آیین‌های عاشورایی متضمن هیاهوی خیابانی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۸    ۱۳۹۷/۶/۱۸ کد خبر: 154450 منبع: پرینت

آیین‌های عاشورایی باید پرشکوه و در نهایت متانت و متناسب با شأن پرشوکت و شیطان‌شکن اباعبدالله صلوات‌الله علیه برگزار شود. این کار، متضمن هیاهوی خیابانی و هوچی‌گری دسته‌جمعی یا انفرادی، مثل نصب کردن پرچم‌های حاوی شعارهای بدون شعور، به موترها و موتورسیکلت‌ها و مانوردادن‌های بیهوده و هویت‌ستیزانه در جاده‌ها نیست‌.

عاشورا مکتب تربیت انسانی و اسلامی و الگوی بی‌بدیل رفتار اخلاقی است و هیچ ربطی به این کارناوال‌های کاذب و کذایی ندارد.
کسانی هم که گمان می‌برند این اقدامات سخیف و سرزده از سستی رأی و سبکی جان و جهان‌بینی افراد فاقد نسبت عملی با عاشورا، مایه ترویج و تثبیت فرهنگ عاشورایی در جان جمعی مردم می‌شود، سوراخ دعا را گم کرده‌اند.

در ۱۳۷۹ سال پس از وقوع عاشورا نیز این سبک‌سری‌های سخره‌انگیز، سابقه نداشته و بنابراین پایایی و پویایی و پیروزی و پایداری عاشورا، هرگز و به‌هیچ‌روی محصول و معلول این برنامه‌های باطل ضد آیینی نیست.

در این میان کم‌ترین انتظاری که از مُلاهای میدان‌دار و معرکه‌آرای آیین‌های عاشورایی می‌رود آن است که با این افزوده‌های مِن عِندی ناهم‌خون و ناهم‌خوان با روح و روایت انسانی این بزرگ‌ترین مکتب انسان‌سازِ پس از بعثت، مبارزه‌ای هدفمند و سازمان‌یافته و سراسری کنند.

راحل موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موسوی
آیین عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   خاموش : -
محترم راحل موسوی سلام برشما ودرود برارواح پاک ناجی بشریت جناب حضرت محمد (ص)، یاران باوفایش ونورچشمی شان شهید وقهرمان کربلا حضرت امام حسین (ع) مطلب بیسار پرمفهوم را برای جوانان پیش از پیش یاد آوری نموده اید از خداوند متعال تمنا دارم که این نصیحت شمارا در جامه عمل پیاده کنند نه مانند اوباشان وخفاشان روز هژده هم سنبله که بی شرمانه مردم را ازیت نمودن و...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است