خلیلزاد گفتگوهای صلح را رهبری می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۷/۶/۳۱ کد خبر: 154808 منبع: پرینت

مایک پومپیو وزیرخارجه آمریکا، گماشتن زلمی خلیلزاد را به حیث نماینده ویژه این کشور برای روند مصالحه افغانستان؛ اولویت دادن به گفتگوهای صلح این کشور می‌داند.
به گزارش طلوع، پومپیو درپیامی که به کارمندان وزارت خارجه ایالات متحده فرستاده است می‌گوید که زلمی خلیلزاد تلاش‌های واشنگتن را دربارۀ چگونگی پشتیبانی از گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان و زمینه سازی این گفتگوها رهبری خواهد کرد و در این گفتگوها شرکت خواهد داشت.

مایک پومپیو از خلیلزاد همچون بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف نام می‌برد و می‌گوید که او در افغانستان زاده و بزرگ شده است و تجربه کار در آن کشور را نیز دارد.
وزیرخارجه می‌گوید که مطمین است زلمی خلیل‌زاد توانایی به موفقیت رسانیدن ماموریت برقراری صلح درافغانستان را دارد.

خلیلزاد درکنار این که تجربه کار چندین ساله در افغانستان دارد، بل به حیث سفیر ایالات متحده در عراق و سازمان ملل متحد نیز کار کرده‌ ‎است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
گفتگوهای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   صلح در افغانستان به هیچ صورتی امکان پذیر نیست و هرکس که دعوی صلح میکند.دروغ میگوید.
صلح در افغانستان نه به نفع افغانستان است،نه به نفع امریکا،نه به نفع روسیه،نه به نفع جین،نه به نفع ایران،نه به نفع پاکستان،نه به نفع قاجاقبران مواد مخدره نه به نفع دهقانانی که کوکنار کشت میکنند،نه به نفع رشوه گیران و دزدان و فساد پیشه ها.
صلح تنها به نفع افراد غریب و بی بضاعت افغانستان است که درجنک دوطرفه منحیث سرباز و طالب و داعش کشته نشوند و یا به نفع افراد غریب و بیچاره دیگر که در حملات انتحاری کشته تشوند.
دولت افغانستان خودش طرفدار جنگ است.
یاد تان می آید که آوازه شد که داعش در افغانستان جای گرفته است.
زمانی که با صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در آن زمان مصاحبه صورت گرفت،او قطعاً این آوازه را رد کرد و گفت هیچ داعشی یی در افغانستان وجود ندارد،همه اش پروپاگند است.
زمانی که اشرف غنی در کنفرانس سالانه امتیتی مونیخ اشتراک کرد،هیچ کس نامی از جنک افغانستان نگرفت،بلکه همه توجه به مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود.
هنگامی که او دوباره به کابل آمد،عاجل صدیق صدیقی برطرف شد و دولت اعلان کرد که داعش در ننگرهار است.
همین بود که عملیات انتحاری و جنگ ها در ننگرهار شروع شد و تا حال ادامه دارد.
دولت افغانستان بنام مبارزه علیه تروریزم،کجکول گدایی را پخش کرده است و از تمام دنیا خیرات جمع میکند و دولت های خارجی را مینرساند که اگر کمک نکنید،تروریزم در افغانستان موفق میشود و شما را نیز آرام نخواهد ماند.
بنأ این جنگ افغانستان،به این زودی ها تمام نخواهد شد و مردم در فقر زندگی میکنند و مجبور هستند که بخاطر امرار معیشت اولاد های خود را منحیث سرباز و یا طالب و داعش در جبهات بفرستند و جنگ ادامه خواهد داشت و مردم کشته خواهند شد.
از کمک جامعه جهانی،امریکا سلاح و مهمات به دولت افغانستان میدهد و از کمک کشور های عربی،پاکستان سلاح و مهمات به طالبان و داعش.
در هردو طرف سلاح امریکایی فروخته میشود و استعمال میشود.
بنأ جنگ افغانستان نه به مذایقه ث کمبود سرباز و طالب و داعش مواجه میشود و نه هم به کمبود سلاح و مهمات و نه هم به کمبود کمک جامعه جهانی و کشور های عربی و ایران و پاکستان و روسیه و چین و هند و دیگران.
بنأ دندان صلح خواهی خویش را ،کاملاً از ریشه بکنید که امکانات صلح در افغانستان وجود ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است