اسماعیل خان: افراط گرایی و فساد بیداد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154521 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در دوران حکومت وحدت ملی، کشت مواد مخدر افزایش یافت، افراط گرایی و حمله به شیعیان همه را به ستوه آورده است، فساد ادرای بیداد می کند و... این بخشی از سخنان محمد اسماعیل خان والی سابق هرات و عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی بود که در مراسم یادبود از سالروز ترور احمدشاه مسعود در هرات ایراد گردید.

اسماعیل خان فرمانده سابق جهادی از عملکرد حکومت وحدت ملی انتقاد کرده گفت: در دوران حکومت وحدت ملی ناامنی‌، کشت و تولید مواد مخدر، کشتار غیر نظامیان و فساد اداری به صورت بی سابقه افزایش یافته است.

همزمان با افزایش موج افراط گرایی و به شهادت رساندن شیعیان در افغانستان اسماعیل خان گفت مردم از این وضعیت به ستوه آمدند و اگر دولت بیشتر از این برای مردم مصیبت بیافریند باید برای تامین امنیت حکومت نظامی برقرار شود.

عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی اظهار داشت: به دلیل افرایش ناامنی‌ها مردم هرات و حوزه غرب این کشور دست به مهاجرت زده و جای شان را افرادی از سایر ولایت‌های افغانستان می‌گیرند.

اسماعیل خان با اشاره به انتخابات آینده اظهار داشت: اگر انتخابات پارلمانی با وضعیت کنونی برگزار شود نتیجه آن برای مردم این کشور قابل قبول نخواهد بود و بیش از 50 درصد از آمار ارایه شده از روند ثبت نام رای دهندگان جعلی است. تنها راه تضمین شفافیت انتخابات و جلوگیری از مداخله دولت در روند انتخابات تشکیل حکومت موقت در کشور است. از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای تضمین شفافیت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور از تشکیل حکومت موقت حمایت کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   آخر این ملای ....هم فهمید که افراطگرایی بیداد میکند! کسی از این ملا نمی پرسد که افراطگرایی را چکسی در افغانستان آورد، اگر از حق نگذریم بنیاد گذار افراطی گری شما آقا هم استید که یکی از سرگرده گان مجاهدین در زمان خود بودید، همین افراطی گری تداوم همان افراطی گری شما است، حال گه چنین کردید خود تان حل اش کنید.
میهن زرغون

>>>   شما ...در همان دوران خود چی کردید که‌ حالا انتقاد دارید...

>>>   مگر ای اسماعیل نبود که در هرات از دختران امتحان بکارت می گرفت. این آدم عصر حجر هم نظر می دهد. خوب این دیگر نشانه ای حضیض کشور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است