درمورد قتل عام جلال آباد چه حرفی برای گفتن دارید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۷/۶/۲۱ کد خبر: 154575 منبع: پرینت

آنهایی که قتل عام هدفمند و سیستماتیک هزاره ها را توجیه می کردند در مورد قتل عام مردم جلال آباد چه گفتنی دارند؟

هربار که هزاره ها مورد حمله هدفمند تروریست ها قرار می گیرند دفعتا تحلیلگران توجیه گر پیدا می شوند مغرضانه و آگاهانه قتل عام هزاره ها را به عوامل بیرونی ارتباط می دهند درحالیکه خوب می دانند که مزدوران جنگی در سوریه و عراق از تمام اقوام افغانستان در دو طرف جنگ قرار دارند و آنها به اجازه هیچ یک از اقوام افغانستان به آنجا نرفته اند و هیچ یک از اقوام افغانستان بالای آنها اثر و کنترل ندارند.

همین که می گویند تروریزم، مرز، ملیت و قوم را نمی شناسند راست می گویند اگر چنین نیست پس باید مردم جلال آباد پی در پی مورد حمله تروریستی قرار نمی گرفتند چون اکثر کسانیکه در سوریه و عراق در صفوف تروریست ها از افغانستان می جنگند پشتون تبار هستند. تروریست ها به هیچ کسی وفادار نیستند و اهداف خاص خود را تعقیب می کنند همانگونه که طالبان از کنترل قطر و عربستان سعودی بیرون گردیدند و هیچ اعتنایی به تیم خلیلزاد که لابی آنها بود ندارند به همانگونه القاعده به آمریکا پشت کرد و داعش از کنترل عربستان سعودی و ترکیه خارج گردید.

آنانی که گروه های افراطی و تروریستی را تربیت و کمک می نمایند فقط در یک مدت کوتاه از آنها استفاده می نمایند و در دراز مدت خود زیان تروریزم را می بینند بنابراین پشتون های افغانستان چه دولتی و چه غیر دولتی، چه چپ و چه راست تا زمانیکه عقیده، آموزش و فرهنگ تروریزم را در جامعه پشتون به دیده نفرت نگاه نکنند و در مبارزه علیه تروریزم با دیگر اقوام افغانستان متحد نگردند و به تروریزم نگاه ابزاری داشته باشند از این کرده هم بیشتر قربانی تروریزم می گردند.

مصیبت، ماتم، درد و غم مردم جلال آباد مانند مصیبت، ماتم، درد و غم هزاره ها است که در آن هیچ فرقی وجود ندارد فقط فرق آن در این است که فرهنگ تروریزم در جامعه هزاره ها ریشه ندارد و از بیرون بالای هزاره ها تحمیل می گردد اما فرهنگ تروریزم، انتحاری و انفجاری در میان پشتون ها نهادینه گردیده و به آن از دیدگاه ابزاری نگاه می کنند.

پنجاه کشته و یکصد و پنجاه زخمی در حادثه خونین تروریستی جلال آباد رقمی است که وجدان هر انسان را به درد می آورد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتل عام
ننگرهار
تروریستان
نظرات بینندگان:

>>>   پنجاه کشته و یکصد و پنجاه زخمی در حادثه خونین تروریستی جلال آباد رقمی است که وجدان هر انسان را به درد می آورد.
اما حسن علی عدالت درین مقاله خود قربانی های ننگرهار را مقصر می سازد که ترور میشوند....

>>>   کشتار افراد بی گناه در هر کجای افغانستان که باشد یک عمل ناجوانمردانه و جنایت جنگی است و قلب هر انسان آزاده و مسلمان را به درد می آورد.
محمدی
کابل

>>>   ما هيچ گفتني نداريم خليفه غنى واتمر احمق كه معاهده امنيتى باداران خود را امضاكردن جواب گو هستند اما بيغيرت هستند ميگويند اگر در كون ما درخت هم سبز كند در سايه اش ميباشيم ٠

>>>   جواب سوال.
واله حرفی خاصی نه.همان حرف های که بارها به شما گفتیم.درست شد؟

>>>   چون که انتحار، کشتار و قتل عام کار خود پشتون ها است، خود بالای خود رحم نمی کنید پس از دیگرا چه توقع داشته باشید جانب عالی. خجالت هم نمی کشی این گپ را می زنی، هم بلای خود شده اید و هم بلای مردم. اگر یک هزاره همین کار را می کرد، باز حقت بود که گیله می کردی. ضرب المثل است که می گوید، تف را اگر به بالا پرتاب کنید، پس به روی خودت بر می گردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است