آمادگی ترامپ برای تعرفه علیه 200 میلیارد دالر
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۷/۶/۲۴ کد خبر: 154646 منبع: پرینت

یک منبع آگاه از آمادگی رییس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌ های جدید علیه 200 میلیارد دالر واردات کالاهای چینی خبر داده است.

به گزارش رویترز، یک منبع آگاه روز جمعه گفت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به مشاوران و دستیارانش دستور داده است تا مقدمات لازم برای اعمال تعرفه جدید علیه 200 میلیارد دالر واردات کالاهای چینی را آماده کنند.

این اقدام بر خلاف تلاش های استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین است.

بر اساس این گزارش زمان اعمال تعرفه های جدید تجاری علیه چین هنوز مشخص نیست. انتشار این خبر موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا با کاهش روبرو شود و ارزش یوان چین نیز با افت مواجه گردد.

ترامپ که پیش از این تعرفه 25 درصدی علیه 50 میلیارد دالر واردات کالاهای چینی اعمال کرده است، هفته قبل اعلام کرد که قصد دارد تعرفه های جدیدی را علیه 200 میلیارد دالر واردات کالاهای چینی وضع کند. ترامپ همچنین از آمادگی خود برای اعمال تعرفه های بیشتر علیه 267 میلیارد دالر واردات چین خبر داده است.

ترامپ بارها از چین خواسته است تا مازاد تجاری 375 میلیارد دالری خود با واشنگتن را کاهش دهد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ به روشنی اعلام کرده است که دولت آمریکا به اقدامات خود برای مقابله با سیاست ها و فعالیت های تجاری چین ادامه خواهد داد و از چین می خواهد تا نگرانی های امریکا را برطرف کند.

این تصمیم در شرایطی است که وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این از مقام های چینی برای مذاکره درباره مسایل تجاری دعوت به عمل آورده است. وزارت خارجه چین از این دعوت استقبال کرده ولی ترامپ بعدا با انتشار توییتی این دعوت را زیر سئوال برده است.

ترامپ با انتشار توییتی نوشت: آمریکا تحت هیچ گونه فشاری حاضر به دستیابی به توافق با چین نخواهد بود.


کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
دالر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است