تنزل طرح کودتا تا تعیین نامزد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۷/۷/۸ کد خبر: 155016 منبع: پرینت

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری (که کارمند ارگ می باشد) گفته است که به دستور اشرف غنی، اکرم اخپلواک رییس دارالانشای شورای صلح و از افراد نزدیک به اشرف غنی که مسوولیت مواظبت های سیاسی معمولا به او سپرده شده است، اینبار مسوول تشکیل تیم ضد کودتا در ارگ شده است.

وی مدتی است که تعدادی از این اعضای این تیم را مشخص کرده و در مکان های غیر رسمی با آنان جلسه می گذارد و آن افراد را در تیم های مختلف سیاسی جابجا کرده و یا از افراد آن تیم ها برای خودش مامور خریده است.

اکرم اخپلواک که مسوولیت مواظبت از گفتار و رفتار عبدالله را در رفتن به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل نیز برعهده داشت، در مسوولیت جدید خود توانسته است تا اندازه ای برای ازهم پاشیده شدن جریان کودتا موفق عمل کند، بگونه ای که کودتا تا سرحد اعتراض و نشست تعیین نامزد مشخص پشتون ها برای ریاست جمهوری آینده تنزل کرده است.

به همین دلیل، پشتون ها نشست رسمی اول را در منزل فاروق وردک و نشست رسمی دوم را در خانه عمر زاخیلوال بدون حضور سایر اقوام و حتی افراد بسیار نزدیک به حامد کرزی مانند اسدالله خالد و رحمت الله نبیل برگزار کردند.

هرچند موضوع اصلی این دو جلسه تعیین نامزد واحد برای انتخابات آینده ریاست جمهوری گفته شده است اما واقعیت قضیه برنامه ریزی برای کودتا بوده که تلاش تیم اکرم اخپلواک موفق به تنزل این هدف تا سرحد تعیین نامزد گردیده است.

در همین حال یک منبع دیگر حکایت می کند که سران این نشست از جمله عمر زاخیلوال که در حال حاضر سفیر افغانستان در پاکستان می باشد، جهت برنامه ریزی کودتا چندین جلسه با سران آمریکایی در سفارت این کشور در کابل و اسلام آباد داشته است و در این میان فاروق وردک نیز دوبار به سفارت آمریکا در کابل رفته است.

با دریافت این خبر بلافاصله اشرف غنی دستور برکناری عمر زاخیلوال را صادر کرد و بجای وی عاطف مشعل را به حیثِ سفیر افغانستان در اسلام آباد پاکستان تعیین کرد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
کودتا
نظرات بینندگان:

>>>   خطرناک کسانی اند که از پاکستان دستور میگیرند
اگرامریکا بخواهد کودتا کند ضرورت به اینقدرتشریفات ندارد ع وغ را به سفارت می خواهد ودرانجا قید میسازد هرکس را که خواسته باشد بجای شان برتخت می نشاند
همینقدر خوبی امریکا نسبت به شوروی دارد که کسی را بخاطر دور ساختن از قدرت نمیکَشد روسها زیرنام مریض اورا به زیرخاک میکردند
ر

>>>   این خصوصیت بوت پاکی چاپلوسی نزد خارجی ها درنزد تاجک ها هزاره ها ازبک ها خیلی کم است
بهمین دلیل صرف کرزی ، غ، خلیل زاد ،جلالی ،احدی ، پاروک وردک ، زاغ خیل وال ،مورد اعتماد امریکائی ها قرادارند

>>>   عمر داوود زی: به عنوان بدیل حکومت کنونی در انتخابات آینده آماده می شویم
شورای حراست و ثبات بعد از شروع بحران رهبری در حکومت، فرصت و توانمندی براندازی حکومت را داشت اما به رعایت منافع والای ملی ازین کار احتراز کرد

>>>   دروغ است تهمت زدن است شخصیت کشی پشتون ها است.زیراشاهیعات خودش دروغ است.
قادری

>>>   دیگ بی سر پوش است هرکی میتواند خوابش را بنویسد

>>>   خدا میداند که در پشت پرده چه می گذرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است