نتیجه طرح امنیتی سبز غنی سرخ خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۶/۱۸ کد خبر: 154464 منبع: پرینت

اگر هزاره ها منتظر تطبیق طرح امنیتی سبز رییس جمهور باشند نتیجه آن سرخ خواهد شد.

هزاره ها مورد قتل های هدفمند و سیستماتیک قرار دارند که دیگر دشمن مرکز نخبگان هزاره را از قبیل مکتب و ورزشگاه نشانه گرفته اند تا روحیه ی بالندگی هزاره ها را درهم بکوبند و در مجموع جامعه هزاره ها را به برده تبدیل نمایند.

حکومت وحدت ملی با تصفیه هزاره ها از سکتور امنیتی و استخباراتی خود زمینه ساز این روند هستند اکنون که ارگان های امنیتی و استخباراتی کشور در رده های مختلف افراد را استخدام نموده اند که در هزاره ستیزی و پاکسازی قومی همنظر و همکار تروریزم هستند دیگر طرح منطقه سبز برای هزاره ها نمی تواند کار آمد داشته باشد بلکه در سطح یک شعار عوام فریبانه مانند ده ها طرح دیگر بی اثر باقی می‌ماند.

برای نجات هزاره ها از قتل عام های هدفمند و سیستماتیک شرکت خود هزاره ها در هر طرح و تربیت هزاره ها برای قابلیت دفاع در مقابل تروریزم یک امر ضروری بنظر می رسد از آن جایی که هزاره ها غیر مسلح هستند و در درون نظام افغانستان جایگاه و پایگاه ندارند بنابراین ارزان ترین انتخاب برای شکار تروریزم در بازی‌های جنگ های نیابتی جهانی و منطقوی هستند.

بنابراین هزاره ها باید خود دخیل و جزو هر طرح باشند و در زمینه دفاع از خود چیز فهمان هزاره نه تنها برای کابل بلکه برای تمام مناطق هزاره نشین طرح منظم و عملی را پی ریزی و عملی نمایند و با هرجانب داخلی و خارجی که لازم می بینند داخل مذاکره شده و طالب هرنوع همکاری گردند.

خلاصه اینکه هزاره ها نباید به امید حکومت وحدت ملی که خود در مقابل تروریزم فلج شده اند بنشینند و لازم است که خود در پی نجات خود برآیند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم هزاره
نجات
قتل عام
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   مشکلات سد راه امنیت و آرامش هزاره ها را همه میبنیم اما راه حل های که عملی باشد برای شکستاندن این موانع را هیچ کس ارایه نمیکند فقط گهگاهی از جانب بعضی دلسوز ها به شکل سر کور و ناقص یک چیز های گفته میشود. به باور من رهبران فعلی هزاره ها به درد پادوی در دکان کله پاچه پزی میخورند نه رهبری یک قوم چون چیزی از سیاست نمیدانند انسانهای هستند که از شغلهای پیش پای افتاده و یا نهایتا از مدرسه های دینی به رهبری مردم رسیده اند و بد بختانه به جز تعداد چاپلوس هیچ شخص آگاه را به دور و بر خود نگذاشته و اگر کدام هزاره ای سر بلند کند فورا بد نامش میسازند و بد تر از آن حذف فیزیکی اش مینمایند که قتل قوماندانان هزاره به خصوص فرمانده شفیع توسط خلیلی را همه به یاد دارند پس بهتر است که هزاره ها شخصیت های تحصیلکرده شان را که در صحنه هستند حمایت و به رهبری نصبش نمایند و این رهبر جدید فریب باغ سرخ و سبز را نباید بخورد باید اشرف غنی را که احتمالا حتی خانه داری اش هم به اجازه آمریکا است دور زده با خود امریکایی ها مذاکره نموده و قناعت شان را جهت سهم گیری حد اقل 25 فیصد پرسونل ادارات امنیتی حاصل نمایند و مقام اول یکی از ادارات امنیتی به سهم هزاره ها تثبیت سازند آنوقت کم کم امنیت در ساحات هزاره نشین تامین خواهد شد. در حال حاضر جنایت کار افغان و مسئولین امنیتی هم افغان است در همچون وضعیت که باور میتواند که افغان دولتی افغان شورشی را سرکوب کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است