دوصد میلیون دالر بنام زنان حیف و میل شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۲    ۱۳۹۷/۶/۲۳ کد خبر: 154629 منبع: پرینت

بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) بزرگترین برنامۀ توانمند سازی زنان "پروموت" را در افغانستان ناکام می‌داند.
به گزارش طلوع، درگزارش تازۀ این نهاد آمده که ۲۸۰ میلیون دالری‌که درچارچوب این برنامه به منظور توانمندسازی ۵۷ هزار زن در بخش‎های گوناگون افغانستان ویژه شده بود، هدر رفته اند.

بربنیاد این گزارش، باعملی شدن برنامۀ پروموت در جریان پنج سال، ظرفیت‌های ۷۵ هزار زن بلند برده می‌شد اما با گذشت در حدود سه سال، تنها کارهای خوبی این پروژه گماشتن ۵۵ زن در سطح رهبری شماری از نهادها است.
در همین حال، دفتر بانوی نخست می‌گوید که بانوی نخست به سیگر گفته که بخش بزرگی از پول این برنامه صرف معاش کارمندان خارجی این پروژه شده است.

درهمین حال، دیدبان حقوق بشر هشدار می‌دهد که با این وجود احتمال دارد در حدود ۲۰۰ میلیون دالر کمک دیگر که قرار است بربنیاد برنامۀ پروموت در افغانستان هزینه شوند، از سوی حکومت امریکا قطع شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
سیگار
نظرات بینندگان:

>>>   خوهر خوانده های بی بی گل اقارب خود را استخدام نموده اند برای بی بی گل بود و استفاده کرد برای زنان دیگر یعنی روستائی که نبود

>>>   باید قطع گردد ما از سیگار سپاسگذاری میکنیم که از جنایت ها و خیانت ها در افغانستان پرده بر میدارد و جهان را مطلع و متوجه میسازد که برنامه های ارتقای طرفیت زنان در افغانستان خیالی بوده و خواهد بود. کارمندان بلند رتبه این پروژه باید دقیق باز پرسی گردند و پول های گزاف که بنام زنان افغانستان داخل کشور و بعد حیف و میل میگردد به مردم امریکا باز گشتانده شود زیرا این پول ها به یقین در حساب بانکی
کسانی واریز میگردد که دگر به پول معتاد شده اند اما محتاج نیست اگر این پول به 50000 خانم تقسیم میگردید میتوانست به توان خود یک تجارت کوجک را برای خود تدارک دهد اما رفت باید از این معتادین و دزدان ماهر پرسیده شود که این پول گزاف به کجا رفت ؟ باید باز گشتانده شود تشکر از سیگار

>>>   اگر این پول برای ۵۷ هزار زن مستقماٌ برای ایجاد ظرفیت وشغل توزیع می شد موثریت آن به مراتب بهتر بود اما دیده می شود که فساد چقدر ریشه دار است خود بانوی نخست می گوید که بیشترین این پول به معاش کارمندان خارجی این پروگرام مصرف شده .
پول بنام افغانستان تخصیص داده می شود اما کارمندان خارجی آنرا بنام معاش می دزدند . فساد است فساد !

>>>   چون صداقت در اهداف وجود نداردبناء همه برنامه ها همانند گزشته ها ناکام خواهد شد برنامه توانمند سازی زنان هم مانند مبارزه با ترویزم شعار بیش نبوده ازهمینرو محکوم به شکست است
سروری

>>>   این زن خارجی که بانو اول نامیده اید شاه دزد از آب درآمد.

>>>   گفته میشد که زنان کمتر در فساد آغشته اند. اینک نمونه ان در پروموت دیده میشود

>>>   نوش جان زهره يوسف، هم پول مشاورت بانوي اول را ميگيرد و هم يكصدوپنجاه مليون دالر را همراي بانوي اول نوش جان كرد. اينكه شوهر طياره دردش چقدر بحيث نماينده خاص غني از قرار داد ها زير زده است، به خدا معلوم است. ما خود ما ملامت استيم كه اشخاص بيخاصيت و استفاده جو را مطرح ميسازيم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است