از حضرت قلعه جواد تا فقيه پغمان
با همكارى استاد سياف غنى نمی تواند به آرزوهايش برسد و توطیه هاى كرزى را خنثى سازد ضمنا در حال حاضر كرزى بطور فعال در صحنه سياسى بازى مى كند و گرانتورهاى منطقوى نيز دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154689 منبع: پرینت

اشرف غنى با نااميدى از پير قبلى اش حضرت صبغت الله مجددى دست به دامن استاد سياف فقيه پغمان شد.

با دو قطبى شدن انتخابات قبلى اشرف غنى به مجددى متوسل شد و داكتر عبدالله به نحوى حمايت استاد سياف را با خود داشت. بارى غنى در يكى از صحبت هايش با اشاره به مجددى بيان داشت كه اگر اشتباه كردم حضرت صاحب می تواند مرا با چوب دستى اش اصلاح نمايد اما اخيرا مجددى با نارضايتى از عملكرد ارگ به اردوگاه كرزى پيوست و جزو منتقدان و مخالفان غنى شد غنى نيز با شتافتن به پغمان نشان داد كه ديگر تعهدى براى پير قبلى اش ندارد.

حالا كه ایتلاف بزرگ سياسى بطور تهاجمى بر ضد دولت برخورد مى نمايند رهبرى حكومت وحدت ملى تلاش دارد تا از طريق استاد سياف در ایتلاف درز ايجاد نموده، آنها را تضعيف نمايند. ارگ بخوبى مى داند كه شوراى حراست، جمعيت اسلامى و برخى جريانات كوچكتر عضو ایتلاف از استاد سياف حرف شنوى دارند بنابراین دست به دامن او شده اند تا مانع پيچيده تر شدن اوضاع و مسدود شدن بيشتر دفاتر كميسيون انتخابات در ديگر ولايات شوند.

اما به باور من موتور محركه ى ایتلاف نه استاد سياف بلكه كرزى رقيب درانى غنى است كه دسايس زيادى در چانته اش دارد ضمنا در مورد تشكيل حكومت موقت ميان كرزى و استاد سياف اختلاف نظر وجود دارد. كرزى مى خواهد اوضاع را بسوى تشكيل حكومت موقت، اصلاح قانون اساسى و روى صحنه آمدن مجدد خودش فراهم نمايد در حاليكه استاد سياف در پى آن است تا از مجموع مخالفان ارگ، تيم واحدى به محور يک كانديد مشخص جهادى به انتخابات پيشرو ايجاد نمايد.

بنابراین با همكارى استاد سياف غنى نمی تواند به آرزوهايش برسد و توطیه هاى كرزى را خنثى سازد ضمنا در حال حاضر كرزى بطور فعال در صحنه سياسى بازى مى كند و گرانتورهاى منطقوى نيز دارد اما استاد سياف بطور بالقوه از وزنه ى خوب داخلى برخوردار است كه به فعليت رساندن آن مستلزم اجماع داخلى و پشتيبانى خارجى است. نقش كشورهاى بزرگ را نيز نمی توان در اين ميانه دست كم گرفت.

روی همرفته در كشاكش جارى، ارگ درمانده و مستاصل شده و دست بالا را ایتلاف بزرگ سياسى بويژه كرزى دارد.

محمدعارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
اشرف غنی
مجددی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی به اخبار تلویزیونها گوش میدهی باین نیجه میرسی که "مخاهدین" و "تکنوکراتهای دو تابعیته" سراپای این جامعه را به چنان بحرانهایی فروبرده که راه نجاتی وجود ندارد. بیجهت نیست که اکثریت قریب به اتفاق مردم به دو گروه پیشگفته از ته دل نفرین میفرستند.

>>>   هيچ تشويش نكنيد، روز قبل استاد معظم كمي تكليف صحي داشت، عالي جنابان مشتركاً براي پرسان و احوالگيري رفته بودند، و پيشنهاد كردند كه اگر خواست استاد باشد جهت تداوي جرمني و يا أمريكا بروند. چون استاد از دير زمان از تكليف قلبي رنج ميبرد. و چندي قبل جهت تداوي بكشور هندوستان سفر نموده بود. و در زمن در باره حالت فعلي بحث نمودند و از استاد خواهان نظر و كمك شان در بهبود اوضاع فعلي شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است