اینجا خندق است یا دریای شهر کابل(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۸    ۱۳۹۷/۶/۳۱ کد خبر: 154816 منبع: پرینت

شهرداری کابل دریای کابل را به خندق متعفن بدل کرده است.

مقام های شهرداری کابل همواره از پاک نگه داشتن دریای کابل حرف می زنند پاک نگه داشتن دریای کابل نه تنها برای شهروندان این شهر بلکه برای مسافران داخلی و خارجی که به شهر کابل می آیند حایز اهمیت است.

مقام‌ها در وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که به‌ منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌‌‌ محیطی‌ در چهار زون پایتخت چهار تصفیه‌ خانه‌ی فاضلاب می‌سازند قرار است یکی از این تصفیه‌ خانه‌ ها تا سال آینده‌ی خورشیدی به بهره‌ برداری برسد این هم مانند ده ها قول شهرداری کابل است که برای پاک نگه داشتن محیط زیست وعده می دهد.

طرح ساخت تصفیه‌خانه از سوی ریاست حفاظت از محیط زیست طراحی شده و قرار است که وزارت شهرسازی و مسکن آن را اجرا کند. کارشناسان محیط زیست می گویند نبودن کانتیرها برای جمع آوری کثافات در شهر کابل باعث شده است که مردم کثافات را اگر نزدیک دریا باشند در دریا بریزند یا روی جاده ها بریزند که نه تنها باعث تعفن بلکه باعث امراض می شود.

یک کارمند شهرداری کابل به شوخی گفته است بهتراست روی دریای کابل پوشانده شود و از آن بعنوان فاضلاب استفاده گردد گرچه فرهنگ پاک نگه داشتن در چهار یا پنج دهه اخیر در شهر کابل بسیار خوب و تمیز بوده است ولی صد حیف که از آن کابلی ها قدیم کمتر کسی باقی مانده است.


دریای کابل فاضلاب آلودگی محیط زیست

دریای کابل فاضلاب آلودگی محیط زیست

دریای کابل فاضلاب آلودگی محیط زیست



محمود منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دریای کابل
محیط زیست
آلودگی
نظرات بینندگان:

>>>   ایجا هر چیز است ، رستوران ، مهمانخانه و ، ترکاری و میوه و خوراکی های گونانگون رایگان، دریای آببازی ، پارک تفریحی ، تشناب بدو رفت و خلاصه مرکز همه چیز که از برکت کمک های دوستان و شرکای بین المللی و پشت کار و زحمات این حکومت آورنده دموکراسی در مرکز افغانستان برای سهولت همشریان تهیه شده است . مردم باید شکر آنرا داشته باشند

>>>   باور كنيد كه ما مردم افغانستان بسيار از انسانيت و اسلاميت دور هستيم، كثافات كابل نماينگر اخلاق و تربيه فاميلي تمام باشنده گان كابل و خاصتاً مسؤلين دولت و حكومت است، جاي شرم براي رئيس جمهور داخل ارگ است.

>>>   دلیلش اینست که دراسلام نظافت جز ایمان است!
شاروالی چندی پیش میگفت جرمنی چند ملیون یورو کمک کرده است وتوسط موسسه آغا خان دریای کابل پاک کاری میشود

>>>   مافیاهای دولتی شهرداری کابل را اداره میکند.

>>>   خدا لعنت کند کسانی را که به حق ملت جفا کردن و خیانت کردن الهی خیر نبیند
.

>>>   این عکس ها مایه شرم برای کسانی است که خود را حاکم و مسولان این کشور میداند . این عالی جنابان با دیده چنین شهر و پایتخت چه احساس می کنند و مخصو صاٌ زمانیکه به سایر کشور با دریشی های مود روز شان سفر می کنند و وضعیت ، نظم و نظافت شهر های آنها را می بینند باید احساس شرمندهگی و حقارت نمایند.

بجای کار هر روز کمیسیون و اداره مستقل ایجاد می کند کمیسیون و یا اداره انکشاف زون پایتخت ؟ انکشاف پایتخت اگر همین است بهتراست تا این کثافات انکشاف نکند. شرم باد بر شاروال این شهر !

>>>   گریه می آید مرا از دیدن این منظره

>>>   مسجد خانه خدا است.در پاکی و نظافت آن کوشش کنید.
اما دریای کابل خانه شیطان است.مثلی که در مکه شیطان را همراه سنگچل میزنند،شما نیز تمام کثافات و معتادان خود را در دریای کابل بیاندازید و هر روز که از بغل دریای کابل تیر میشوید،سه مرتبه بگویید:
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و روی خود را آنطرف بگیرید تا دریای کابل را نبینید.

>>>   بیایید و یک بار ساحه پل سوخته را ببینید قسمت شمال پل سوخته را. شهرداری از پل محمود خان تا شروع پل سوخته را پاک کاری کرد. این نقاطی بود که در اطراف آن خانه های مسکونی وجود نداشت اما خانه های مسکونی بعد از پل سوخته و که دریا به سمت قلعه واحد میرود شروع میشود. این مردم با مشکلات بی نهایت زیاد روبرو استند. عریضه ها کرده اند و شکایت ها کرده اند. دولت گفته پول نداریم اما خبر هم نبود کهتا شروع پل برای پاک کاری در پلان است.
این مردم که خانه های شان در طراف دریا است باطله دانی ندارند و کثافات شانرادر دریا به ناچار می ریزند. دریا هم پر شده و بوی آن همه رادر عذاب کرده.
لطف کرده این ساحه را پاک کنید.

م م پغمانی

>>>   دریای کابل با رشد و کثرت نفوس درکابل به محل تجمع گندگی آشغال تبدیل شده اند.گرچه دریای کابل دربعضی مناطق شان درسال های قدیم به محل لباس شوی بعضی شهروندان وساکنین فقیر کابل تبدیل شده بود و حتی دربعضی جاهای بستر دریای کابل مثل بیت الخلاء عمومی استفاده میشد. بعضی مساجد همجوار دریای کابل مواد فاضله بیت الخلاء درداخل دریای کابل هدایت داده میشدند که شاید بعضی شان تاحال به همان منوال موجود باشد.بهر صورت علاج حقیقی و بازسازی و نوسازی خیلی اساسی برای مسیر دریای کابل در نواحی کابل باسرعت اقدام گردد.گرچه سال های قدیم نسبت بارندگی های زمستانی وبهاری مسیر دریای کابل سال چندین دفعه از گندگی ها آشغال پاک وشسته میشدند اما فعلا با کم شدن بارندگی و کثرت نفوس اطراف دریای کابل تدابیر جدی و اساسی گرفته شود.نوسازی و بازسازی مسیر دریای کابل یکی از ضروری ترین طرح وتطبیق آن است که مردم شریف کابل اشد ضرورت دارد.
ازخداوند متعال موفقیت مقامات مربوطه را در امر طرح وتطبیق پروژه مسیر درکابل را خواهانم تا ساکنین محترم کابل ازامراض احتمالی محیط دریای کابل درامان باشد‌.
انشالله.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است