معترضان درب پایگاه نظامی آلمان را در بلخ بستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۷/۷/۱ کد خبر: 154832 منبع: پرینت

بیش از صد تن از کارکنان پیشین پایگاه نظامی مارمل در ولایت بلخ روز شنبه دروازۀ ورودی اصلی این کمپ نظامی آلمانی ها را بستند.
معترضان ادعا دارند که آلمان به وعده‌هایش از جمله دادن اقامت این کشور به آنان وفا نکرده‌است.
در میان آنان، ترجمان‌ها، محافظان امنیتی و کارمندان عادی سابق حضور دارند.

اردوی جرمنی کمپ مارمل را در سال ۲۰۰۵ میلادی در ولایت بلخ ایجاد کرد. گفته می‌شود که مارمل بزرگترین کمپ نظامی بیرون از جرمنی است.
به اساس معلومات وبسایت ناتو؛ جرمنی در حال حاضر ۱۳۰۰ نیرو در افغانستان دارد که در چارچوب مأموریت حمایت قاطع سرگرم آموزش، مشوره و کمک با نیروهای افغانستان هستند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   اینها اگر به المان هم بروند به همچو جنایات دست خواهد زد بناء نیروهای نظامی المان مستقر درشمال کشور هرگز باید به همچو افراد ولگرد اجازه ورود به المان راندهند تا سبب بدنامی کشور نشوند
قرلق از جوزجان

>>>   تا زمانی که از شما استفاده کرده میتوانند، استفاده میکنند، بعد به آشغالدانی پرتاب تان میکنند. این است نتیجۀ خدمت برای اشغالگران.

>>>   چی ریشخندی است زور دارین آیا نمیگذاره به وطنش نصف آلمان فعلا محاجر است به شما ضرورت نداره صاحب خانه خوش نداره مهمان به زور خوده جای میکنه

>>>   شما شرم نمی کنید!
نام افغانها را در تمام دنیا بد کردید.
افغانها منحیث مردمان شجاع و دلاور که در مقابل ارتش سرخ جنگیدند و شوروی را نابود کردند و به زانو در آوردند،از ترس چهار نفر طالب پای لچ قندهاری،به آلمانی ها پناه می آورید که ما را نجات بدهید،ما به آلمان میگریزیم که طالبان ما را میکشد.
چرا نمیروید سلاح نمیگیرید و مردانه وار در مقابل طالب ها نمی جنگید که مثل زن ها واری ،خود را درپشت آلمان ها پت میکنید.
حیف نام افغان به شما!

>>>   من در افغانستان چیزی به اسمی غیریت آبرو و حیثیت.مسلمانی.ندیدم همگی.خیال بافی های خود ما است.که فکر میکنیم این چیز ها را داریم.مال مردم مال بیت المال.را غارت ودزدی میکنیم.با داشتن قدرت.هرنوع ظلم و جنایت را انجام می دهیم.فاسد هستیم.حرامخور هستیم.به ناموس مردم تجاوز میکنیم.همیشه سرزمین ما در اشغال بیگانگان بوده از زمان مغول تاحالا. خارج شدن عساکر شوروی کاملا مشخص است که چه اتفاقی بین شوروی آمریکا افتاد و نقشی داکتر نجیب را در مورد خارج کردن عساکر شوروی ستایش میکنیم.ما هیچ چیزی که از آن لاف بزنیم نداریم
((مجاهد پشیمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است