حکمتیار: عالمان دین تصمیم گیرندۀ اصلی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۷/۷/۶ کد خبر: 154975 منبع: پرینت

عالمان دین در کشور باید با ایجاد اتحاد در بین شان خلای قیادت و زعامت را در کشور پر کنند.
گلبدین حکمتیار که امروز در نشست شورای علما در کابل سخن می‌زد، حلقه‌هایی را در داخل حکومت متهم کرد که در کشتن عالمان دین دست دارند. او خطاب به عالمان دین گفت که پس از این آنان تصمیم گیرندۀ اصلی در کشور خواهند بود.
به گزارش طلوع، او در اینباره گفت: «کسانی می‌گویند که برخی از کسانی‌که در حکومت حضور گسترده دارند، در ترور هدفمند عالمان دین دست دارند.»

در این نشست، در بارۀ حقوق زنان و چگونگی دسترسی زنان به عدالت نیز به بررسی گرفته شد. بربنیاد تصمیم عالمان دین در این نشست، عالمان دینی از این پس باید ثابت کنند که مدافع حقوق زنان استند.
گلبدین حکمتیار، افزود: «عالمان دین باید ثابت کنند که دین مقدس اسلام برای زنان حقوقی را درنظر گرفته است که هیچ دینی برای زنان به اندازه آن احترام ندارد.»

مبارزه با تعصب و قوم‌گرایی از موارد دیگر بود که در این نشست عالمان دین مطرح شدند. شماری از عالمان دین می‌گویند که برخی از کسان زیرنام عالم دین در تلاش ایجاد تفرقه میان شهروندان کشور است و باید این روند متوقف ساخته شود.

این نشست زیر نام «توحید منابر» برای سه روز در کابل برگزار شده است. مسؤولان شورای توحید منابر می‌گویند که قرار است این شورا نشست‌هایی را در آیندۀ نزدیک با مسؤولان حکومت برای بحث روی مسایل جاری در کشور برگزار کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
عالمان دین
نظرات بینندگان:

>>>   مگر تا حالا قدرت در دست همین .....نبوده است.
آزاده

>>>   حالا گلبدین می خواهد بنام دین ازین ملا ها استفاده سیاسی کند

>>>   درين كشور بايد همه مردم غير از عالم دين هم تصميم گيرنده سرنوشت خود باشند اگر چي كه مخالف سياست تو باشند. بس است با فريب دادن مردم.
تو خودت اگر علم ميداشتي بايد از پروسه دموكراسي پشتيباني ميكردي و مردم را گروگان خودت و عالمان موقع شناس نميكردي. مردم اجازه و قباله خود را به عالمان بي عمل و بد عمل نخواهد داد.
حالا بعد از خرابكاري هاي مفسدانه نقاب علميت را به خود ميدزدد.
با احترام

>>>   یعنی "حکومت رو حانیون" برقرار شود و همه چیز به .... برابر شود وحکومت غنی با تمام جنایاتش برائت بگیرد.

>>>   هر ملا یی که از دولت معاش میگیرد یا از گلبیدین حرفش را نباید شنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است