نگاهى به تاريخ 140 سال پسين افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154697 منبع: پرینت

1- شاه شجاع بار اول، اميردوست ممدخان باردوم و ممديعقوب خان بار سوم انگليس ها را به كشور آوردند.

2- شيرعلى خان بار اول روس ها را به كشور آورد و در بدل حفظ چوكى پادشاهى و اسلحه از شهرهاى ماورالنهر چشم پوشيد و مناطق پنجده و ... را به روس هاى تزار فروخت.

3- عبدالرحمن خان فرارى به توافق و معامله روس ها و انگليس ها از شهر بخارا به بلخ آورده شد و او بار چهارم انگليس ها را به كشور آورد و مناطق "شاه پور يا پشاور"، صوات، پيشين، چترال، وزيرستان و ... را در معاهده ننگين ديورند به انگليس ها فروخت و نخستين بار نام كشور را از خراسان به پيشنهاد انگليس ها به افغانستان تغيير داد و سياست هاى فاشيستى و قبيله اى و سركوب اقوام و مذاهب را در كشور اجرا و هزاره ها را قتل عام كرد و نخستين بار پروژه ناقلين و انتقال قبايل پشتون يا افغان را از مناطق قبايلى پاكستان، جنوب و جنوب شرق به مناطق شمال و پايتخت و غرب و... كشور به اجرا در آورد.

4- حبيب الله چهل زنه پسر عبدالرحمن خان انگليس ها را در كشور بيشتر ساخت و اختيارات همه چيز به انگليس ها داد و نخستين بار سياست قبيله اى و فاشيستى و جابجايى ناقلين را بيشتر ساخت.

5- امان اللهِ پدركش نواسه عبدالرحمن زير نام استقلال نظام و قوانين فرهنگ كفرى و غربى را به كشور آورد و قبايل ناقلين را بيشتر جابجا كرد.

6- نادر غدار به كمک انگليس ها و با لشكر قبايلى آمد مردان كابلى و شمالى را قتل عام كرد و به زنان مسلمان تجاوز و بى ناموسى كردند و قرآن را مُهر كرده زير پا كرد و سياست انتقال قبايل پشتون را به نام ناقلين از جنوب و جنوب شرق بشمال بيشتر ساخت.

7- ظاهرشاه در 40 سال پادشاهى جز عياشى و جابجايى قبايل و تغيیر نام هاى مناطق از فارسى به پشتو و ده ها خيانتكارى نكرد.

8- داوود و تركى و حفيظ ناامين و داكتر نجيب بار دوم روس ها را به كشور آوردند تا زمينه كلى به تجاوز و اشغال ارتش سرخ شورى وقت را مساعد ساختند.

9- ملاعمر رهبر طالبان آى اس آى ارتش پاكستان و تروريستان چند مليتى القاعده را به كشور آورد.

10- كرزى و خليلزاد و غنى آمريكايى ها را زير نام عساكر حافظ صلح به كشور آوردند و سپس به امضا و استقبال حامدكرزى تا 170 هزار سربازان آمريكايى در كشور حضور بافتند.

11- اخيرا شاخه طالبان به رهبرى حقانى گروه تروريستى داعش را آوردند.

منتظريم ببينيم ديگر خاينان و وطنفروشان كدام كشور و بيگانه ها را خواهند آورد.

بها بقایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاریخ افغانستان
رهبران خاین
نظرات بینندگان:

>>>   12 -سقوی هیچ کس رانتوانست برای دفاعاز خود راضی سازد چون همه میدانستند که اینها یک گروپ دزد هستند وحکومتی نیستند

>>>   وطندار خوب پیش رفتی لیکن در همین آخر یعنی بند 10 امتو خاک بر چشم زدی که پرسان نکو
اگر در بالا ها یعنی در مورد شیرعلی خان و گرگ علی خان هر چیز میگفتی مردم قبول میکرد ، لیکن موضوع فقره یا بند 10 را من و تو به چشم سر دیدیم که کی وطن را به ۴۸ کشور فروخت، کی ها قرار داد بن را امضا کرد و کی ها باعث شد که امروز زمین ، هوا ، نان و نمک ما در دست امریکا باشد
وطندار گلم ، آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشود همانطور که شاه شجاع و کمونیستان منفور نسل به نسل بخاطر فروش وطن بالای انگلیس و روس ها هستند اتحاد شمال خصوصآ شورای نظار مسول درجه یک فروش افغانستان بالای امریکا ها اند
بااحترام
انیس میربچه

>>>   بلی این جنایت کاران تاریخ سیاه آبدی خدا لعن کند
که را زور داد که ظلم نکرد ==
که پول داد که سود نخورد===
وسلام هم وطن مهاجر

>>>   ... و حبیب الله کلکانی دزد افغانستان را "گل و گلزار" ساخت و ربانی باد پکه رئیس متقاعد آی اس آی را مشاور و همه کاره "دربار" خود ساخت.

>>>   200 سال شتر چران وچوپان ها بر ما حکومت کردند ایا بعد از این چی می شود خدا می داند.
ماری مطمئن

>>>   روس ها را ببرك كارمل أورد چرا از حقيقت چشم پوشى ميكنيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است