بیجاشدگان داخلی و مهاجران افزایش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۷/۶/۱۶ کد خبر: 154401 منبع: پرینت

خشکسالی و جنگ، شمار بیجاشدگان و مهاجران را افزایش داده است.
به گزارش رسانه ها، مقام‌های بلندپایۀ ادارۀ مهاجرت سازمان ملل متحد که در جریان سفر دو روزه برای بررسی وضعیت بیجاشدگان و مهاجران به افغانستان آمده بودند، یافته‌های‌شان را ارایه کردند. این مقام‌ها می‌گویند که بیجاشدگان و مهاجران نیاز به کمک‌های بشردوستانۀ بیشتری دارند.

مارک لاوکاک، رییس عمومی هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های بشری در حالت اضطرار سازمان مهاجرت می‌گوید، ناامنی، عدم انکشاف و خشک‌سالی از دلایل عمدۀ مهاجرت و بی‌جاشدن در افغانستان است. آقای لاوکاک تأکید می‌کند که بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان، ایران و دیگر کشورها باید داوطلبانه باشد.
به گفتۀ آقای لاوکاک، دولت افغانستان راهبردهای خوبی برای بیجاشدگان و مهاجران ساخته است که باید هرچه زودتر تطبیق شود.

فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز می‌گوید که درگیری، جنگ، ناامنی، فقر گسترده، بیکاری و عدم توسعه سبب شده است که بیشتر شهروندان افغانستان از مناطق خود آواره شده و یا به کشورهای دیگر مهاجر شوند.
به گفتۀ آقای گراندی، تا زمانی که برای معضل آوارگان داخلی راه حل اساسی جستجو نشود، دستیابی به صلح دشوار است.
آقای گراندی می‌افزاید، این سازمان کمک 130 میلیون دالری را برای رسیدگی به بی‌جاشدگان و مهاجران جمع‌آوری کرده که در بخش‌های صحت، آموزش و پرورش و دیگر نیازهای اساسی بیجاشدگان و مهاجران به مصرف خواهد رسید.

ادارۀ امور مهاجرین سازمان ملل متحد (UNHCR) و ادارۀ هماهنگی امور بشری این سازمان (OCHA) در اعلامیۀ مشترکی نگاشته‌اند که ۴.۲ میلیون شهروند افغانستان به دلیل درگیری، بیجاشدگی و آفات طبیعی از جمله خشکسالی مداوم به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند و همچنان ۸.۷ میلیون شهروند دیگر افغانستان به دلیل فقر مطلق، میزان بی‌کاری بلند و از دست‌دادن معیشت به علت تغییرات آب و هوا، نیازمند مساعدت‌های بشری‌اند.

ادارۀ مهاجرت سازمان ملل با اشاره به تهدیدهایی که متوجۀ جان امدادرسانان در افغانستان است می‌گوید که 23 تن از کارمندان امدادرسانی در سال روان در افغانستان کشته و ده‌ها تن دیگر آنان اختطاف و یا تهدید شده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجران
بیجا شدگان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است