کریکت اگر نماد تبعیض باشد بازهم باید احترام گذاشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۷/۶/۳۱ کد خبر: 154819 منبع: پرینت

زندگي مشترک در يک جغرافيا برخی الزامات خود را دارد يكي از اين الزامات احترامگذاری به نمادهاي ملي ديگران است حتی اگر از آنها نفرت هم داشته باشيم. بدون احترامگذاری به نمادهاي ملي ديگران نمي توان به زندگي مسالمت آميز دست يافت.

نلسون ماندلا رهبر آفريقاي جنوبي وقتي به قدرت رسيد لباس تيم راگي غزال هاي سفيد آن كشور را به تن كرد درحالیكه اين تيم نماد نژادپرستي بود و همه اعضايش را سفيدپوستان تشكيل مي دادند. رهايي از زنجيره نفرت و رسيدن به مرحله اعتمادسازي به چنين بينش وسيع و سينه فراخ نياز دارد نه به سينه تنگ گنجشک مانند.

تيم ملي كریكت افغانستان حتی اگر نماد تبعيض هم باشد به منظور ايجاد حس همدلي و همگرايي در ميان اقوام كشور ما نيازمند احترامگذاري به آن هستيم بايد از برد آن احساس خوشحالي كنيم و از باختش احساس سوگواري.

من با آنهايي كه از تيم كریكت با الفاظ سخيف و توهين آميز ياد مي كنند موافق نيستم. اين اخلاق وطنداري نيست نفرت و تبعيض را نبايد با نفرت و تبعيض پاسخ گفت.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم کریکت
تبعیض
احترام
نظرات بینندگان:

>>>   بله ورزش نماد صلح و بشردوستی است حال آنکه کریکت بازان ما بازی جانانه ای مقابل چتلستان انجام دادند و اگر این مرتبه باخت نصیب شان شد انشاءالله بزودی آنها را شکست هم داده میتانه چون ظرفیتش را دارند.
ورزشکار یا جامعه ای که در ورزش تعصب میکند ضعیف است و تاب رقابت سالم را ندارد چون ورزش شفاف ترین رقابت نیروی انسانی است
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است