هر ولایت را توالت (تشناب) مردانه دیدم! (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۷/۶/۲۱ کد خبر: 154559 منبع: پرینت

در هر ولایت از افغانستان که سفر کردم، آنجا را توالت مردانه دیدم!!!
یکی از چیز های که بشدت من را اذیت می کند و حس انزجار در من ایجاد می کند، دیدن تصاویر مردانی هست که در هرجای می رسند خودشان را رها می کنند.!
هرجا سفر کردم قبل از اینکه تابلوی خوشامد گویی را نظار گر باشم. تصاویری ناخوشایند رها شدن مردان سرزمینم را دیدم که بی پروا و بی تفاوت خودشان را به انظار عمومی می سپارند.!

مطمینا من اولین بانویی نیستم که با دیدن روزانه این صحنه حس ناخوشایند را تجربه می کنم، بلکه بانوان زیادی هستند‌، که بارها و بارها بادیدن این صحنه خاطر شان مکدر شده و حس منفی و انزجار را تجربه کردند.
بنظر من این کار علاوه بر اینکه بی احترامی به بانوان هست. به نوعی بی احترامی به شان، شخصیت و ابهت خود مردان و جنس مردانه است.!

ناهنجاری ها را ببینیم آنها را مطرح کنیم و به دنبال راه حل و اصلاح باشیم. تا زمان که دردی احساس نشود بدنبال درمان نمی رویم. ناهنجاری ها هم اگر دیده و مطرح نشوند مسلما اصلاح هم نمی شوند. وقتی با دوستان در مورد اینگونه مسایل صحبت می کنیم آنها اولین چیزی که می گویند، عادت می کنید!!
اما من نمی خواهم عادت کنم چرا که اگر عادت کردیم و برای مان عادی شد دیگه به عنوان مشکل احساس نشده اصلاح هم نمی گردد. پس بیاییم بجای عادت، ناهنجاری ها را ببینیم و از مطرح کردن آنها واهمه نداشته و دنبال اصلاح باشیم.

خدیجه محمدی


هر ولایت را توالت مردانه دیدم

هر ولایت را توالت مردانه دیدم

هر ولایت را توالت مردانه دیدم

هر ولایت را توالت مردانه دیدم

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توالت مردانه
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   خدیجه خواهر خوب است که تصویر را نشر کردی اگردر شهر گشت وگزار کرده باشی نهایت در تمامی شهر یک یادوتشناب ساخته شده به داخل آن اگر بروی نظافت چندانی ندارد ویا اینکه از مردم پول تقاضامیکنند چون ضرورت پیش میشود نا گزیر جای برای پیشاب کردن بیابند تا ضرورت خود را رفع نمایند امروز شار وال صاحب مجبور و مکلف است تا مشکلات مردم را در نظر گرفته وبه خاطر صفائی شهر تشناب هامردانه وزنانه اعمار نماید تا از یکطرف مشکلات مردم رفع گرددواز جانب دیگر به پاکی شهر افزوده شود
صنوبراز کابل

>>>   این پدیده زشت به یک فرهنگ مبدل گردیده دولت هرگز این موضوع را مشکل نمیداند بل خود شان هم از این عمل استفاده میکنند .

>>>   اگر دقت کنید می بینید اکثر این ناهنجاریهای اجتماعی در یک قوم خاص بیشتر مشاهده می شود. کسانیکه خوی و خصلت صحرایی را هنوز حفظ کرده اند و حاظر نیستند هنجارهای شهری را بپذیرند. هنوز هم در ابتدای خلقت بسر می برند مثل آدم وحوا!

>>>   در بسیاری وبلایت مانند هرات و مزار هر دو توالت زنانه و مردانه وجود دارد همچنین بعصی قسمت های از کابل نمیتوان در قسمت همه ولایت یک قسم قضاوت نمود چون هر ولایت از خود فرهنگ مختلفی دارد ارزیابی عمومی از روی فیصدی ولایات میشود درست است که این نابسامانی ها وجود دارد ولی برای اصلاح آن مشخصا باید نام ولایت گرفته شود تا برای بهبود آن ااصلاحات عملی صورت گیرد

>>>   ....این وظیفه این ملا های. دولتی است که معاش امریکایی می‌کرد از اینکه در تمام شبکه های تلویزیون فحشا نشر می‌شود باید به ارتباط صفایی شهر احادیث و گفتار های اسلامی نشر شود تا مردم حیا نماید وقتیکه شما علاقمند فحشا باشید این عادت ها را تحمل نماید

>>>   بی فرهنگ ترین مردم را دراین سرزمین میبینم
باورکنید اگر گربه دروقت تخلیه چشمش به یک نفر بخورد کارش را ازخجالت رها میکند وفرار میکند ولی این به نام مردان بی فرهنگ وبی خجالت با کمال پر روئی در انزار عمومی نجاست شان را میکنند
شفق

>>>   غلط فهمی است در عکس سوم برادر برای کانکور امادگی میگیرد.
عاقل

>>>   چرا دولت توالت نميسازد؟
وقتي مردان كل روز را بيرون استند و كار ميكنند پس كجا خود را
رها كنند، وقتي تشنابي نباشد؟
با آنهم مردان نيز مقصرند كه با اين عمل فرهنگ شان را مينمايانند.

>>>   قسمی که پروفیسور عبدالرسول سیاف مجاهد بزرگ افغانستان در بیانیه شان به مناسبت سالگرد شهادت مجاهد بزرگ احمد شاه مسعود فرمودند:
تاریخ افغانستان فقط از دو چیز ساخته شده است که عبارت از جهاد و صحراگشتی است.
اگر این دو چیز را از تاریخ افغانستان حذف کنید،دیگر هیچ چیزی باقی نمی نامد.
اگر ما ابر قدرت های جهانی را درین کشور شکست نمی دادیم،حالا شاید در هرگوشه ازین کشور،تشناب های مجهز به کمود های عصری میداشتیم،که هم مردان رفع حاجت کرده میتوانستند و هم زنان کوتکس های خود را به راحتی تبدیل کرده میتوانستند.

>>>   به نظر دهندهء سومي ! همي مسأله ادرار كردن ره هم به يك "قوم خاص" ارتباط دادي هه ؟؟؟
" اگر دقت كرده باشي" در تصاوير افرادي از هر قوم و از هر سطح اجتماعي ( روستايي و شهري ) به اين كار مبادرت كرده اند.
خديجه جان محمدي به موضوع خوبي اشاره كرده و به ان انگشت انتقاد گذاشته است اما بايد بدانيم كه اين "ناهنجاري" ؛ معلول است و علت انرا در جايي ديگر بايد جست و جو كرد . علت همانست كه نظر دهندهء محترم اولي نوشته است.
نظر دهندهء سومي !
بياييد همه چيز را از پشت عينك سياه قومگرايي نبينيم و منصفانه و به دور از تعصب و تبعيض، قضاوت بكنيم !

>>>   ولایات را تحریر نکرده است /تصاویر

>>>   اول.... دوم بر پدر اين مردم بي فرهنگ لعنت كه هيچ چيزى را از كله وفكر خود كار نميگرند در طياره نصوار تف ميكنند در طياره در نمبر چوكى خود نميشنند ودر تيلفون هاى كثيف شان چندين بار اذان ميدهد كه ديگر مردم حيران ميمانند ودر بوجى لباس هاى خودرا ميبرند خدا اين قوم بي عقل را لعنت كند هر گپ ميزنند كه فكر ميكنى كه خدا ميداند چقدر تحصيلات دارد مثل غنى ايس كريم برخونخوارن ايس كريم ميدهد درحال كه ايس كريم دراسلام حرام است خصوصا كسى كه ريش داشته باشد وكسي كه نصوار مياندازد ايسكريك حرام مطلق است ٠
مسافرجبرى

>>>   انتقا د اسان است اګر تو در جاده ميوند يا سراى شمالى برايت قضاى حاجت يعني تشناب ضرورت شود و آهسته آهسته ازختيار که طبعى است خارج شود چه ميکنى. اول تشناب بساز باز شهر، دوکان، مغازه و پارک تفريحی. دراين ملک بدبخت هيچ چيز به معيار نيست در دونيا ى ديګر اوروپا و غيره احتياجات اوليه را مهيا ميکنند در ملک ما فقط انتقاد است علت آن را کسى فکر نمى کنند من با لاى آين عکس خنده نميکنم بلکه لعنت مى فرستم به تمام شارواليهاى افغانستان وحکومت.

>>>   انتقا د اسان است اګر تو در جاده ميوند يا سراى شمالى برايت قضاى حاجت يعني تشناب ضرورت شود و آهسته آهسته ازختيار که طبعى است خارج شود چه ميکنى. اول تشناب بساز باز شهر، دوکان، مغازه و پارک تفريحی. دراين ملک بدبخت هيچ چيز به معيار نيست در دونيا ى ديګر اوروپا و غيره احتياجات اوليه را مهيا ميکنند در ملک ما فقط انتقاد است علت آن را کسى فکر نمى کنند من با لاى آين عکس خنده نميکنم بلکه لعنت مى فرستم به تمام شارواليهاى افغانستان وحکومت.

>>>   عزيزان اين مردم از مجبوريت رفع حاجت مينمايند، گرنه هيچ كس نمي خواهد در حضور مردم و در سر راه اين عمل را انجام دهد، مگر نميشود كه در تنبان يا پطلون خود شاش نمايند، اين مشكل را همين عالي جنابان با ثقافت عالي شان ميتوانند حل نمايند، كه با جمع نمودن أعانه از مردم غني چند تشناب در هر شهر و شاهراه ها إعمار نمابند كه باعث اجر دارين شان ميشود، چون در طول تاريخ عصر حاضر حكومت هاي ما خائن بوده و نخواسته اند جزئي ترين خدمت را براي ملت ها انجام داده باشند.

>>>   زنده باد فرهنگ ( اشرار بی فرهنگ) که دامنگیر تمام مردم جامعه شده است.در خارج این نوع عمل زشت را حتی حیوانات هم انجام نمی دهد.افتخار به انسان های این کشور با این اعمال غیر حیوانی شان

>>>   گناه مردم نیست برای هر مشکل اگر راه حل درست نشود مانند همین پیشاب کردن که باید برایش تشناب موجود باشد همه جامعه خراب می شود مثلا برای رفع غریظه جنسی اگر یک مکان مشخص ساخته نشود همه جامعه ملوث به فحشا وفساد می شود پس باید یک مکان مشخص برای رفع مشکل جنسی ساخته شود تا از ملوث شدن مردم پاک وزنان خوب جلوگیری شود در غیر آن قدم به قدم در هر خانه فساد وفحشا بیداد خواهد کرد.
صاحب نظر

>>>   چنانچه خانم محمدی وضاحت بخشیدند، تصور من اینست
که شاروالها در قضیه عادت کرده اند و نمیخواهند در صدد
اصلاح آن برآیند، در غیر آن در هر شهر یک اندازه پول تخصیص
داده شده هست تا در ایجاد تشناب های شهری اقدام گردد.
ک - م
از کلیفورنیا .

>>>   نظردهنده محترم سومی
تو هم تافته جدا بافته نیستی. پدر و پدر کلان تو هم همین کار را میکردند و میکنند که پدران و پدر کلان های ما میکردند و میکنند.به خدا قسم که قوم پرستی به مراتب از مدفوع و ادرار نجس تر و از کار همین مردان زشت تر است.راست گفته اند که تعصب زیاد در قوم پرستی ، عقل را از بین میبرد و دین را تباه میکند.اولا شما مگر در زمان آدم و حوا زندگی میکردید؟ ثانیا شما با چشم خودت دیدی که آدم و حوا در کوچه و بازار و در انظار عمومی قضای حاجت میکردند؟ ثالثا ما باور داریم که آدم ابوالبشر است یعنی او بابای همه ما پشتونها و تاجیکها و ازبکها و هزاره ها و ...است. رابعا ما ایمان داریم که بابای ما اولین پیامبرخدا در روی زمین بود و چنین کار های زشت و ناپسند ، شایسته و سزاوار پیامبران نیست.
او خدیجه جان خوار!به قول ایرانی‌ها، دست رو دلم نگذار که خونه. سالهای ۶۹ و ۷۰ شاگرد لیسه زرغونه بودم.بین راه خانه و مکتب یک هتل لوکس به نام لکی فایف یا ۵۵۵ وجود داشت.هر روز شاهد چنین شاهکار ها توسط چنین مردانی بودم آنهم درست پشت دروازه ورودی هوتل!!! خدا شاهد است که همیشه با خودم می گفتم چرا این مردان از صاحبان و نگهبانان هوتل نمی خواهند که اجازه دهند از تشناب های هوتل استفاده کنند و چگونه صاحبان و نگهبانان هوتل این همه نجاست و کثافت را تحمل میکنند و اجازه نمی دهند که این مردان بی عقل از تشناب های هوتل استفاده کنند.بلی مشکل اصلی ما ملت این است که جبری هستیم یعنی بدبختیها و کاستی های خود را به خداوند نسبت میدهیم بارها از بزرگان و مو سفیدان خود شنیده ایم که:این روز را خدا به سر ما آورده است و منتظر می نشینیم که خدا خودش بیاید و روز ما را به کند در حالیکه خدا خودش می فرماید: اِنّ الله لا يُغيّر ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم. یعنی خداوند سرنوشت هیچ ملتی را دگرگون نمی سازد مگر آنکه آن ملت خود سرنوشت خود را دگرگون سازند.بلی این وظیفه دولت است که امنیت و آسایش ملت را تأمين کند.اما از دولت مزدور چه توقعی است؟ باید ملت خود سرنوشت خود را بسازند.حد اقل کاری این مردان میتوانند بکنند این است که یک تشناب کاهگلی در محل کسب و کار خود بسازند. اگر بگوئید که نمیشود و نمیتوانند واقعا که مردان ما روی نامردان عالم را سفید کرده اند.

>>>   این کار هم در هند رواج دارد و هم در پاکستان. در کشورهای عربی عقب مانده مثل عربستان هم کاملا رایج بود.
در پایتخت پاکستان بر دیوار وزارتخانه به لسان اردو نوشته کرده اند (اینجا ادرار نهی )!!
50 سال زمان لازم است.

>>>   محمد قاسم ازکابل:
عکس دوم را دیدم وتنها چیزی که به یادم آمد نوشتم :
بردریچه قلبم نوشتم عشق ممنوع :
عاشق آمد گفت من بی سواد ام.

>>>   تمامآ زمین دولتی را اشرار بی فرهنگ که پای کثیف شان به کابل رسید چور وتاراج کردن اکنون برای اعمار توالت یا تشناب ها جای نمادنده بی وجدان های وحشی هر کس واز هرگروه وسمت که هست بیشرمانه چور وتاراج نمودندچونکه وجدان نداشتن وندارند واز سوی دیگر شاروالی هم احساس مسولیت نمیکند که اقدام به اعمار تشناب ها برای مردان وزنان درتمامآ نقاط شهر کابل نماید وزارت اطلاعات وکلتور هم بی تفاوت است از شروع صبح صادق تانیمه های شب در تمامآ تلویزیون ها بخصوص تلویزیون طلوع، خوشید ،یک ،یازده ، لمروغیره سریال های گمراکنندده وغیر اخلاقی وغیر انسانی وغیر اسلامی را نشر مینماید ویا از صبح تاشام رقص وسرودرا که از باداران استخباراتی ویهودان دربدل پول وحمایه به خاطر گمرا نمودن جوانان پخش مینمایند به خاطر زنده گی زیستن شهری وبا اداب اجتماعی هیچ برنام ندارند بخصو ص که تلویزیون طلوع سال یک بار پورگرام دلاک ها ورقاصه هارا تحت نام ستاره طلوع دلاک بچه ها ودختران بداخلاق را جمع مینمایندچه انتظار داشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است