هزاره ها باید برای بقای خود دست بکار شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۶/۱۷ کد خبر: 154425 منبع: پرینت

هر مردم در هر کجای جهان که تحت حمایت دولت نباشند به نسل کشی مواجه می شوند که هزاره ها فعلا در چنین وضعیتی قرار دارند.

اگر رهبران یک دولت نتوانند از مردم خود دفاع نمایند، نگویند که از قاتلین مردم خود انتقام می گیریم از اینکه نتوانسته‌اند امنیت مردم خود را بگیرند از مردم عذرخواهی نکنند و بالاخره از وظایف خود استعفا ندهند و پیوسته تماشاگر قتل عام یک بخش از مردم خود باشند بدون شک شریک جرم و از جمله جنایتکاران جنگی محسوب می شوند که باید محاکمه گردند. اکنون هزاره ها در افغانستان از چتر حمایت امنیتی دولت بیرون است و بدون شک و تردید یک بخش از دولتی ها در انتقال و جابجایی تروریست ها بخاطر قتل عام هزاره همکاری می نمایند.

از آنجایی که هزاره ها مورد قتل عام های هدفمند و پاکسازی قومی قرار دارند جا دارد که هزاره‌ها تحت حمایت جامعه جهانی قرار گیرند اما متاسفانه جامعه جهانی در افغانستان حضور دارند و قتل عام هزاره ها در حضور جامعه جهانی ادامه دارد از همین جهت است که هزاره ها فعلا باید خود برای بقای خود دست بکار شوند.

در قدم اول نظامیان هزاره که فعلا خانه نشین هستند و تجربه در ارگان های نظامی و استخباراتی دارند دور هم جمع شوند و یک طرح عملی را پی ریزی و عملی نمایند و بالاخره از یک نقطه باید به یک کار عملی دست بزنند و هزاره های خارج از کشور به حد توان در جهت معیشت داوطلبان حفاظت از مردم سهم بگیرند و یا هر طرح دیگر را که صاحب نظران و کارشناسان نظامی پیشنهاد می کنند در نظر بگیرند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم هزاره
تامین امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که در گزارش های روی کاغذ، شمار نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با نفرات طالبان ده بر یک نشان داده می شود. اما برخی مقامات رسمی دولت تخمین می زنند که یک سوم افسران و سربازان افغان «خیالی» اند و در حالی که معاشات شان همچنان حواله است، صف اردو را ترک کرده اند.
مقامات امریکایی تعداد نیروهای امنیتی افغانستان را ۳۱۴ هزار و شمار نفرات طالبان را از ۲۵ تا ۶۰ هزار نفر ذکر می کنند، اما در گزارش مقامات امریکایی آمده است که تعداد اردوی ملی و پلیس ۲۰۷ هزار و شمار رزمنده گان طالب حاضر در میدان جنگ حدود ۷۷ هزار نفر می باشد. دولت کابل مدعی است که در سال ۲۰۱۷ به تعداد ۱۳۶۰۰ تن از طالبان ( قریب نیمی از کل نفرات آن ها که بین ۲۵ تا ۳۵ هزار نفر تخمین زده شده) را کشته اند.
با این حال در ماه جنوری امسال مقامات امریکایی گزارش دادند که شمار نفرات جنگجوی طالبان حداقل ۶۰ هزار نفر است اما مقامات افغانستان تخمین می زنند که شمار طالبان بیش از ۷۷ هزار نفر است.

>>>   آیا از ملیشه سازی درس عبرت نگرفتید که در اخیر امر همه بلای جان مردم بیچاره شدند، که حالا "هزاره سازی" را پیشنهاد میکنید و هزاره ها را عمداّ و برای همیشه در انزوا می کشانید. آنجاست که بیشتر هدف تروریست ها می شوند.
بهتر است که اتحاد تمام اقوام را تبلیغ کنید، زیرا هیچ قوم به تنهائی مقاومت کرده نمی تواند.

>>>   بهترين طرح همين است كه هزاره ها جمع شوند و لشكر فاطميون را از سوريه و عراق و ايران پس بخواهند
مشكل حل است

>>>   هزاره ها تا افغانستان را بر ایران ترجیح ندهد و فراقومی و فرامذهبی عمل ننمایند، آینده اوشان در کشور مانند افغانستان که شامل اقوام مختلف و متعدد هست، به خطر جدی مواجه اند. ممکن نیست یک قوم را کاملاً حذف کرد ولی نسل کشی های بیمورد جریان خواهد داشته و مردم عوام متحمل این بدبختی های خواهند بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است