داكتر بشر دوست نماينده تمام اقوام ساكن در افغانستان است بنده از قوم پشتون هستم افتخار ميكنم كه راي خوده به داكتر بشر دوست ميدهم زنده باد داكتر بشر دوست افغان .
سمع

>>>   در پارلمان از هرقوم افرادی هستند که تک قومی فکر میکنند و افرادی هستند که فراقومی فکر میکنند.
این تنها به قوم هزاره خلاصه نمیشود.

>>>   بشردوست نمایندی تمامی پشتون ها است به وجود شان افتخار می کنیم.
زلمی

>>>   بشر دوست قطعا به درد هزاره ها نمیخورد اقدامات مسبت وی را تا به حال ندیده ام

>>>   من با کامنت چهارم موافقم, بشردوست یک شخص خیلی ترسواست، بنظر من رای دادن به بشردوست رای دادن به زباله است، بشر دوست ارزش رای هزاره هارا را ندارد, چون او هیچ وقت در غم و درد مردم هزاره شریک نبوده ونیست.
حق کپی از جلال اباد

>>>   متاسفم ازاینکه چنین حرف های که ازآن بوی تعصب وقوم پرستی ازجانب جوانان دیده وشنیده میشود. تا چه وقت به مرض نفرت وکین توزی علیه یک دیگر چه بین یک قوم وچه بین سایراقوام دوام دهیم .
بگذاراین مرض مدحش رابه مریضان اش ، شما که جوانان وآینده سازان این خاک هستید یقین داشته باشید تازمانیکه دست برادری ودوستی با جوانان سایراقوام دراز نکنید دست شانرانفشارید یک دیگررا تحمل نکنید ویک راه واندیشه نجات وطن را جستجو نکنید متیقین باشید که ازهمچو تعصبات قومی هیچ چیزی به نفع شخصی وملی تان بدست نمیآید.واین راهم باید بدانید مبارزه این نیست که رهبران هرقوم بخواهد درچوکات پارلمان ویا دولت برای قوم خویش مصدرخدمت شود ، قانون تکامل وپیشرفت صرف میتواند درچوکات یک دولت متحد ازاقوام مختلف به اهداف خود برسد واین هم زمانی ممکن است که یک ملت واحد ومتشکل وجودداشته باشد.
بعضی ازشما که علیه "بشردوست " صاحب سخن های بالاوپائین میزنید درحقیقت توهین به اونه بلکه توهین به مبارزه انسان دوستانه هستید ، شما نسل جوان وظیفه دارید که فاصله ها بین اقوام را با مبارزه وفداکاری کاهش دهید وبرای نسل های آینده خویش یک دورنمای روشن ترسیم کنید نه اینکه نسل های پیش ازشما برای تان چیزیها را به ارمقان آورده که جزکینه ونفرت دیگر چیزی بوده نمیتواند .
خداکند ازحرف های من آزرده نشده باشید.
بااحترام
عبدالجلیل از افغانستان

>>>   بود نبود بعدا از قرن ها یک ادم خوب و صالح در هزاره ها پیدا شد که به منافع علیای کشور متعهد و وفادار میباشد اورا هم از حق هزاره بودن محروم میکنند به این معنی که هزاره ها همیش باید در دام دشمنان ارشد مردم افغانستان باشند وهمیش باید علیه منافع علیای کشور جبهه گیری بکنند ... که از اب و هوای افغانستان استفاده میکنند ولی همیشه برای باداران خارجی خود کار میکنند که ....
قمبرعلی کربلائی

>>>   بعضی از اشخاصی بی غیرت دراسترليا بودن را به خودشان افتخار می داند

>>>   همه حرکات وحرف های بشردوست در طی این سال ها نمایشی وکمپاینی است او باید به دلیل این فریب کاری محاکمه شود ، حرفی بی ثمری به زبان می آورد وبعد بیرون شده پشت کارهای شخصی اش میرود

>>>   ههه هزاره هزاره را قبول ندارد، حالا بگوئيد كه رمضان بشر دوست هم پشتون شده و افغان است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است