از عاملین اصلی هیچگاه نام برده نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۳۹۷/۶/۱۵ کد خبر: 154372 منبع: پرینت

حتی در قرن بیست‌ و یکم و عصر ارتباطات و دموکراسی و حقوق بشر ما خود بجای اینکه دنیا را از نسل‌کشی سیستماتیک خود باخبر و برای توقف نسل‌کشی خود کاری انجام دهیم همه دنبال تبریه قاتلین خون‌ آشام خود هستیم و دربدر دنبال مقصر خودی می‌گردیم.

یکی نام‌های موعود را عامل نسل‌کشی ما معرفی می‌کند دیگری پاکستان را، سومی ایران را، چهارمی عربستان را، پنجمی فاطمیون را و... در این میان تنها از کسانیکه عامل اصلی نسل‌کشی ما هستند اصلا نام برده نمی‌شود.

عامل اصلی نسل‌کشی ما گروه‌های افراطی قومی _ مذهبی افغان و حکومت بی‌کفایت است اولی بخاطر اینکه مباشر در نسل‌کشی ما است و دومی بخاطر اینکه با بی‌کفایتی، کوتاهی و میدان‌ دادن به اولی تا عملیات انتحاری شان را با موفقیت اجرا کنند.

یکبار به تاریخ خود نگاه کنیم که با نبود عوامل فوق ما به کدام جرم نسل‌کشی می شویم و سرزمین ما غصب شده‌ است؟ همانهایی که از صد سال پیش نسل‌کشی ما را آغاز کردند و ادامه دادند امروز نیز همانها ما را نسل‌کشی می‌کنند.

دنبال آدرس غلط نگردیم.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
عامل جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   شفشف نه شفتالو، همه ميدانيم كه اين عمليات بعد از ورود گلبيدين خان شروع و شديد شده است، اينها به نماينده گي خارجي ها عمل ميكنند، مخالفين خود را هر قسم كه شود ميكشند، آخرين قتل أفراد مخالف شان همانا قتل جنرال زلمي وردك بود ، كه از طرف همين جانيان بقتل رسيد و فرداي آنروز فاروق وردك جهت تعزيت به منزل زلمي رفته بود، و اين در حالي است كه همه شاهد هستيم چندي قبل زلمي وردك در يك پروگرام تلويزيون حقيقت اعمال و سوابق حزب حكمتيار را بيان كرده بود، و حكومت مزدور هم گفتند كه قتل جنرال زلمي خصومت هاي شخصي بود، و هم مردم وردك ميدانند كه زلمي و پدران شان با هيچ كسي دشمني نداشتند.
ملت بايد متحدانه بالاي حكومت فشار وارد نمايند كه اين اوضاع را كنترول نمايند و يا حكومت بايد استعفاء نمايد.

>>>   اول ایران (چون وضعیت داخلی آن را همین امریکای ما بد رقم خراب کرده) دوم روسیه (چون میداند که با آرام شدن افغانستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه به دموکراسی آزادی بیان و حقوق بشر افغانستان متمایل میشوند و تجارت شان با جنوب آسیا رونق میگیرد و روسیه را جواب میکنند) سوم چین (چون نمیخواهد رقبای اقتصادی غربیش و هند و دیگران شریک منافع منطقه شوند) چهارم پاکستان (چون افغانستان را زیردست و گرو خود میخواهد و به قیمتهای بالاتر از اینها میخواهد بفروشد).
وگرنه پشتون و غیرپشتون فروخته شده امریکا شده و فراه و هلمند و سرپل ، مشرقی و قندوز و ارزگان و ... تر و خشک میسوزند و دیگر اینکه جز اجیران که برای پول کار میکنند مردم عام افغانستان اینقدر تشنه خون یکدیگر نبوده و نیستند و پول دبل را هم همسایه ها هزینه میکنند چون منافع شان ایجاب میکند
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است