طالبان، حاکمان مشروع و تروریستان پیروز
مخالفان در داخل با همکاری حکومت، غیرپشتون ها را به خاک و خون می کشاند و همزمان، روابط گسترده خارجی با کشورهای دور و نزدیک برقرار و به عنوان بازوی جنگ نیابتی قدرت های خارجی عمل می کند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۷/۶/۱۵ کد خبر: 154381 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حملات و انفجار های پیهم در کابل و هرات، یکبار دیگر چهره نظام قبیله را که بازوی قدرت های خارجی در جنگ نیابتی است به وضوح برای همگان مشخص کرد.
نظام قبیله ای حاکم بر افغانستان پوششی می باشد بر تمویل مالی و حمایت معنوی از گروه های تروریستی که طالبان، هسته اصلی آنان را تشکیل می دهد و حال برای یافتن پاسخ این سوال که این گروه از سوی کدام قدرت ها تغذیه می شود کافی است به دلیل حمله و ماندن امریکا و سرازیر شدن دالرهای عرب به کشور نگاهی بیاندازیم.

ظهور داعش و جنایت های تکان دهنده در سوریه و عراق اگرچه جهان را تکان داد اما برای طالبان فرصتی طلایی به وجود آورد تا از بار تنفر جهانی و انزوا در جنگ با حکومت افغانستان رهایی یابند، اکنون طالبان با کشورهای دور و نزدیک روابط دیپلماتیک دارد و در برابر خواست کشورهای همسایه، هزینه های هنگفتی دریافت می کند و مهم ترین آن، به عنوان طرف صلح حکومت غنی به چنان حاشیه امنی دست یافته اند که با تجهزیات سنگین و بدون مانع، اقدام به جابه جایی و حمله و سقوط ولایت ها می کنند.

سطح روابط خارجی طالبان به حدی رسیده است که حتی در دروان حاکمیت آن را تجربه نکرده بودند زیرا دشمنان سرسخت گذشته همچون روسیه و ایران آشکارا از گفتگو با این گروه می گویند و چین و اکنون ازبکستان برای حفظ منافع خود در داخل افغانستان اقدام به باج دهی می کنند.

دیدار هیات سیاسی این گروه تروریستی با مقام های عالی رتبه ازبکستان آن قسمت حیرت انگیز می شود که بنا به اطلاعیه دفتر سیاسی طالبان، این دیدار در خصوص گفتگو درباره موضوعات "حمل و نقل و انرژی" بوده و در وبسایت وزارت خارجه ازبکستان آمده است که دو طرف درباره چشم انداز روند صلح در افغانستان تبادل نظر کرده اند.

ازبکستان در حالی طالبان را با آغوش باز پذیرفت که در گذشته از شدیدترین مخالفان آنان بوده است، گروهی که مردم بی دفاع را به خاک و خون می کشاند و در تازه ترین جنایت خود، ولایت غزنی را طی پنج روز بدل به قندوز و میرزاولنگ دیگر کرد.

اینکه چرا کشورهای خارجی بخصوص در همسایگی افغانستان بدل به حامی طالبان با تزریق دالر و مشروعیت شده اند و غرب مدعی مبارزه با تروریسم در چنین مواقعی سکوت اختیار می کند و در مقابل با جدیت هرچه تمام خواهان رسیدگی به پرونده ایشچی و مجازات دوستم می باشد، ریشه در جنگ نیابتی دارد که کشور را درگیر کرده است.

روابط سیاسی و تجاری که ازبکستان به تعقیب سیاست روسیه دنبال می کند، می تواند برای طالبان سکوی پرتاب به قدرتی باشد که حتی در دوران حاکمیت تجربه نکرده بودند و اکنون بدون اشغال حکومت و یا هدفی برای نابودی، تبدیل به قدرت اصلی افغانستان شده اند.

در این میان، چگونه جهانی که متنفر از طالبان بود اکنون با قبول تروریستان در پی ایجاد روابط و یا به صلح کشاندن آن در ادغام افغانستان هستند در حالی که شاهد قتل و عام، غارت، تجاوز و خشونت بی حد و اندازه این گروه بر مردم در جای جای کشور بخصوص قومیت های غیرپشتون هستند؟

امریکا که از آن سوی جهان به بهانه سرپیچی طالبان برای تسلیم کردن بن لادن به افغانستان لشکر کشی و در کوتاه ترین زمان حاکمیت این گروه را ساقط و دوران جدید را پایه گذاری کرد به دنبال رخنه در خاورمیانه و تقابل با دشمنان منطقه ای بود که با رسیدن به این اهداف خیال ماندن از راه تداوم تروریسم دارد و برهمین مبنا، رهبران قبیله گرایی که هم راستا با طالبان به سر می برند را به قدرت می رساند.

اشرف غنی را می توان نمادی از انسان ستیزی جهانی دانست که برای رسیدن به اهداف شوم خود یک کشور را قربانی می کند و اگر زمانی ملا عمر از میان جهل، حاکمیت تاریکی را به وجود آورد، غنی از دل تعلیمات غرب با چهره ای دمکراسی خواه تروریست تر از وی برای طالب پیروزی به ارمغان آورد.

این گروه در داخل با همکاری دولتمردان قبیله گرا، مناطق و ولایت ها را غارت می کند و مردم را به خاک و خون می کشاند و همزمان، روابط گسترده خارجی با کشورهای دور و نزدیک برقرار و از جانب دیگر به عنوان بازوی جنگ نیابتی قدرت های خارجی در داخل عمل می کند در حالی که مشروع تر از حکومت افغانستان طرف گفتگوی صلح و روابط تجاری است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
انفجار
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی شما از حرف و سخن و اعتراض دیگران رنجیده و نگران می شوید، یعنی خلاف کرده اید و چیزی برای مخفی کردن دارید، وگرنه جواب اعتراض و حرف و سخن و قلم مسالمت آمیز نیز باید باحرف زدن و قلم و بحث و گفتگو حلّ شود که البته دیکتاتورها آنرا نمی تابند. پس بنابراین شما دیکتاتورها سد راه روند رشد سیاسی آزاد جامعه و مخالف و ضد راه حلهای سیاسی مسالمت آمیز و ضد ثبات سیاسی در کشور بوده و هستید و همواره با شکنجه و اعدام و حذف فیزیکی جواب مخالفین و منتقدین را داده اید و باید بروید. زنده باد آزادی و دموکراسی.

>>>   اگر گزاف نگفته باشم این سیستم که خارجی ها نصب نموده اند پشتون وغیر پشتون نمیشناسد افغان ومسامان را نشانه میگیرد هرکه مزدور واحیر وغلام بود تاج سرشان وهرکه ازاد وازاد منش بود ومستقل اندیشید خار چشم وزهر جانشان میباشددر هر جا در قندهار ودرپکتیا ودر ننگرهار ولغمان وغزنی ولوگر قربانی میگیرند وبیداد مینمایند در واقع اتباع کشور را به دوگروه صادق ووطندوست وخاین ووطن فروش تقسیم نموده اند هر انکه به وطن وفرهنگ و ملت عشق ورزید وعلاقه داشت مورد تصفیه قرار میگیرد وانکه از هر گروه وقماش باشد خاین وبی دین باشد مانند شفیع عیار در پارلمان اندن سخن رانی نی نماید در ین میان هستند کسانی که دشمن را نشناخته اند ویا انها را دست کم گرفته اند یک تعداد که برای فعلا به درد استعمار میخورد از نردشان استحصال خدمت مینابندوباقی را نیز ا نوبت شان بذسد سیاهی لشکر نگاه میدارند اگر میخواهی نده بمانی وچند صباح نفس بکشی با استعمار بساز ومگوکه بالای چشم ایشان ابرواست در غیر ان در انتظارقصابی ومسلخ باش تا پوستت را در چرم گری های لندن و واشنگتن اش بدهندذ
لالی از ننگرهار

>>>   همچنین سخنان بیهوده و هرزه گویی ها از دهن چند تن معدود مانند شما و یک امثالکم لطیف، سبب میشود تا کینه و حسد را در اقوام دیگر رشد دهید. اگر منصفانه بگوئیم پشتون از هر قوم دیگر آسیب پذیر تر تروریزم هست حتی تروریزم دیموکراسی و بمب های امریکایی!!

از طرف دیگر، آیا اقوام دیگر طالب ندارند؟ طور مثال ولسوالی های ولایت بدخشان که هیچ پشتون در ترکیب آن ولایت وجود ندارد، کاملاً به دست طالبان همان منطقه و ولایت نیستند؟ ازین معلوم میشود که ظلم و ستم را شما روا داشته اید و به دهل دیگران شما خوب میرقصید و همنوع و هموطن و حتی هم کلمه خویشرا در مقابل چند دالر، یا مقام و منصب موقتی میفروشید. تا همین اعمال شماهست، همچنین عکس الاعمال را خواهید دید.

>>>   من طرفدار عملكرد پخته كاران طالبم ، وپيروزي شان انشااالله نزديك است ،
از همه شما تحصيلكرده هاي غرب ملت متنفر است ، و اميد وارم سلطه طالبان در افغانستان هميشه گي گردد .
كابلي از نيوزيلند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است