ضعف های سیاسی آقای سرور دانش
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۷    ۱۳۹۷/۶/۳۰ کد خبر: 154772 منبع: پرینت

آقای سرور دانش ضعف‌هایی دارد و همین ضعف‌ها موجب شده است که در مواجهه با بحران موجود نتواند نقش آفرینی کند.
یکی از این ضعف‌ها، درک نادرست او از ماهیت قدرت در افغانستان است. ماهیت قدرت در کشور توأم با قلدری و زورگویی است. نمونه اینگونه حاکم، اشرف غنی است. درحالی که آقای دانش این شخصیت را ندارد.

ضعف دیگر او، نداشتن مشاوران کارآمد است. او مشاورانی که به درد چنین روزهایی بخورد ندارد. نقش مشاوران دانش، معطوف به شرایط کنونی و بحرانی نیست که دانش و مردم هزاره گرفتار آن هستند. بنابراین، باید گفت که آقای دانش این روزها تنهای تنها و ناتوان دربرابر بحران عظیم و بسیار خطرناک است.

به این دلیل، باید انتظار حذف آقای دانش از عرصه سیاست را داشت. ماندگاری او در این عرصه، مشروط به جبران همین نقیصه در سالهای باقی مانده حکومت غنی است.

در این سالها، آقای دانش باید شخصیت دیگری از خود نشان دهد و خود را از زیر سایه غنی خلاص کند. در این سالها، آقای دانش به جای تمجید و تبرئه غنی، نقش مستقلانه و نزدیک به خواست‌های مردم و توقعات آنان بازی کند. اگر چنین نکند، باید بداند که رقبا، عرصه را از او خواهند گرفت.

رحمت الله رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   ههههههههه از زیر سایه غنی خودرا دور کند ومستقل عمل کند ، یک روز هم در دفترش پای نخواهد گذاشت. مگر دانش دلاور تر ازجنرال دوستم است ، سرنوشت وی را ببنید که بعداز برگشت از تبعید حتی یک روز کس ندیده است که با کسی ملاقات کرده باشد.

>>>   راستی که اقلیت ها بخاطر اقلیت بودن شان اهداف کلان را مطرح نمی تواند وبه چند هدف کوچک مثل چند مترسرک،چند پلچک وچندچوکی ومیزبرای مکاتب شان مطرح میکنند.گرچه حالا دوران ودیموکراسی وازادی بیان و اعتراضات مدنی آمده است اما با آنهم ازطرف یک عده ماجراجو و کثرت گراو خودها مشکلات خیلی خطرناک وانسان کشی برای مردم هزاره مظلوم غرب کابل وولایات بوجود آورده اند.این آدم کشان جاهل ونادان کارهای غیر انسانی را در جامعه جنگ زده وویران شده افغانستان ادامه میدهند و نفاق وفتنه قومی و مذهبی را در جامعه افغانستان دامن میزنند.دولت مرکزی به طور لازم برای جلوگیری ازین طور ماجراجوی ها وفتنه انگیزی هاتاحال اقدام موثر نکرده اند.گرچه انتقادات بریک دولت و حکومت آن هم در رسانه های دور آسان است اما باید اینرا قبول کنیم که افغانستان دریک حالت خیلی خطرناک سیاسی ومنطقوی قرارگرفته است و اینده نامعلوم ومبهم درانتظار آن است.خداوند متعال به رهبران سیاسی ونظامی تمامی جناح های درگیر در افغانستان هدایت نیک فرماید تا به خود آیند وبرای رشد و ترقی و امنیت دائمی وصلح در افغانستان تلاش همه جانبه نمایید.انشالله
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است