چرا غنی امرخیل را مشاور ارشد خود کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154934 منبع: پرینت

چرا رییس جمهور غنی ضیاء الحق امرخیل را به عنوان مشاور ارشد در امور مردم داری مقرر کرده است؟

این تقرری عمدی و قصدی است تا از یکجانب آقای احمدزی به تعصبات قومی و قبیلوی دامن بزند و پایگاه مردمی خود را در میان پشتون های متعصب تحکیم نماید و از دامن زدن به مسایل قومی پشتون های متعصب را وادار به اشتراک در پروسه انتخابات به نفع خود نماید و از جانب دگر پیام است برای اعضای کمیسیون انتخابات که از تهدید مخالفین و رقبای ریس جمهور نترسند به هر پیمانه و اندازه که می توانند تقلب نمایند، تقلب کنند و در نتیجه مورد نوازش آقای غنی قرار می گیرند.

گذشته از آن آقای رییس جمهور می خواهد از تجربه تقلب های انتخابات گذشته استفاده نماید که در زمینه تقلب هیچ کسی با تجربه تر از امرخیل نیست، اگر بیاد داشته باشید چندی قبل رییس جمهور غنی آقای یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات گذشته را نیز به حیث سناتور انتصابی منصوب کرد تا برای تیم، اعضا و هواداران خود فهمانده باشد که در انتخابات پیش‌رو می توانند در تقلب دست باز را داشته باشند و هیچ مقام و یا مرجع در سطح ملی و بین‌المللی وجود ندارد که از اجرای تقلب در افغانستان پرسش به عمل آورند و همچنین اینگونه انتصابات و تقرری ها به خاطر کوبیدن روحیه مخالفین و رقبا نیز درنظر گرفته می شود، ورنه یوسف نورستانی و ضیاء الحق امرخیل به خاطر اجرای گسترده تقلب شهرت جهانی دارند که باید مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار می گرفتند نه اینکه به بالاترین مقام های سیاسی می رسیدند و تقدیر می شدند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرخیل
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   حسن علي برسي ات بنياد عدالت ندارد، امر خَيل از قدرت خود نه بلكه از سهميه حزب حكمتيار به پست مشاور ارشد مقرر شده است، چون در اين أواخر گلبيدين اخطار داده بود كه اگر غني حزب حكمتيار را در همه أمور دولت سهيم نسازد ، وي قرارداد صلح را ملغي نموده و حتي دوباره از افغانستان بيرون ميرود، كه از همين رو تعداد زياد از صاحب منصبان مربوط حكمتيار در پست هاي دفاع و امنيت جذب شده اند. و بسيار زود يكعده حزبي ها در پست هاي ساسي وزارت خارجه هم مقرر ميشوند.

>>>   بسیار یک تحلیل بی جا ! به چند دلیل اول اینکه خواهی نخواهی تمام بشتون ها برای کاندید بشتون رای میدهند در صورت که در مقابل کاندید از دیگر قوم باشد. ثانیا اگر ریس جمهور امرخیل را بخاطر دامن زدن مسایل قومی به حیث مشاور مقرر کرده باشد شکی نیست که ریس جمهور هیج گونه سیاست را نمی داند و آنهم در نزدیک انتخابات.

>>>   به خاطر اینکه امر خیل در اینده هم گو سفندان را خوب چا ق کند تا غنی باز هم ریس جمهور شود و داکتر عبد الله ایزک تما شا کند

>>>   فرق بین ریاست جمهوری و "مشاوردانی چیست"؟؟؟!!!

>>>   به امر خیل شرم ، درد و مرگ است که دو باره به کلوخ مبرز اشرف غنی
ارتقا میکند .
سلطانه

>>>   رفتن گلبیدین از افغانستان چه مشکل را برای افغانستان بار می آورد که غنی از رفتن این خاین جلاد هراس دارد مفاد بودن این ....در افغانستان جیست که نقص رفتنش باشد ؟ هر چت زود تر برود گم شود که نفاق کم شود لعنت به این چتل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است