هزاره ها غره نشوید!
این هزاره ها نبودند که امنیت عزاداری های شان را تامین کردند، بل این آمریکایی ها بودند که نخواستند حمله ای در این روزها صورت بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۹۷/۷/۳ کد خبر: 154888 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) هزاره غره نشوید شما امنیت را تامین نکردید!
تامین امنیت غرب کابل و در مجموع تمامی تکایا و مساجد شیعیان در ایام تاسوعا و عاشورا فرصتی بود که آمریکایی ها در اختیار هزاره ها و در کل جامعه اهل تشیع گذاشتند.
شاید تعجب کرده باشید! اما واقعیت نه آن چیزی است که در رسانه ها و یا شبکه های اجتماعی و مجازی شنیده و دیده اید.

آمریکایی ها برای برنامه آینده خود در افغانستان سیاستی را پیش گرفتند تا دیگر اقوام احساس بیگانگی و رانده شدن از قدرت به آنان دست ندهد. به همین جهت برخی از آنان را در برنامه های امنیتی و سیاسی و اجتماعی و گاها اقتصادی میدان داده اند تا هم وفاداری شان که برخی از سران شان ادعا می کنند به آمریکایی ها ثابت شود و هم ظرفیت آنان در بزرگ شدن یکبار دیگر به تجربه گرفته شود.

رفتن داکتر عبدالله به نمایندگی از افغانستان در نشست سازمان ملل متحد نشانه همین میدان دادن ها به تاجیک ها است و واگذاری امنیت بخشی از پایتخت (هرچند محدود) به هزاره ها نشانه دیگر آزمایش هزاره ها!

وقتی وزیر دقاع کشور اعتراف می کند که تاکتیک های جنگی طالبان و داعش به مراتب از نیروهای امنیتی آموزش دیده و باتجربه حکومتی بالاتر و مدرن تر است، فریب چند هزاره بی تجربه و خام در حصه نظامی برای داعش و طالب کار سختی نبود.

اما چرا در تاسوعا و عاشورا بر عزاداران حسینی حمله مسلحانه و یا انتحاری نشد؟
این روزها دیگر بر همگان ثابت شده است که داعش و طالب عروسک های خیمه شب بازی آمریکا هستند و تا زمانیکه دستور حمله از جانب آمریکایی ها به آنان صادر نشود، آنان از پیش خود دست به هیچ کاری نمی زنند.
پس نتیجه می گیریم که آمریکایی نخواستند در تاسوعا و عاشورای امسال حمله ای بر عزاداران و هزاره صورت بگیرد زیرا آنان بر تصمیم شان برای فرصت دادن به هزاره ها مصمم بودند.

از جانب دیگر سران فاشیست قوم پشتون مغرور شده بودند و اشرف غنی مانند ترامپ چون بولدوزر به پیش می رفت و دیگران را قلع و قمع می کرد، پس لازم بود تا مانند پاکستان که آمریکا یک گوشمالی آن کشور را داد، سران قاشیست این قوم را نیز به فرصت دادن به تاجیک ها و هزاره ها گوشمالی بدهد.

اینجا است که متوجه می شویم که این هزاره ها نبودند که امنیت عزاداری های شان را تامین کردند، بل این آمریکایی ها بودند که نخواستند حمله ای در این روزها صورت بگیرد.

لازم است به هزاره ها توصیه کنیم که مبادا این تامین امنیت مجازی شما را مغرور کند! بجای بجان هم افتادن از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را بنمایید.
لازم است سران هزاره مانند خلیلی و محقق و موج سوم و چهارم هزاره برای چند روز هم که شده گرد هم آیند و دست دوستی یکدیگر را بفشارند و زمینه استفاده از امتیاز های پیش آمده را برای مردم خود فراهم سازند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   دقیقا در هیچ شهری از شهرهای کشور بر مراسم عاشورا و تاسوعا حمله ای اجام نشد.

>>>   تحلیل جالبیست، معقول به نظر می رسد.
اینکه طالب و داعش عروسک های امریکاست، درین جای شک نیست. اما تا حال هیچ کس این را قبول نمی کرد. همه ادعا میکنند، که اینها عروسک های غنی هستند و به امر غنی تمام این انتحاری ها صورت میگیرد. از نظر من غنی خودش عروسک امریکاست و اجازۀ این کار های بزرگ را ندارد، تا امریکا برایش چراغ سبز نشان ندهد.

>>>   اين هزاره هاي بودند كه با ارتباط ايران نخواستند انفجار نمايند تا زمينه مسلح شدن أهل تشيع را فراهم سازند، و ثابت كردند كه با تعداد كمي از هزاره ها ميتوان امنيت را در مناطق شان تأمين كرد.

>>>   اگر تکتیک داغش وطالب پیچیده تر وکاملتر است پس چرا نظامیان رابه پاکستان نمی فرستید تااینهارا هم مانند داغش وطالب تریننگ دهند یا اینکه امریکا از پاکستان بخواهد همان استادان پاکستانی که داغش وطالب را تریننگ میدهند بیایند کابل اردو وپولیس ملی راهم همانطور تریننگ دهند
ر

>>>   واقعیت قضیه همین است
در هر زمانی تا موقعیتی پیش امده هزاره ها به سر و کله هم زدند
همیشه فرصت هارا از دست دادند
این تحلیل واقعی است
شیما کابل

>>>   این مسله یعنی سروصدا های درابطه با تامین امنیت نماینگر کوته بینی ماست

>>>   واقعا چرا انتحار و انتفجار نشد؟؟؟
طالب و داعش در جاهای بدتر ازاین وارد شدند و خود را منفجر کردند
اینها که در کوچه و سرک ها بودند راحت انتحار میشد
درست گفتید

>>>   این تحلیل هنوز جای کار دارد
خیلی ساده از کنارش گذشتید
قانونی

>>>   به بچه‌ می گید که گریه نکن وگرنه ادب میشی

>>>   حالا هم همين هزاره ها زن ومرد شان در خدمت اشغالكران اند .

>>>   هزاره ها افتخار افغانستان هستند اگر براستی از مغولستان باشند کاش تعداد زیادتری ازانها اینجا می بود تا این وطن حال آباد میبود ، درهرلیسه بروی شاگرد ممتاز هزاره است اول نمره عمومی کانکور هزاره مدال آور هزار طفل مخترع خورد سال هزاره مردمان حلیم مودب با نظافت قانع زحمت کش ، کاش دیگر اقوام هم مانند هزاره مردم خوب می بودند ، منکه هزاره نیستم قلبا حسادت میبرم ومیگویم کاش هزاره می بودم
ر

>>>   هموطنان عزیز:
هزاره واژه آشنااست وبه یکی ازملیتهای ساکن درافغانستان اطلاق میشود، هزاره اکنون دودسته شده اند،یکی هزاره های اصیل که پای بندبه همه ارزشهای ملی، دینی ،مکتبی وفرهنگی خویش ا ندمثلا مسلمان استند،به خداوپیامبروروزقیامت ایمان دارند، باظلم مخالف اند،حلال وحرام خدارا رعایت میکنند، اخلاق انسانی واجتماعی را مراعات میکنند وبه سایرین احترام دارند.
اما دسته دوم وهزاره های معاصر، مزاری راجاگزین پیامبرکرده اند و اوراسیدالشهدامیخواننددرحالیکه خداوند فرموده ا ست محمد پیامبرآخرالزمان است وهیچ پیامبر دیگری بعدازونخواهد آمد وپیامبر امام حسین راسیدالشهدا معرفی کرده است وفرموده است که هیچ شهیدی نه قبل ونه بعداز وبه درجه شهادت امام حسین میرسد، هزاره های معاصرنامها ونسب شانرابه بوداوصلصال و... منتسب مینمایند مثلا اسد بوداوجوادضحاک و...یعنی بت هارا نصب العین ومرحع افتخارات شان میدانند، آنهاگاهی ضحاک ماردوش جرثومه کشتارو وحشت و شرک را وگاهی مغل وچنگیزراکه در سفاکی وکشتار تاریخ نظیر شانراندیده است اجداد و نیاکان خویش میخوانند وخودراازنسل های آنها میدانند،عده آنهامائوی چین وبودیزم جاپان رانیز ازسلسله اجداد هزاره قلمدادمیکنند، آنهابرای رسیدن به قدرت و چوکی ازهرارزش هزاره میگذرند مثلاگاه دشمن پشتون میشود گاهی پشتون برادرشان است، گاهی ازبک دشمن شان است گاهی برادرشان است، زمانی سادات پیرو پیشوای شان است وزمانی دشمن پدرکشته شان میشود، گاهی میگویندکه هزاره مسلمان واقعی است وزمانی دموکراسی جدیدرا توسط زنان ودختران به جامعه به نمایش میگذارند، گاهی میگویندکه خدا وپیامبر چنین دستور داده است وگاهی چنان میکنند، یک دسته برضدنظام می ا یستندویک عده در دسترخوان حکومت نان میخورند، یکطرف میگویندحرام دراسلام منع شده است و ازطرف دیگربقول خودشان غرب کابل راکه مال ملت است مثل میراث پدر میبلعند، ازیکطرف میگویند هزاره مظلوم واقع شده است و ازجانب دیگرشغل لباسشویی، کراچی وحمالی وکلفتی را رهاکرده تمام چوکیهای دولت رااشغال کرده اند، ازیکطرف در زیرلباس پیامبر میگویند ماتیکه دار دین پیامبر استیم وازجانب دیگر بافرزندان وسلاله پیامبردشمنی میکنند ومزاری راپیامبرزمان معرفی میکنند ،هزاره درسایه اسلام هزاره است درغیرآن معنا نخواهدداشت. بادروغ پردازی وفریب وخدعه نمیشود تومارهزاره را راست کرد.
خداوندهمه مارادرراه راست و درست هدایت کندانشاءالله.
هموطن شماازکابل

>>>   هزاره مغول نیست هزاره توسط مغول قتل عام شدند. تاریخ را خوب بخوانید و به واقعیات پای بند باشید. چگونه می تواند هزاره مغول باشد در حالی که اصیل تریت لغات دری در زبان هزارگی وجود دارد که نه فارسی زبانان ایران و نه کابل و نه تاجیکستان معانی این لغات را نمی دانند. چگون مغول ها دارای اصیل ترین زبان فارسی شده اند؟ از سوی دیگر هزاره ها کسانی بودند که در زمان خلافت امام علی (ع) شیعه شدند و سخت بر آن پای بند بودند و تا امروز بر این مذهب پای بند هستند. اگر هزاره ها مغول بوده و در زمان چنگیز به افغانستان آمده اند پس آن شیعیان کجا شدند و این مغولان مذهب شیعه را از کجا گرفتند؟ اگر هزاره ها مغول بوده اند پس ساکنین اصلی مناطق هزاره جات کیها بودند؟ پشتونها که از پاکستان آمده اند و در این مناطق تاجیک و ازبک هم حضور نداشتند.در متون تاریخی قدیم بیان شده که حتی قندهار سرزمین هزاره ها و شیعیان بوده است.

>>>   مردم هزاره افغانستان مردم صلح دوست،مومن،صادق وزحمت کش هستند وباتمامی اقوام برادر و برابر خود همیشه رابطه نیک وحسنه داشته اند.مردم هزاره آن قدر به ازادی وابادانی کشور خود علاقه مند بودند که دروظیفه مقدس عسکری ویا ایلجاری ازهمه زود تر شتافته وهم در رشد و ترقی وطن خود درهرنقطه افغانستان کار وپیکار نموده اند
اینکه این ملت مظلوم توسط بعضی حکومات وقت از سیاست و امتیازاتی به دور نگهداشته شده اند با آنهم این مردم زحمت کش هیچ وقت غیور و نافرمانی نکرده اند.شهدای زیادی را در دوران حکومات مختلف در راه آبادی و استقلال افغانستان که تاریخ گواه آن است نثار وطن کرده اند.شهید عبدالعلی مزاری و شهدای همسنگر شان نیز ازجمله شهدای جان نثار به مردم هزاره ووطن شان بوده اند که توسط یک عده متعصبین خائن به رهبری بعضی اعراب جاهل به شهادت رسیده اند.مردم شریف وزحمت کش هزاره درطول تاریخ از دولت مرکزی تابعیت کرده وهمکار صادق با حکومت مرکزی بوده اند.دردوران حکومت سفاک وخاین ومزدور خلق وپرچم زود تر ازهمه برای آزادی وحفظ استقلال مناطق شانرا آزاد نمودند وتااخرین مرحله و شکست کمونیزم برژنف ملعون وفاشیست به جهاد مقدس ادامه دادند.حالا که دوران دیموکراسی وازادی بیان ودوره شکوفایی برای علم ومعرفت امده است مردم تشنه به علم و معرفت پسر ودختر به طرف مکتب ودانشگاه میروند تا از جهل و نادانی زودتر رهایی یابد.ازهمین سبب یک تعداد جاهل ونادان پیشرفت علم و ترقی مردم هزاره زحمت کش را تحمل نمی تواند دست به تخریب وکشتار این مردم شریف میزنند تا ابن مردم را از علم و معرفت وکار وکسب روزانه شان محروم سازد اما این جاهلان ازدین بیخبر با این کار خودها نمیتوانند که مردم هزاره را از کار وپبکار شان جلوگیری نمایند.چون حق پیروز است لذا انشالله مردم زحمت کش ومومن هزاره هم‌ به سوی رشد و ترقی و کسب علم ودانش به پیش میروند.
ومن الله التوفیق.الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری

>>>   به( ر )
اگر ازبک وهزاره از مغولستان باشند ، تاجیک بسماچی از تاجیکستان باشد.اوغان کوچی از پاکستان باشد پس کی ازاین سرزمین است؟ ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   با درود بر مردم مظلوم و مبارز و ستمدیده و آزادیخواه افغانستان و افراد و اشخاص مسئول و دلسوزی که به آیندهً کشور افغانستان و صلح و دوستی و پیشرفت می اندیشند و برای رسیدن به آن تلاش و کوشش می کنند. به نظر من لازمهً وصول صلح و دوستی در کشور ثبات سیاسی در کشور هست که آنهم فقط با جدایی دین از دولت و فر ستادن دین و مذهب به مساجد و معابد و استقرار آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان ممکن هست. در غیر اینصورت کشور ما همواره دستخوش تفرقه و خونریزی و جنگ و نژاد پرستی خواهد شد و همچنان در فقر و عقبماندگی غوطه خواهد زد.

>>>   اگر امریکایی ها از خشم هزاره ها نمی ترسیدند کی دست از حملات انتحاری بر می داشتند؟
بر خلاف رهبران هزاره ها که راه خود را می روند و هیچ درکی از اوضاع و شرایط ندارند امریکایی ها خوب می دانند و هزاره ها را خوب می شناسند چرا که در سوریه خشم هزاره ها را دیده اند.
....

>>>   ایکه ازمزاری بد گفته ای بعد ازاین همه سال. به حقانیت مزاری پی نبرده ای واقعا درداخل جمجمه ات مغز کله ....

>>>   به هموطن کابلی: چرا تهمت میزنید چه کسی شهید مزاری را سیدالشهدا گفته؟ ادعای بدون دلیل نکن سند ارایه بده

>>>   بله نویسنده محترم یکطرفه به قاضی رفتی و راضی برگشتی!!!منتقد بودن خیلی خوب است مشروط به اینکه درایت در پس ان باشد

>>>   به : اگر ازبک وهزاره از .....
من نگفتم ازبک یا هزاره ازکجاست !
واز کجابودن عیبی ندارد مثلا امریکا مردمش مهاجرین است از پنج قاره جهان رفتند امریکارا ساختند از کجا آمدن نه امتیاز است نه عیب ،خوب یابد عمل فعلی است که چی میکند نه موقعیت اجدادش !
ر

>>>   نویسنده محترم که هزاره هارا دوتیم نام گذاری کرده خوب وبد برای تو متأسفم با این نقشه بجای نخواهد رسید مردم غزیز ما بجای رسیده که خوب بد را ازهم تمیز می‌دارد ميدانند که اتحاد تنها راه بقا وپیشرفت ماست شما هرکه هستی ازحسادت امیدوارم بترکی مردم عزیزم هرموقع که ازشما انتقاد مغرضانه می‌شود متوجه باشید کار شما درسته وحدت قومی وملی =باعزت افتخار قدرت پیشرفت به امید عزت همه ای ملت مظلوم افغانستان به ویژه ملت محروم هزاره
محمد علی صادقی ازدایکندی

>>>   کمیت مطرحاست یا کیفیت
این گناه از خودی دولت نا کارامد است
فقط با شیاطین ها هم کاری میکند یک عیده خیانت
کار خدا نترس بی آبرو
دروازه باز شود دوزد حاضیر میشود
هر چه هست از ما است برما امام خمینی رحمتالله
من ایرانی نستیم که خود خوا باشیم
ولی آفغنه هم نستیم فقط از افغانستان هستیم
خدا را شکر طالیب آدم کش هم نستیم هزار مرتبه شکر

>>>   بله هزاره افتخارافغانستان است مردم که وحدت ملی راباتمام وجودش برای مردم افغانستان میخواهدافسوس که دیگران جزلابیگری چیزی دیگری نمیداند مثلا احمدشاه مسعودجزوی شهدای است که درروزهای برگذاری مراسمش جزقربانی گرفتن ازمردم ومزاحمت برمردم وتأییدرهبران تاجک برای برگذاری چنین مراسم چیزی دیگری نیست واین تأییدی برلابیگری پنجشیری هاست، سالروزشهیدمزاری بزرگ همه ساله درسرتاسرافغانستان وجهان باشکوه خاصی برگذارمی شود جزبحث علمی پیرامون شهید وبحث وحدت ملی نیز ازنگاه شهیدمزاری صورت میگیرد وبه نقش تمام مردم افغانستان دربازیهای سیاسی واجتماعی نیزارج گذاری می شوداما جاهای دیگرمتأسفانه چنین چیزی نیست شاید گاهازمینه ی ترورشخصیتی وتحقیرهویتی دربرخی ازمراسم شخصیتهای ملی نیزفراهم می شود امابرگذاری مراسم عاشوراوتاسوعاکاملا جنبه ی مردمی ازلحاظ امنیتی داردنویسنده محترم تاحدودباغرض ومرض نوشته تاادعاکندهزاره هاامنیتش رانمیتواندتآمین کندویاحق ندارنداممیتش راتأمین کند،جواب اول اینست اگرهزاره ها بخواهدامنیتش راتأمین کندبدون تردیدامنیتش راتأمین میکند،!جای شکی نیست،آنچه که هزاره هاخودبرای برنامه های امنیتی نمی کوشدهنوزبه حکومت مرکزی باوردارداین باورازجای ناشی می شودکه حکومت هنوزهم حاکمیت مردم افغانستان است درگیرشدن بادولت یعنی نابسامانی کشورولوکه خوددولت عامل ناامنی باشد،بااین وجود هزاره هابرای اولین باربرای امنیت خودیک عکس العمل نسبی نشان داددادفریاد همه بلندشدکه هزاره غره نشویدآیاواقعاهزاره حق نداردبرای تآمین امنیت خودکاری بکندوقت دولت هیچ توجه نسبت به هزاره هانداشته باشندپسازاین هزاره بایدبرای امنیت خوددرهیچ زمینه ی نباید کوتاهی کندچه ربط به آمریکایاغیرآمریکاداردممکنه آمریکا درافغانستابرای هرطیف یک برنامه داشته باشداماجامعه ی هزاره بدون درنظرداشت هرگونه وجوهاتی درمقابل تروروانتحارکه ازمتن پشتون سرچشمه میگیردبرای تآمین امنیت خودکوشاباشن ازهیج تلاشی کوتاهی نکنند

>>>   گناه نابخشودنی قوم گرایی در کشور افغانستان از همه
بیشتر به دوش نامانوس امیر عبدالحمن است که تا امروز
باقیمانده و مردم افغانستان را از ملت شدن دور نگهداشته
اگر انگلیس بیگانه و به منافع استعماری می نگرست
عندالرحمن خان از همین آب و خاک بود یک شخص با وجدان چرا به تحریک
یک مغرض و لو داخلی هم باشد خانۀ خود را آتش بزندو علیه
مردم به نسل کشی و اعمال خفت بار و بی ناموسانه دست
بزند
زمین بوس کابل

>>>   ریشه انحصار طلبی ، و سیاست ، وحشت ، استبداد و تبعیض در مقابل هزاره ها وسایرین ادامه دارد .

>>>   سلام هم وطنان عزیز!
روزگار تلخ تاریخ با ما سخن میگوید در دوران مکتب آموختم که تاریخ علمیست که ما را از احوال وکردار گذشته گان باخبر میسازد ما از کار های بد آنها پرهیز واز کار های نیک آنها پند بیگیریم .عبدالرحمان از همان گرگان... بود هر آنچه ظلم که از دستش بر می آمد در برابر مردم هزاره دریغ نکردند شنیدم حتی اطفال شیر خوار مردم هزاره را در میل سلاح های سنگین (توپ)بسته میکردند و از بین میبردند تا نسل مردم هزاره را از ریشه برکند تا قوم بنام مردم هزاره وجود نداشته باشد. بسیار جای شرم آور است که یک قوم قدرتمند در جستجوی نابودی قوم کم نفوس وکم قدرت باشیم ولی هرگز موفق نخواهید شد در جهان امروز اگر سری به مطبوعات وجهان بزنیم هیچ کشور پیدا نخواهید کرد که همه اتباع متشکل از یک قوم ویک زبان یا مذهب باشند طور مثال هندوستان مردمش به 72 زبان تکلم مینمایند وپیرو مذاهب مختلف نیز هستند همه منحیث بشر بیکدیگر احترام دارند .صلوات به روح تمام شهدای افغانستان و جهنم ابدی برای ظالمین و خائنین افغانستان از بارگاه خداوند متعال استدعا دارم
عزیزالله (فروتن)از کابل

>>>   اگر قکتور قتل و جنایت را همیشه مردود بدانیم باز هم آدم بدی نبوده است چون کفن کش قدیم بود و مقبره با شکوهش حالا هم در پارک زرنگار پا برجاست.

>>>   سلام خدمت تمام برادران هزاره و تاجک !
عبدللرحمن ثانی همین غنی کوچی زی است که میخواهد به همکاری انگلیس که همکار عبدالرحمن خائن بود و همچنان عده دیگر به قدرت برسد و باز هم همان اهداف بزرگان شانرا دوباره عملی کند مگر این خلیلی است که نمیدانم تاریخ را خوانده یا نخوانده که از یک کوچی تمام عیار حمایت میکند بنده منیحث یک فارسی زبان از همه فارسی زبانان خواهش دارم که در مقابل این غنی کوچی زی ایستاده گی نموده از رسیدن این شخص متعصب به کرسی ریاست جمهوری جلوگیری نمایند در غیر آن این شخص عبدالرحمان ثانی است و اهداف خائنانه شانرا پیش خواهند برد آنوقت هیچ کاری سود نخواهد داشت
خالد از کابل

>>>   حدیث مبارک از رسول خدا (چ) است که میگوید در نزد خداوند (ج)- سه کس ظالم محسوب میگردد. 1- کسی که ظلم میکند .2- کسی که با ظالم همکاری میکند. 3- کسی که کار ظالم را تایید میکند.

>>>   چراغ ظلم تاسحر نمی سوزد اگر سوزد شبی دیگر نمی سوزد
خداوند لعنت کنت کسانی که به مردم افغانستان خیانت کرده

>>>   از روزیکه نام خراسان به افغانستان تبدیل شد از همان روز قوم پرستی وقوم گرایی یک قوم خاص در افغانستان شروع شد وتا الحال ادامه دارد واز همان روز افغانستان تا امروز روز خوبیی را ندید درتمام این دوره غمناک جنگ های بر سر قدرت حتی با برادر خود همین گروهن داشتند زراعت که زیر بنای اقتصادی افغانستان است ازبین بردن اقتصاد را را ازبین بردن افغانستان را ویران ومردم بیگناه را از اقوام دیگر کشتند وهنوز همین نواسه های عبدالرحمن خان قوم گرا و متعب نیز وجود دادر همین قوم گراها و متعصب ها نمی خواهند کسی دیگری درین مملکت که خانه تمام افغانها است ریس جمهور شود و ریاست جمهوری را مختص به قوم خاص میدانند که شما وافعا و عما در صحنه میبینید. شما خود قضاوت کنید قضاوت شما را خداوند (ج)میبیند

>>>   کسانیکه بی گناه کشته وشهید شده اند از خداوند برای شان بهشت می خواهم .هر نظام به خاطر بقای قدرت خویش سلسله اقدامات را انجام میدهد مثل که در سال های 1371الی میزان 1375 هزاره ها وسایرین انجام دادند.همیشه تاریخ قاضی است.
قادری

>>>   ملاعمر واشرفغنی سخنگوی تروریست هاو اولاده راستین این جلادکمتر ازعبدارحمن خان بالای هزاره ها وشیعه های افغانستان ظلم نکردند زیرا غیر قتل های دسته جمعی هزاران شیعه وهزاره به شهادت رسانیدن بزرگترین رهبر وپیشوای شیعه ها وهزاره های افغانستان ویکی از مجاهدان نامدار ومقاومت گر این سرزمین استاد مزاری بزرگترین آثار باستانی افغانستان وجهان (بت های بامیان) که سالانه ده ها وصد ها ملیون دالر برای افغانستان ومردم مظلوم بامیان عاید داشت را منهدم نمودند وبه اقتصاد این مردم مظلوم ومحروم برای ابد ضربه زدند که هیچ جبران نخواهد شد

>>>   سه دلیل عمده که عبدالرحمن خان در مقابل هزاره ها قد علم کرد عبارت است از:
۱. هزاره را نوک دستت را بدهی، از بند دستت محکم میگیرد.
۲. هزاره را روی دادی، بوی دامادی میدهد.
۴. هزاره هر چقدرکه به خود نسل جور کند و نسل خود را به پشتون و تاجک و پیغمبر و امام و ابراهیم و اسمعیل و اسحق برساند، همه اش دروغ است. هزاره از نسل ... است.
۵. در زمان عبدالرحمن خان و حبیب الله خان وامان الله خان کوه های چهار طرف کابل همه سر سبز و همه باغ ها بودند. به مجردی که در زمان ظاهر شاه آزادی مطبوعات و آزادی احزاب و دیگر آزادی های مدنی بمیان آمد، تمام هزاره ها به کابل هجوم آوردند و تمام کوه هارا خشک ساختند و خانه ساختند و تشناب های شان را در کوچه کشیدند و کوه های کابل را کثیف کردند.

>>>   وضعست کنوتی ناشی از استبداد خاندان محمد ذایی به خصوص عبدالرحمان خان وآل یحیی بوده واکنون نیز ادامه دارد حاکمیت کنونی ادامه همان سلطه قشر مستبد است اگر از طریق قانونی خلع قدرت نگردند برای مردم افغانستان مصیبت بار خواهد بود
حتیب اله از جهار آسیاب

>>>   برای پرجمی های متعصب در تبانی با گرو های ستمی موقعی خوبی است تا بااستعفاده از وسایل وامکانات که به دسترس شان قرار گرفته است موضع گیری جنایت کارانه شان پیگیری نماییند بار دیگر افعان را توهین ومطابق میل ایرانیان به خراسان برگردند
یوسف از چهارآسییاب کابل

>>>   حقوقمل
نسل امروز پشتونها باید لکه های ننگ ناشی از جنایات عبدالرحمن را از دامن شان بزدایند آنها باید بدانند که عبدالرحمن قوم پشتون را همانطور که نویسنده گفته در پای قدرت طلبی کثیفش قربانی کرد. این که امروز جماعتی از پشتونها به انتحاری بدل شده نتیجه سیاست های ان خونخوار ظالم است

>>>   در زمان شروع سلطنت امیر عبد الرحمن عین شرایط امروزی افغانستان بود واشخاص چون عطا، محقق و.... حکومات فیودالی تشکیل ز واز اطاعت دولت مرکز سر بازدند که در نتیجه به قهر ملت گرفتار و قوم خودرا زیر وزبر ساخت!برادران هزاره باید خوابهای هزارستان را باز نبیند و تحت لوای دیموکراسی برای افغانستان عزیز کار کنند و به سخنان بلند پروازان بازی نخورند.
حسین علی(حسنی)دایکوندی

>>>   آقای حسین علی گفته ناحق نگویید و از ظالم حمایت نکنید و بدانید هر که از ظالمی به نیکی یاد کند خدا وی را با همو محشور سازد حقیقت نسل کشی هزاره ها بپذیرید و محکوم کنید و بدانید پادشاهانی که در پرونده اعمالشان قتل و غارت و ظلم موجود است جایگاهشان جهنم ابدی است

>>>   اگر با پشتون میشد کشور واحد داشت و ای قوم اصلا اقوام دیگر به هموطنی قبول می کردند در این دو صد سال داشتیم.هزاره و تاجیک و.....افغان نیست.بلکه خواهان جدایی و بازگشت به سرزمین مادری است.به اندازه کافی از بودن کنار برادران افغان و پیشرفتهای به دست امده استفاده کردیم!!پشتونهای عزیز هم به اسم هزاره و تاجیک ...نوشته نکنن که همه میدانن از چه قوم هستند و از چه دفاع میکنن.اگر با اوغان و اوغانستان پیشرفت حاصل میشد خب در ای دو صد سال شده بود.تاریخ ای را به ما یاد می دهد.خواه عبرت گیر خواه نگیر.

>>>   طالبان هم كه از أقوام عبد الرحمان بودند باز هم همان جنايات را مرتكب شدند شما اي قوم عبدالرحمان چرا از تاريخ درس نمي گيريد وبا أعمال تان صدها سال افغانستان را عقب مي بريد متاسفم براي شما البته طالبان كلا از يك قوم نبودند بلكه نظر بنده در مورد اكثر جمعيتشان است

>>>   این همه سال پشتونها در افغانستان حکومت کردند وومملکت را به بیراهه و آوارگی بردند وعبدالرحمان پلید وامثال او در حال حاضردر کشور از عقل خوبی برخوردار نیستند وهمه آنها فهمیده اند که هزاره ها از هوش بسیار بالایی برخوردار هستندوباغیرت.اگر حکومت به دیت هزاره ها بیفتد کشور را به سمت پیشرفت وترقی میبرندواوضاع را بهبود میبخسند.وادیگران نمیخواهند از فکر هزارها استفاده کنند.وبه خاطر همین میترسند حکومت به دست هزارها بیفتد انها را نابود میکنند.....(معروف به دکتر).
>>>   اگر بگویید امریکا امنیت تامین کرده است پس نا امنیها تا کنون زیرسر امریکاست چرا تا الان ان را تامین نکرده بوده و اگر طالبان و داعش حمله ای نکرده اند ان هم کار امریکاست چون اگر ان دو دست پرورده و حرف شنو امریکا نبودند انها باید به حملاتشان ادامه می دادند شما هر جوری تفسیر کنید مقصر امریکاست ضمن اینکه کشتن مردم بی دفاع موقع عزاداری کار انسانهای وحشی و بی خرد است و هیچ ارزش نظامی ندارد

>>>   به:( سه دلیل عمده که عبدالرحمان. ...)
اگر تاجیک بگوید یک حرفی .!
همه انسانها از نام اوغان وپشتون متنفرند. کدام خر اگر خود را به پشتون بچسپاند.
شما پاکستانی ها که هنوز که هنوز است در حال مهاجرت به خراسان زمین هستید...!!!!!؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است