حوزه مقاومت دوباره باید احیا گردد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154531 منبع: پرینت

حوزه مقاومت دوباره باید احیا گردد. جوانان باید اماده‌ی پذیرش یک مسوولیت تاریخی گردند. نسل جهاد و مقاومت پیر شده‌ است، شمار زیادی ترور و کشته شدند، شمار اندکی هم که زنده‌اند توانایی بسیج این حوزه را ندارند و یک‌ تعداد‌شان هم معامله کرده‌اند و سال‌ ها است حق‌السکوت می‌گیرند.

حوزه مقاومت یگانه جریانی‌ است بر ضد تفکر افراطیت و تمامیت‌خواهی. این حوزه به‌ رهبری قهرمان ملی و استاد ربانی توانست در برابر لشکر تروریزم داخلی و بین‌المللی با کمترین هزینه مقاومت کنند اما در 19 سال پسین درحالیکه بیش از 30 کشور جهان حضور نظامی داشتند و صدها میلیارد دالر مصرف شد نه‌ تنها دستاوردی نداشتیم بلکه در یک عقبگرد هزاران انسان بی‌گناه کشته و زخمی شدند.

در 19 سال پسین حکومت کرزی و احمدزی کثیف‌ترین سیاست را اتخاذ کردند. طالبان برادرانه تقویت شدند، جنگ و حضور تروریزم از جنوب به شمال گسترش یافت، قندوز را دوباره سقوط دادند، غزنی را سقوط دادند و صدها انسان بی‌گناه کشته، زخمی و آواره شدند. حرکت جنبش روشنایی را با انفجار به‌ خاک و خون کشاندند، اعضای رستاخیز را تیرباران کردند، مراسم‌ های جنازه، تکیه‌ خانه‌ ها، مساجد، دانشگاه، آموزشگاه و باشگاه‌ ها را به وسیله انفجارها مورد آماج قرار دادند و صدها هزار انسان بی‌گناه را قتل عام کردند.

بیش از 40 هزار انسان غیر نظامی در این حکومت کشته شده‌اند و ده‌ها هزار افراد نظامی در جبهات به کام مرگ فرستاده شدند که اکثر جوانان در رویدادهای کمین، اسیر و از پشت خنجر خوردند و قتل عام شدند. آیا فرصت آن نرسیده مردم در برابر این‌ همه وضعیت خونین بسیج شوند و مقاومت شکل دهند؟ احیای دوباره‌ی حوزه مقاومت دقیقا از نیازهای تاریخی است.

مارش و رژه‌های چریک‌های 18 سنبله دقیقا واکنشی‌ است در برابر این‌همه ستم و خیانت سازمان‌یافته. حرکت 18 سنبله فرصت و ظرفیتی‌ است برای احیای حوزه مقاومت و جرقه‌ای است برای بسیج مردم در برابر سیاست‌ های فاشیستی و تمامیت‌خواهی. آنهایی که در پی خنثی سازی حرکت‌های اعتراض‌آمیز 18 سنبله هستند یا شریک جنایت‌های سازمان‌یافته و همپیمان قاتلین ده‌ها هزار انسان بی‌گناه که زیر بیرق «کرزی» و «احمدزی» کشته شدند هستند یا برده‌های مزدبگیر و بی‌وجدانی هستند که از بهر یک مشت پول، عزت و عفت خود را فروخته‌اند.

رژه جوانان واکنشی‌ است در برابر تفوق‌طلبی، ستمگری و سیاست‌ های شونیستی. این حرکت بعنوان «اقتدار» باید منسجم‌تر مدیریت و تقویت گردد و در چهارچوب اندیشه ی تحقق «عدالت اجتماعی» اعمال گردد.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حوزه مقاومت
رژه جوانان
نظرات بینندگان:

>>>   همین هائیکه دیروز شهید را درشهر تجلیل کردند میتوانند مقاومت را احیا کنند اما سران قبلی نمیتوانند چون آنها همه حالا ارون وملیاردر شده اندچرا دست بکاری بزنند که حساب های بانکی شان یا سرمایه ها وبلند منزل های شان بخطر افتد ، چی کم دارند؟ همه چیز را دارند ،

>>>   حوزه مقاومت که نمونه ان در 18 سنبله بغیر از وحشت دهشت بربریت و ازار اذیت مردن چیزی دیگری در قبال ندارد

>>>   درکولاب ؟

>>>   معترف صاحب نگفتی حوزه مقاومت در کجا احیا گردد ؟
اگر مقصد شما از مقاومتی های کولاب باشد بگفته هندو ها نا ممکن هی
چون هر مقاومتی از الف تا ی مالک نیمی از بلند منزل های کابل هستند هریک شان به ملیون ها دالر سرمایه در اکثر شهرها دارند، هریک شان و یا اکثر شان صبح در دوشنبه و شب در دوبی هستند و....
خلاصه اینکه مقاومت مقاومت خلاص شد وطندار

>>>   هارون معترف بخیالم که در خواب خرگوش راداری میگویند وقتیکه خرگوش میخوابد پا های خود را به طرف آسمان میگیرد تا به ذهن اندک وخیالی خرگوش آسمان پاین نه افتد شما احیامقاومت نام نهاد دروغین وآنهم تحت حمایه مستقیم هوایی طیارات بی 52 امریکایی که شب وروزدار ودسته مسعود را حمایه میکرد اگر مقاومت مردانه میداشتید با تمامآ ساز وبرگ دذدان نظامی که مسعود دراختیار داشت از کابل مانند موش هاهم را با چور وچپاول آخرین دارایی های ملت ودولت فرارنمودید ودر سمچ ومغاره های ولسوالی پنجشیر خود رامخفی نمودید ودهنه ولسوالی را هم بیشرمان انفجار دادید تا شما را از سوراخ ها وسمچ هااز دم تان گرفته بیرون نکند اصلآ مقاومت را مردم شمالی نمود که تاک های شان سوخت خانه وکاشانه شان از طرف آدم کشان طالب ویران گردید دارودرخت خودرا از دست دادند وصدها جوان خود را قربانی دادن به شما جای شرم است که نام از مقاومت بگیریدوخجالت هم نمیکشید در اخر امتیاز را ولسوالی پنجشیر برای خود تصاحب نمود وبه نام خود ختم نمود از تاریخ انکار میکنید در روز هژده هم سنبله که روز خوشبختی برای کافه ملت افغان است شغالان مسعودروی جاده هابرآمده ومانندسگ های ولگرد هر طرف غوغوکنان وقوله کشان میگشتندوفیر های شادیانه مینمودن یک چیز رامردم ندانستندمفهوم وهدف از فیر های هوایی چیست وچه بود ؟در این روز سیاه معمولادر روز های خوشی ویا عروسی ها مردم فیر های شادیانه میکنند فکر میکنم که با کشته شدن مسعود هواداران شان خوشی خود را با فیر های هوایی اظهار میکردند بیایم طبق پیشنهاد شما در قسمت احیا به اصطلاح مقاومت صحبت نمایم آیا بالای همین چند تا اوباش ، پودری وچرسی که به گفته شما در روز 18 سنبله راه پیمایی ومردم آزاری نمودن مقاومت ایجاد کرد این ها شیر خانه وروبای بیرن اند واگرنه ازطریق بنیاد فساد وقاچاق ومافایی ولسوالی پنجشیر برای شان اعلان دهید که به خاطر دفاع از ولایت های ناامن مانند قندهار ، ارزگان ، میمند ، فاریاب ، ننگرهار ،غزنی ، پکتیا وغیره در برابرترورستان داعش ، القاعده وطالبان ضروت است ببینید که چندنفر حاضر میشوند آن وقت ادعای بلند پروازانه نمایدخیالی میتوانید نظریه تان راعملی سازید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است