ونزویلا دخالت نظامی آمریکا را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۷/۶/۱۹ کد خبر: 154501 منبع: پرینت

وزیر خارجه ونزویلا در اظهاراتی آمریکا را متهم به تلاش برای دخالت و حمایت از دسیسه‌ ها و توطئه‌ های نظامی در این کشور کرده است.

به گزارش رویترز، پس از انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز درباره اینکه مقام های آمریکایی با افسران ارتش ونزویلا دیدار داشته و درباره توطئه کودتا با آنها گفتگو کرده اند، وزیر خارجه ونزویلا آمریکا را به دخالت و حمایت از توطئه های نظامی در این کشور متهم کرده است.

بر اساس این گزارش روزنامه نیویورک تایمز پیش از این نوشت: دولت ترامپ نشست های محرمانه ای طی سال گذشته با افسران ارتش ونزویلا و شورشیان داشته تا درباره طرح سرنگونی دولت نیکولاس مادورو گفتگو کنند.

ژرژ آریزا وزیر خارجه ونزویلا با انتشار پیامی در توییتر نوشت: ما طرح های مداخله جویانه و حمایت آمریکا از توطئه گران نظامی علیه دولت ونزویلا را محکوم می کنیم.

گارت مارکیس سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا این گزارش را رد نکرده ولی در بیانیه ای اعلام کرد: اولویت سیاست آمریکا برای بازگشت ونزویلا به دمکراسی از طریق نظم و آرامش تغییر نکرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سال پیش اعلام کرد که آمریکا همه گزینه ها را در ارتباط با ونزویلا مد نظر قرار می دهد، از جمله گزینه نظامی.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است