جرم سکوت رهبران هزاره کمتر از جنایات داعش نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۷/۶/۱۵ کد خبر: 154386 منبع: پرینت

چند سال است که یک نسل مدنی و با افتخار به جرم هزاره‌ بودن به طور عمدی و سازمان یافته در بخش‌های مختلف کشور بویژه شهر کابل قتل عام می‌شوند.

دنیا، منطقه، مردم افغانستان و رهبران سنتی زبون هزاره بدرستی می‌دانند که چه کسانی پشت نام خیالی داعش پنهان شده و هزاره‌های بی دفاع را مظلومانه قتل عام می‌کنند.
حمله بر ورزشگاه دشت برچی نخستین و فرجامین حمله بر هزاره‌ها نیست و این تراژدی سیاه ادامه دارد.

تیکه داران قدرت و سیاست هزاره هرازگاهی نگران وحدت ملی، مصلحت کلان مُلک و سلامت نظام اند و پیوسته از دستگاه ظلم عدالت می‌خواهند درحالیکه ظالم نه مصلحت می‌شناسند، نه سلامت مُلک و نظام و نه هم وحدت ملی برایش به اندازه دو توت ارزش دارد.

جرم سکوت رهبران و نمایندگان هزاره در برابر چنین فجایع انسانی و نسل کشی‌ها کمتر از جنایات به اصطلاح داعش نیست. متاسفانه پس از هر قتل عام، رهبران و چیز فهمان هزاره بجای اعلام آمادگی برای انتقام خون مردم خویش با مظلومیت نمایی تمام از ظالم عدالت می‌خواهند و برنامه‌های اهدای خون راه اندازی می‌کنند.

حکومت تاکنون پرونده یکی از صدها قتل عام در کشور بویژه حملات سازمان یافته بر هزاره‌ها را بررسی نکرده و نتایج آن را با مردم شریک نساخته است البته هیچ گونه اراده‌ای هم در این زمینه وجود ندارد.

وقتی حکومت قومی توان حراست از جان و مال شهروندان را ندارد مردم «هزاره‌ها» خود باید دست بکار شوند، سلاح بردارند و امنیت محلات شان را تامین کنند وگرنه این تراژدی قتل عام هزاره‌ها و نشر محکومنامه های شاه حسین مرتضوی ادامه دارد.

فهیم فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم هزاره
نسل کشی
سکوت
نظرات بینندگان:

>>>   ننگ به آقایان خلیلی، محقق و دانش و نوچه های حلقه وین که به نمایندگی از جامعه هزاره نام و آوازه کسب کرده اند و صاحب نان شده اند. همه سرداران هزاره را به بهانه های واهی کشتند و یا به انزوا کشاندند و به نام مزاری برای دیگران خط و نشان کشیدند و خود را معیار حق و باطل قلمداد کردند.

>>>   چشم های ٱقای سید حسین معاون سخنگو رییس جمهور ٱقای غنی طالب زی را دالر کور نموده است هرگز چنین وقایع را نمی بیند

>>>   الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین

>>>   رهبران هزاره میفهمند که ملامت هستند . هزاره ها را روان میکنند به جنگ به سوربه و داعش هم انتقام جنایات هزاره ها را از مردم هزاره میگیرد .
غلام حسین

>>>   ....بر همه رهبران افغانستان ، همه شان ملت را چندين جا فروخته و گرو داده اند، اين چهره هاي تكراري و ناكاره بايد عِوَض شوند

>>>   باید مصلح شوند وامنیت خودرا بگیرند مقتدرانه زندگی بکنند

>>>   از دست رهبران چییزی ساخته نمیشود، ترورست های داغش وعرب های ترورست سعودی با دلایلی که دارند عمدا به کشتن برادران عزیز هزاره ماکمربسته اند ، بجای رهبران خود مردم باید متوجه امنیت خود باشند مثلا درمراسم ده محرم حتما جنایتکاران داغشی کاری میکنند پیش از پیش مردم شریف هزاره ما اول متوجه امنیت خودباشند واجتماعات بدون اقدامات امنیتی ایجاد نکنند
ر

>>>   بعد از آمدن گلبیدین بکابل انتحار زیاد شده

>>>   در پاسخ به نویسنده چهارم این کشتار ریشه تاریخی دارد. از خواب خرگوشی بیدار شوید هیچ ارتباطی به سوریه و فاطمیون ندارد. لطفا عاقلانه بیاندیشید. فاطمیون مردان مرد و مجاهدان مرز نشناسی اند که برای دفاع از ارزش ها در هر کجای دنیا می روند.
بلبل به باغ و جغ به ویرانه تاخته
هر کس به قدر همت خود خانه ساخته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است