یک مورد از رشوه گرفتن های وزیر مخابرات مستند شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۳    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154736 منبع: پرینت

شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات، برای استخدام در یکی از ریاست‌های این وزارت، ده هزار دالر رشوه خواسته است.
به گزارش طلوع، جنت گل احمدزی، مسوول اداره «اترا» یا اداره تنظیم خدمات مخابراتی در میدان هوایی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و کارمندان نزدیک به وی را به فساد و گرفتن رشوه متهم می‌سازد.

احمدزی سندهایی را نشان می‌دهد که به گفته وی مشاور ارشد و دستیار شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، برای استخدام وی در یکی از ریاست‌های این وزارت، از وی پانزده هزار دالر رشوه خواسته است و ادعا می‌کند که پیامک وزیر را نیز دارد که ده هزار دالر از وی خواسته است.

احمدزی می‌گوید که در ماه ثور با هفده تن دیگر برای به دست آوردن کرسی ریاست تکنالوژی و نوآوری وزارت مخابرات امتحان داد و در این آزمون سه تن به شمول وی کامیاب شدند. پس از آن دو آزمون تحریری و تقریری دیگر را نیز سپری کردند، اما وزارت مخابرات به وسیله ایمیل به وی اطلاع داد که وی پنجاه و هشت اعشاریه شش نمره گرفته است و واجد شرایط استخدام در این کرسی نیست.
احمدزی می‌افزاید که به این تصمیم وزارت قناعت نداشت و از همین‌رو به کمیسیون اصلاحات اداری شکایت ثبت کرد.

کمیسیون اصلاحات اداری نیز پس از بررسی گفت که وی شصت و هفت اعشاریه بیست و پنج نمره گرفته است و به وزارت مخابرات و تکنالوژی در یک نامۀ رسمی اطلاع داد که وی برندۀ کرسی ریاست تکنالوژی و نوآوری است؛ اما وزارت مخابرات نامه‌های رسمی کمیسیون اصلاحات اداری را نادیده گرفت.
احمدزی ادعا می‌کند که در ایمیلی که وی از نشانی ایمیل مشاور وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دریافت کرده است، از وی پانزده هزار دالر خواسته است.

در یک سند دیگر ادعا شده است که از شماره تلفن وزیر مخابرات برایش پیامک داده شده است و از وی رشوه خواسته‌اند.
جنت گل احمد‌زی گفت: «مه به شماره وزیر مخابرات زنگ زدم، برم جواب داد و از من پول خواست ... من پول ندارم، صدایم به رییس جمهور است که حق مرا به من بدهد و از وزیر بپرسد که چی شده. من حاضرم به تمام نهادها بروم و جواب بدهم.»

دیدبان شفافیت از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد تا این اتهام‌ها را بررسی کنند.
اکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت، گفت: «اگر این ادعاها ثابت شوند، وزارت مخابرات را در یک حالت بدی قرار خواهد داد.»

جنت گل احمدزی می‌گوید که در آغاز نیز وزارت مخابرات به وی اطلاع داده بود که در این مقام کامیاب نشده است، اما پس از آن که وی به کمیسیون اصلاحات اداری شکایت کرد، روشن شد که برنده این مقام وی بوده است.
کمیسیون اصلاحات اداری نیز تایید می‌کند که شکایت‌های جنت گل احمدزی را بررسی کرده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر مخابرات
رشوت
نظرات بینندگان:

>>>   یک امر معمولی است سرتاسر رشوت جریان دارد.چوکی هارا خریده اند مجبور ومکلف اند تا فایده بدست بیاورند.عبید.

>>>   اگر این قضیه ثابت شد باید این فرد پلیددرا که بد ترین نوع فساد را خواسته نهادینه بسازد در مظهر عام به دار بیاویزند تا برای دگران عبرت شود در غیر آن صورت این جکومت برای همگی ثابت خواهد کرد که لیاقت مدیریت و ریاست را ندارد استخدام انسان های ناکام در بست ها خیانت جبران نا پذیر برای هر مملکت است وقتی این شخص به چوکی رسید از هر نوع فساد بخاطر روز گذشتاندن و تصاجب معاش کار میگیرد وزیر را مهمان میکند میله ها ترتیب میدهد و هزاران نوع فساد را بخاطر پوشاندن بی لیاقتی اش بخرج میدهد در صورت تثبیت این عمل این وزیر باید به اشد مجازات محکوم گردد

>>>   بچیم اگه خودت در همی چوکی چیزی نمیدیدی بخدا اگه اوقه پشتش سرگردان میبودی

>>>   ههههه يكنيم مليون سال است كه اين دزد وزير است.
بايد دزدى كند كه خانم غنى مناظر نباشد.

>>>   حکومت ناکام بجای اینکه برای مردم کار ایجاد کند به تعداد پنجصد انجو را منحل نموده اگر درهر انجو صرف ده نفرباشد پنجهزار نفر یا پنجهزار فامیل را از عاید محروم ساختند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است