غنی در مراسم عاشورای حسینی در دشت برچی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۹۷/۶/۲۹ کد خبر: 154766 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم گرامیداشت از روز عاشورا در دشت برچی در کابل حمله‌های بر بخش‌های شیعه نشین در شهر کابل را نکوهش کرد و گفت که این حمله‌ها برضد تمام ملت افغانستان است.
به گزارش طلوع، او گفت که عاشورا در روایات دینی همه مسلمانان سنی و شیعه، از شعایر بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و عاشورا درس مقاومت در برابر بی‌عدالتی‌ها، فساد و استفاده ناروا از بیت‌المال، است.

رییس جمهور گفت: «هر حمله سر مردم هزاره سر مردم اهل تشیع ما، حمله بالای تمام مردم افغانستان است و حمله بر وحدت ملی افغانستان است و عمده ترین مسئلۀ اولویت امنیت ملی ما قرار خواهد داشت.»
غنی گفت: «تروریست‌هایی که امروز بر مساجد، معابد، مکاتب، مراکز علمی و تجمعات حق‌طلبانۀ مردمی حمله می‌کنند، با هرنامی و هر ادعایی که باشد، داعیه‌ی جز راه و رسم شِمر و یزید ندارند.»

او با اشاره به رویدادهای اخیر در کشور گفت: «حملات تروریستی که در سرتاسر کشور به شمول زابل، هلمند، پکتیا، ننگرهار و در این اواخر در شینوار و برچی صورت گرفته است، مردم بی‌دفاع ما به خاک و خون کشانیده شدند، درد و رنج همۀ مردم افغانستان یکی است.»
او گفت که دشمنان افغانستان می‌خواهند به این حمله‌ها، جنبۀ قومی و مذهبی بدهند و این برای ما یک خطر بزرگ است، و دولت با همکاری مردم مشترکاً در مبارزه با این تهدید مؤفق شده می‌تواند.

او از مردم خواست که در این نبرد، همه در کنار هم باشند، در برابر شکاف‌هایی که به‌نام مذهب، زبان، قومیت، حزب و تبار ایجاد می‌شود، با هوشیاری ایستادگی کنند.
رییس‌جمهور غنی افزود: «خون سنی و شیعۀ این سرزمین یک رنگ دارد، سرنوشت تاجیک و پشتون این کشور بهم گره‌خورده است، آبروی هزاره و ازبیک این میهن مانند هم است، فرزندان سادات و بلوچ و پشه‌ای و پامیری و همه اقوام عزیز این ملت زیر یک سقف، برای یک آرمان و در برابر یک انتخاب تاریخی قرار دارند.»

او گفت حکومت برای مقابله با دشمن آمادگی لازم دارد که تقسیم کابل به چهار زون امنیتی، طبقه‌بندی تهدیدات، استفاده از مشوره‌های اقشار مختلف و در نظر‌گرفتن غرب کابل بحیث یک زون امنیتی، بخشی از این اقدامات است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دشت برچی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   یک مزدور سرشناس امریکا از امام حسین، دفاع میکند!
امام حسین ، می گفت من نواسهء پیامبر ام و مستحق امارت اسلامی؛ یعنی خلافت مال بنی هاشم است؛اشرف و اتمر و خلیل زاد هم میگویند، امارت و زعامت در افغانستان، فقط مال و منال قبایل پشتون است!
اشرف غنی، پیام امام حسین را به نکوئی درک کرده!
زنده باد حسین!
زنده باد اشرف!
زنده باد نژاد برتر!

>>>   بله ! تمام اقوام افغانستان بیسواد ، بیکاره ، فقیر ، روانی ، مهاجر و قربانی شدند و باید بطرف یک قانون ، یک دولت ، یک صدا ، یک برنامه و منافع ملی باشند و بیش از این بازی تفرقه اندازی قومی ، حزبی و سمتی ایران و پاکستان را نخورند و دوست و دشمن خود را بشناسند تا یک دولت و یک صدا در مقابل جهانیان خواستار شراکت و بازسازی و رشد و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی شود
درست است که بیسواد هستیم ولی تجربه زیادی از جنگ ، تفرقه و سرگردانی داریم تا کی بازی حسودان و سوءاستفاده گران را بخوریم؟!
اس پ هزاره

>>>   اگر راست میگویی چرا غرامت شهدای غرب کابل رانمی دهی وکمک نمیکنی.

>>>   غنی احمدزی سر کرده تروریستها است. قتل عام هزاره ها توسط داعیشیان ارگ فراموش نخواهد شد.

>>>   غزنی بایکوت سیاسی است اینگار در غزنی جنگی رخ نداده است. غنی ....از غزنی چه خبر؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است