اروپایی ها در اخراج افغانستانی ها احتیاط کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۰    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154553 منبع: پرینت

افغان‌ستانی ها در کشورهای اروپایی نیاز به پناهندگی دارند و اروپایی‌ها باید تمام افغان‌ستانی ها را مسوول چند جنایت ندانند.

فیلیپو گراندی کمیشنر عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت، کشورهای اروپایی باید در برگشت دادن پناهجویان افغانستانی به کشور‌ شان عجله نکنند.
وی گفت با درنظرداشت بمب‌گذاری و حملات انتحاری در افغانستان، فرستادن افغان‌ستانی ها به کشور شان یک مساله خیلی پیچیده و مغلق در اروپا به شمار می‌رود.
شورشیان طالب و جنگجویان گروه تندرو داعش حملات انتحاری را در سراسر افغانستان سازماندهی و انجام می‌دهند.

فیلیپو گراندی که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در شهر ژینو سویس صحبت می‌کرد گفت، فشارها برای برگشتاندن افغان‌ستانی ها به کشورشان در اروپا، خیلی زیاد است، ولی مشوره او این است که اروپایی‌ها در مورد اخراج پناهجویان افغانستانی از کشورهای‌شان، باید محتاطانه عمل کنند، زیرا به‌گفته وی وضعیت از نقطه نظر امنیتی در افغانستان رو به وخامت است.

وی افزود: متأسفانه بعد از سفر چند روزه به منطقه، تصور من این است که به این مساله توجه صورت نگرفته، امکانات کافی به آن اختصاص نیافته و در نتیجه در وضعیتی‌که افغان‌ستانی ها به کمک‌های بشری و پناهندگی احتیاج دارند، حمایت لازم از آن‌ها صورت نگرفته‌است.

پیش از این، دفتر دادستانی جرمنی روز اعلام کرده بود، دو افغان را به ظن کشتن مرد ۲۲ ساله جرمنی، بازداشت کرده‌است.
از سوی دیگر، پولیس و منابع قوه قضایی فرانسه گفتند، پولیس این کشور مردی را بازداشت کرد که روز یکشنبه با چاقو هفت نفر را در شهر پاریس زخمی کرده‌است.
پولیس فرانسه گفت، این مرد از افغانستان است.

از فیلیپو گراندی کمیشنر عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهنده‌گان در این نشست خبری پرسیده شد که او آیا در مورد عکس‌العمل‌های شدید اروپایی‌ها به چند تبعۀ افغانستان که در کشورهای اروپایی مرتکب جرم شده، نگران است؟
گفت: اگر پناهجو یا پناهندۀ مرتکب کدام جنایت می‌شود، باید از وضعیت و شرایط پناهندگی محروم شود.
به‌گفته فیلیپو گراندی، قانون بالای مظنونین به طور مکمل تطبیق شود.
اما کمیشنر عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان ابراز نگرانی کرد که استفاده از این موضوع به اهداف سیاسی و به خاطر جرم یک فرد، متهم کردن و ملامت دانستن یک جامعه، خیلی خطرناک است، زیرا اکثریت پناهحویان جنایات را مرتکب نمی‌شوند.

بر اساس گزارش کمیشنری عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان، پاکستان و ایران میزبان دو نیم میلیون افغانستانی پناهنده می‌باشند.
به‌گفته این اداره امسال ۱۲ هزار نفر از پاکستان و ایران به کشور برگشته‌اند.
در حالی‌که در همین مدت پارسال شمار افغان‌ستانی های پناهنده که به کشور عودت کرده بودند به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر می‌رسید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   جامعه جهانی باید حقوق بشر راکه بنیان گزارش خودشان هستند ومتعلق به همه مردم جهان میشود درقسمت مردم افغانستان که امروزخیلی سخت به ان نیاز دارند توجه کنند هیچ کسی که کشورش امنیت است از ان فرارنمیکند وخانه و زندگی خودرا ترک نمیکند وبه اسانی به یک فرهنگ نااشنای دیگر روی نمی
اورد‌.

>>>   اروپائیها بگذارند تا افغان ها تعداد بیشتر شانرا با چاقو حلال سازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است