پیشنهاد امنیتی امرالله صالح و سکوت مدعیان رهبری
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۳۹۷/۶/۱۵ کد خبر: 154379 منبع: پرینت

قبل از اینکه پیشنهاد امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی را روی صفحه بیاورم با دریغ و درد که مدعیان رهبری هزاره که از نام این تبار بر کرسی دولتی تکیه زده اند حتی شبه از اینگونه طرح های امنیتی را هم نداشته اند چنانچه زمانی دانش و محقق از طرح امنیتی بلند بالا سخن گفتند اما در عمل حتی یک کام کوچک عملی هم نگذاشتند.

خلیلی اکنون بر مسندی تکیه زده است که می خواهد با طالبان تروریست که پیوسته زیر نام داعش فرزندان هزاره را قتل عام می کنند معاهده ی صلح امضا نماید. خلیلی و همپیالگی هایش در واقع با تبانی غنی و گلبدین برای رسانیدن طالبان به قدرت وارد معامله گردیده و در قبال کشتار هدفمندانه هزاره ها و شیعه ها چه در غرب کابل و چه در ولایات سکوت اختیار کرده اند.

مردم هزاره قبل از اینکه از غنی بپرسند چرا از خلیلی، دانش و محقق نمی پرسند که شما برای مهار کشتار هزاره ها و شیعه ها چه پلان امنیتی دارید؟ چرا در دولتی جا خوش کرده اید که در قبال کشتار هزاره ها کمترین توجهی ندارد؟ مگر شما از آدرس این قوم در این مقامات ننشسته اید؟ خلیلی چرا با قاتلان ملت افغانستان کمر صلح را بسته ای تا مردمت را به گورستان ببرند و ملت را بار دیگر مچاله نمایند؟ هزاره بجای بردن جنازه ها به ارگ و یا تحصن جنازه ها را باید پیش روی خانه خلیلی ببرند و از او بپرسند که چرا با قاتلان این جان باختگان صلح می کنی؟

های مردم! تا چالش ایجاد نکنید کسی به دادتان نمی رسد. اگر تیکه داران قوم معامله گر و خودفروش نیستند چرا دولت را بطور علنی بخاطر فروگذاشت های امنیتی اش در قبال هزاره ها تهدید به استعفا نمی کنند؟ هیچ انسان عاقلی در کنار چنین دولت ناکام و فاشیت قرار نمی گیرد الا اینکه به دربار فاشیزم تعهد سپرده باشد اما صالح تاجیک تبار پیشنهاد امنیتی می دهد ولی مدعیان رهبری هزاره همچنان ساکت، خجول و درمانده اند و این ...موذی به نسل جوان و بالنده هم مجال نمی دهند تا سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند.

با تشکر از صالح با چنین پیشنهاد روشن و منطقی اما همین پیشنهاد را نیز این ...موذی خواهند جوید و از عملی شدن آن جلوگیری خواهند گرفت.

ییشنهاد امرالله صالح:

حضور مردم شریف و در خاک و خون افتاده غرب کابل
ضمن عرض تسلیت و همدردی با تک تک از خانواده های داغدار امروز از ته دل بسیار با صمیمت و دلسوزی خدمت شما یک راه حل را پیشنهاد می نمایم.

من تجربه بزرگ و عظیم کار استخباراتی دارم. اگر شورای مردمی شما فیصله نماید من حاضرم بعنوان فرزند این خاک بیایم و شماری از جوانان شما را در مهارت های اطلاعاتی و امنیتی تعلیمات بدهم و آنها به نوبه خود رضاکاران محلات را تعلیمات بدهند و در نتیجه طرح مردمی تامین امنیت ساحه را ریخته و عملی نماییم.

حالا واضح است که شما محاسبه شده و عمدی قتل عام می شوید این یک پروژه است دیگر از شکایت و انتقاد خسته ایم اگر نهاد های دولتی خواستند همکاری کنند خانه شان آباد. این حمله ای اخر نیز نخواهد بود راه حل های کهنه و تکراری موثریت خود را از دست داده است هم مردم و هم دولت باید راه های تازه و ابتکارات پیشگرانه و نو را فکر کنند.

امید به اینکه این حمله آخر است و تکرار نخواهد شد سادگی و بی پروایی را نشان می دهد بیایید حداقل کاری انجام دهیم.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
راه حل امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   درین تنور داغ هرکس می خواهد نان خودش را بپزد. امرالله صالح هم یکی از آنهاست.
این ناانسان ها در کدام منطقۀ افغانستان آدم نمی کشند، که در غرب کابل نکشند؟ از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب افغانستان قربانی این ناانسان ها می شوند. اما مردم هزاره همواره با این تعبیر که که گویا فقط هزاره ها هدفمند کشته میشوند، خود شانرا از بقیه اقوام افغانستان مجزا می دانند و در اخیر امر خود را به انزوا می کشانند.
ما به وحدت تمام اقوام افغانستان احتیاج داریم. هیچ قوم به تنهائی از خود دفاع کرده نمی تواند.

>>>   صالح شیر فروش در وقت ریاست خود چی کرد که حالا برای هزاره کند این سخنان صرف بخاطر نفع شخصی این شیر فروش است نه خدمت به هزاره

>>>   پابند امر حق چو نهی از وفاملاف
با خالقت چه کردی که با خلق او کنی
جناب صالح شما یک زمانی مسول امنیت تمام کشور بودید وامکانات فراوان وقدرت بیشمار هم داشتید ولی فریب نیرنگ های کرزی را خورده طی یک توطیه چنان دور افتادید که دیگر صدای شما را با لودیسپیکر هم به سختی میشنویم وقتی دشمنت غرب باشد وتمام کفار دنیا که شما هم از ان جمله محسوب میشوید دیگر تعلیمات و تکتیکات فایده ندارد به نوبت استاده باش وباید کشته شوی ونقشه های استعمار باید تطبیق گردد شخصیت های بزرگ ودولت های کلان را به زانو در اورده اند تمام قدرت دنیا را در دست گرفته وسرمایه های جهان را غصب کرده اند حال شما گنجشک ها امده اید که با چنگ چنگ های خود صد راه این سیل خروشان میشوید وشما که بعض برنامه ها وپروگرامهای غربی هارا در چنته دارید چرا راست را نمیگوید وملت را اغفال میکنید جای لسیار افسوس وتعجب است
مولا نا قربان

>>>   نخست من هم به نوبه خویش این اعمال وحشیانه غیر اسلامی انسانی را تقبح نموده.از الله پاک برای شهدای حادثه جنت فردوس و به باز مانده گان صبر جمیل . و برای طراحان و املین ان ذلت دنیا و اخرت تمنا دارم. واقعا طرح اقای صالح عالی است نه تنها برای غرب کابل که برای تمام ساحات کشور بخصوص مناطق که ساکنین ان تحت توطیه و دسیسه ها پروژه نفاق افگنی قرار دارد تطبیق گردد.زیرا در تمام این کشور ها به خصوص ممالک همسایه که در قضیه منطقوی با قدرت های غاصب که خود را بخاطر یغما بردن دار ندار سایر جغرافیا اسیا اماده کرده اند در برابر ان رو به رو هستند برای دفع ترد و جلو گیری از همچو عمال وحشیانه چنین نیرو ها را چی که مردم را حتی از زیر سن تربیه نموده که حتی یک کردیدت کارت تیلفون بخواهی برای فرد نا اشنا از طریق تیلفون میفرستند تا ادرس وی نا پدید نشود چی رسد به داشتن یک سیم کارت که بدون مشخص شدن هویت اصلا بدسترس قرار نمیگیرد.بسیار طرح عالی است .خو مشکل در یک جا است که متعصبین باز مسله را قومی جلوه خواهند داد.
بااحترام بیدار باشید.

>>>   مردم هزاره قبل از اینکه از غنی بپرسند چرا از خلیلی، دانش و محقق نمی پرسند که شما برای مهار کشتار هزاره ها و شیعه ها چه پلان امنیتی دارید؟ چرا در دولتی جا خوش کرده اید که در قبال کشتار هزاره ها کمترین توجهی ندارد؟ مگر شما از آدرس این قوم در این مقامات ننشسته اید؟ خلیلی چرا با قاتلان ملت افغانستان کمر صلح را بسته ای تا مردمت را به گورستان ببرند و ملت را بار دیگر مچاله نمایند؟ هزاره بجای بردن جنازه ها به ارگ و یا تحصن جنازه ها را باید پیش روی خانه خلیلی ببرند و از او بپرسند که چرا با قاتلان این جان باختگان صلح می کنی؟
خلیلی با همین شرط رئیس صلح و دانش معاون دوم غنی و محقق معاون دوم عبدالله شده اند که از مردم خود دفاع نکنند. کجایند قوماندانان غیوری که 15 سال از حیثیت هزارستان دفاع کردند؟ همه را باند مخوف سازمان نصر قربانی کردند تا بر کرسی نمایندگی از مردم به نام و نانی برسند.

>>>   اگر کسی حمایت نکرد ، متهم با همسویی با ارگ میشود اما اگر کسی پیشنهاد کمک داد و همدردی کرد باز برچسب های دیگر زده میشود. پیشنهاد آقای صالح حتی اگر سیاسی هم باشد برای خود آقای صالح هزینه دارد ، چرا شما مردم متوجه نمیشوید. این ها اول هزاره ها را میزنند بعد شروع میکنند به جان ازبک ها و نهایتن نوبت تاجیک ها هم میرسد. ما به تجربه دریافتیم که طالب ....از گلبدین شروع کد بعدش هم به جان هزاره افتیدن و زمانی که به دروازه های کابل رسیدن لبه تیز شان متوجه دولت عمدتاً تاجیک تبار شد که نتیجه را همه دیدیم. هزاره را تنها نگذارید.... هزاره همزبان ماست و پاره تن ماست ، کسی خواسته باشد یا نخواسته باشد تاجیک وهزاره دشمن مشترک دارند. فقط همین سال 2014 بود که گلبدین ....به مناسبت عید پیامی داد و درآن پیام عیدی مستقیماً مردم هزاره را تهدید کرد که گفت که روزی میرسد که پشتون انتقام خود را بگیرد ، معنی حرف های گلبدین امروز تعبیر میشود.
شما مردم چرا نمی فهمید ، این ها را جز با کوبیدن به دهن شان آنهم با مشت گره کرده نمیشود سرجایشان نشاند. منتظر استاد مزاری و آمر مسعود نباشید ، آنها دین خودرا ادا کرده اند و رفته اند به دیار باقی. اگر روح آنها را شاد میخواهید بسیج شوید و هرکدام مسعود و مزاری شوید. مزاری و مسعود هم بنده های خدا بودند و قوت شان مردم بود، حالا هم جوانان با انگیزه تر از نسبت به گذشته داریم پس چرا باید بترسیم؟ ترس از چی و از کی؟ ترس از گلبدین یا ملا هیبت! این بی غیرت ها زنان خود را به باداران عرب خود فروخته اند پس از انسان های و گروه های بی حیثیت چرا باید ترسید؟
برای مسعود صرف ولسوالی پنجشیر ماند اگر او ترسیده بود امروز نه من هزاره و ه هم توی تاجیک وجود نمی داشتیم اما او با نیروی اراده و با اتکا به خدای بزرگ پوزه طالب و پاکستان را به خاک مالید و تا جایی که پرویز مشرف پاکستانی در یک برهه زمانی تعادل روانی خود را از دست داده بود.
برای غلام بچه های هزاره و شاید تاجیک غنی هم یک نکته دارم، صدای تان را بلند کنید از مقامات تان استعفا دهید و برق شمشیر تان را برای نشان دهید تا بداند که دوران عبدالرحمان و نادر غدار جز تاریخ شده است. برایش نشان دهید که شما هم از تبار مسعود و مزاری و عبدالخالق قهرمان استید.

>>>   بعضی ها کامنت میگذارند که همه اقوام مورد تاخت و تاز اوغان قرار دارد حتی قوم خود شان را هم میکشند ، بلی این بعضیها راست میگویند در ولایات اوغان نشین هم انتحار صورت میگیرد اما کدام اجتماعات مورد تهاجم قرار میگیرد؟ باید این حقیقت را درک کنیم که این وحشی ها در مناطق هم تباران خود اجتماعاتی را هدف میگیرند که بر خلاف خط و مش شان برگزار شده باشد و یا کدام مخالف پایه کلان عقیدتی شان در آن اجتماع شرکت کرده باشد. حالا پرسش اینست که کدام اجتماع هزاره ها و شیعه ها بر علیه این وحشی ها دایر شده تا بهانه حمله برای شان گردد ؟ تا جائیکه میدانیم اجتماع هزاره ها که تا کنون مورد حمله این وحشی ها قرار گرفته یا برپایی نماز در مساجد بوده یا برای یاد و بود سالگرد شهادت امام حسین نواسه رسول خدا در تکیه خانه ها بوده یا راه پیمایی اعتراضی بر علیه تبعیضات دولتی بوده و یا محل آموزش علم و کمال بوده و این آخری هم باشگاه ورزشی است .این جنایات علاوه بر جنایات در مسیر تردد مسافرین هزاره است که هر از چند گاهی تعدادی از مسافرین هزاره را یا گروگان میگیرند و یا به قتل میرسانند بنا بر این دلایل است که ادعای نسل کشی هزاره ها حقیقت پیدا میکند. ننگ باد بر خلیلی که خوب میداند اوغان به اندازه پشه برایش اهمیت قائل نیست اما او رهبری شورای صلح با طالب را پذیرفته است . شرم باد به دانش که معاونت کسی را قبول کرده که یکی یکی صاحب منصبان هزاره را از وظایف شان سبکدوش کرده و میکند اما این احمق هنوز در کنارش آغا بلی میگوید ننگ باد بر محقق که با موضع گیری های احمقانه خود بهانه به دست مخالفین خود میدهد اما حاضر نیست رهبری حزب را به مسئولین جنبش روشنایی بسپارد تا اشخاصی مانند بهزاد زمام رهبری هزاره ها را به دست بگیرد.
اگر این سه منحوس خود را واقعا میراث دار شهید مزاری میدانند باید برای جوانان داوطلب هزاره تسهیلات فراهم کنند تا آغای امرالله صالح همانطوریکه گفته آنان را آموزش های حرفه ای استخباراتی بدهد .

>>>   ههههههه صالح از سرزمین شیران است همه بادارانت از شرق تا به غرب وآخندهای بیغرتت این را میدانند جای شیر دهنده ها بامیان وجاغوری است که شیر شان در تمام بازارهای دنیا به دسترس است چرا که خیلی شیرین وسفید است.
حالا که میخواهید شیر سفید تان با خون سرخ تان در سرک ها بریزد اختیار شما است واز ترس مانند رهبران تام ریسمان بدست شوید اختیار دارید. اگر یک قوماندان لایق و یک استخباراتچی خوب میدانستید تا حالا صد بار از یک دریچه آنهم با تفاهم رهبران بیخرد تان گزیده نمی شدید، خوشبختانه ما از طینت ما نمی خواهیم باز ریسمان وراجی بدست منتظر باشید

>>>   عجب مردمی هستیم ما افغانستانی ها.در دنیا هیچ کس هم حریف ما نمیشود.آنها که وضع مالی خوبی دارند.پول.موتر.خانه.کار خانه.دارند دربعضی جای ها با آنها هم مخالف هستیم.ده ها نام را برایشان می گذاریم.ظالم.دیکتاتور.فئودال.سنگدل واما آنهاي هم که ندارند.زندگی بخور و نمیر داشتن.کاسبکار .شیر فروش.کلنر.موتربان بودن به آنها هم حسودی ما میشود و بدتر از پولدار ها نام های بد را برایشان انتخاب می کنیم.بخدا یه گپ های زده میشود.مثلا آن شخص قبلا هیچ چیز ی نداشت فقیر بود.حالا ریس ياوزير شده.برادر این دنیا.درگرديش است انسان ها در مرور زمان تغییر و عوض می شوند.در کجای دنیا ویا در اسلام گفته شده که آنهای که فقیر هستند.ویا شیر فروش اند نمیتوانند منصب دولتی داشته باشند.ویا آنهای که سرمایه دار هستن میتوانند.ریس جمهور شوند ویا وزیر قاضی شوند.نی برادر این ها همگی از ذهن و فکر های احمقانه وتعصبات عقب ماندگی ما است .ما بايد به یک شخصی بعنوان شرافت انسانی اش برایش احترام قائل شویم نی بخاطر پولدار بودن اش .فعلا بطوری کامل وآشکار مشخص است آنهای که وضعیت پولی خوب دارند نی اخلاق دارند.نی آداب معاشرت دارند.آن غرور پولداری همه چیز را از آن ها گرفته.خصوصا با طبقه فقیر مثلی احيوان برخورد می کنند.همگی را خداوند آفریده به همه یک رقم داده دست.پاه.بینی.گوش.نفس .این ما انسان های خودخواهی هستیم .بين انسان ها فرق می گذاریم .مگر آنهای که پولدار هستند با پول و ثروت متولد شده

>>>   شیر فروش است مثل شما ... فروش خو نیست، شما گوسفند هستید و سزاوار کشته شدن هستید چون خود تان خواستید.
زلمی از فراه

>>>   میگویند شتر به سر پشقل خو ایستاد شد بخارا ره دید صالح یک دو روز از طرف خرزی مقرر شده بود حال به خود میبالد که من خوب تجربه استخباراتی دارم هاهاهاهاهاها تنور گرم هرکس نان میزند.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   بنده هم غم شریک خانواده های دردمند قوم هزاره و برادر خویش میباشم. با انکه طرح آقای صلح را تا حال نه خوانده ام، مگر انقدر میدانم که در زمانی که این تجربه کار عظیم استخبارتی، چند سال پیش به حیث ریس عمومی امنیت ملی ایفای وظیفه می نمود ولی در آن زمان کشتار مردم بی دفاع این سرزمین بیشتر از حال بود، چرا جلوگیری نه میکرد؟ چه شده که امروز طرحهای را در نظر می پردازد؟ آیا ان زمان این فکر و این مکوره نزدش وجود نداشت؟ سوالهای دیگر هم وجود دارد.
با وجود سوالهای زیاد باز هم میخواهم اگر برادران هزاره ما با طرح شان موافق باشند و یا انرا مفید بدانند، ما هم موافق هستیم زیرا به عنوان یک مسلمان و یک انسان نه میخواهم تا در هیچ قسمت از دنیا خون ریزی صورت گیرد. به نظر بنده این نسل کشی برای یک قوم طرح نخواهد شده باشد،زیر دیروز، امروز و فردا هم در این کشور اقوام مختلف مورد حمله قرار گرفته و میگرد. به جز اتفاق، اتحاد و همدیگر پذیری دیگر هیچ طرح نه میتواند جلو کشت و خون را گرفت. بیاید تا همه با هم برای صلح، ثبات، امنیت و ترقی این کشور دست بدست هم دهیم و برای رهایی و بیرون رفت از وضعیت کنونی یک پارچه و یک دست شویم.
شریف

>>>   بگزارید اگر صالح دشمن ما هم باشد از او استفاده کردایا شما از سلاح دشمن تان استفاده نمی کنید. از تجربه او سود ببرید قاعده بازی را یاد بگیرید

>>>   او زلمی جان فیسبوکی عاق پدر ومادر....فروشی نکو اگه نی باز رسوای ات میکنم ....
او وطن فروشان که واقعا ....فروش استید، بس است شیر که از پستان مادر است ونگذارید که شیر سفید مادر با اعضای بدن خواهران ومادران ما در روی سرک ها سرخ شوند. اگر یک کمی از وجدان چیزی داری، ناموس را که فراموش کرده ای چون خدا را مانند مرتضوی فراموش کرده ای.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است