هیچ انتحاری را محکوم نمی کنم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۷/۶/۲۸ کد خبر: 154753 منبع: پرینت

امروز تاسوعا و فردا عاشورا است. دو روایت در بک روز، یک عده امت اسلامی بنابر روایتی از پیامبر که به داستان نقل قول آن یهودی از روزه داری حضرت موسی در این روز است به روزه داری می پردازد. یک عده دیگر بنابر داستان قیام حضرت حسین علیه یزید به خودزنی دست می زنند. من به هر دو گروه احترام دارم و شاید یکی از آنها باشم.

من به آزادی و نوع انتخابی که توسط فرد باشد ایمان دارم حتی انسان دز زمانیکه عاقل و هوشیار است تصمیم به خودکشی و خودزنی بگیرد. شاید دلم به حالش بسوزد و از این عمل و رفتارش در سکوت خود انزجار کنم اما عملنا محکومش نخواهم کرد زیرا بر اعتقاد و باور وی تاختن عملی است سرکوبگرانه و ضدآزادی.

اگر گاهی علیه انتحاری می نویسم بخاطر این نیست که بهشت را انتخاب کرده اند و من به رفتن آنها به بهشت حسادت کرده ام بلکه بخاطر این است که دیگران را می خواهند به اجبار به بهشت ببرند. آزادی را بزرگترین بخشش الهی می دانم اما آزادی انگلیسی را که توسط ملاها در جوامع شرقی نشر می کنند بزرگترین دشمن آزادی...

ای کاش انگلیسی ها به انتحاری های جدید ما مانند انتحاری های قدیم یاد می داند فقط خودشان به بهشت بروند و دیگران را به زور با خود نبرد.

من آزادي را ستايش مي كنم
هيچ انتحاري را محكوم نمي كنم

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتحاری
آزادی
نظرات بینندگان:

>>>   من بیعقلی راستایش نمیکنم اما انتحاری را محکوم میکنم.

>>>   عمل فرد کور وجاهل به نام انتخاب خود ویا آزادی شمرده نمیشود مثلا فردی چشمش نمی بیند ودر طی راه به چاه می افتد آیا این انتخاب خودش بوده ؟؟ نه چون نمیتوانست ببیند، حالا این انتحاری جاهل هم نمیتواند درست درک کند که جانش را بدای منافع آی اس آی میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است