ورود پارلمان سویدن به کشتار سیستماتیک هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۲    ۱۳۹۷/۶/۱۴ کد خبر: 154340 منبع: پرینت

پارلمان سویدن از وزارت خارجه آن کشور در مورد کشتار سیستماتیک هزاره ها وضاحت خواست!

من بارها طرفدار برپایی تظاهرات هزاره ها به شکل منظم و مدنی در خارج از کشور بودم تا هزاره ها در قدم اول بتوانند صدای برحق خود را در مورد تبعیض و قتل عام سیستماتیک به گوش جهانیان برسانند، چون دولت افغانستان تبعیض سیستماتیک و آگاهانه را علیه هزاره ها با امکانات جامعه جهانی و در حضور جامعه جهانی اعمال می کند.

هزاره ها در خارج از کشور واقعا زحمت کشیدند، از وقت و پول خود صادقانه گذشتند و بدون مدعا به مناسبت های مختلف و در کشورهای مختلف تظاهرات برپا کردند و اکنون در نتیجه همین تظاهرات بسیاری از مردم جهان متوجه حالت اسفبار هزاره ها در افغانستان شده اند ، تلویزیون ها در این مورد برنامه پخش می کنند و روزنامه ها وضعیت افغانستان را در مورد تبعیض و قتل عام هزاره ها به بررسی می گیرند.

گرچه فیسبوک چلونکی های دولتی و حتی هزاره های مزدور و برده صفت تا توانستند بالای تظاهر کنندگان تهمت زدند و تا جایی که آن ها را موج سوار و مزاحم مردم دانستند تا از این طریق بتوانند وفاداری خویش را برای شوونیزم و فاشیزم ثابت بسازند و اگر بتوانند از پس خورده های ارگ چیزی نصیب گردند، اما آگاهان و جوانان هزاره علی الرغم ده ها مشکلات درونی و بیرونی و برچسب تهمت ها به راهپیمایی های خود ادامه دادند و اکنون نتایج آن در سطح جهان به مشاهده می رسد، واضح است که راه مبارزه راه دشوار است، استقامت و مقاومت کار دارد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
سویدن
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره دو چیز را بلد است:
یکی مظلوم نمائی
دیگری غُره بودن و افتخار اغراق آمیز.

>>>   برادر حسن علی خان
حرف های که شما زديد واقعیت دارد بلی برادر همینطور است.اما یک مسل ما مردم افغانستان داریم.میگویند یک گاو ريخين.تمام پاده را کثیف میکند.یک ملا به اسم علیداد در شبکه های ماهواره ای.طوری تبلیغ میکند.که تمام جهان اسلام را هم شیعه وهم اهل سنت را بجاني هم می اندازد.هیچ کس نمیداندکه این خبیث مردار ازطرف چه کسی استخدام شده.احتمال زیاد پولی هنگفت بدست میاورد.شاید هم در قصر سفيدويا در نزدیک های دفتر نتانیاهو ساکن میباشد که این قدر باجان خودش وجان مالی تمامی مردم هزاره بازی میکند.وهمگي را به خطر انداخته.حملات بیرحمانه طالبان را بالای مناطق هزاره نشین انجام شد فقط بخاطر اعمال زشت همین ملا ی نجس و خدا ناترس بوده .همین طور در ایران تمام دم و دستگاه جهموري اسلامی را حتی تا رهبری آن توهین میکرد .جانی چند میلیون مهاجر که همگی از اقوام خودی همین ملای فاسد میباشند به مخاطره انداخته بود که شاهد اذیت و آزار ورد مرز نمودن آنها ازطرف پوليس ایران بودیم البته خیلی از مسلمانان به حرف های این نجس اهمیت نمیدهند و او را شرور انداز و گمراه می دانند.تمام قتل عام های که علیه مردم هزاره و شیعه و اتش زدن جایگاه آنهاتوسط طالبان براه انداخته میشود.علت اصلی آن همین ملا خبیث است
( جان محمد.مهاجر

>>>   زنده باد آزادی ودادخواهان و آزادیخواهان.

>>>   جناب! چرا تعصبانه می نویسید. چرا قبول نمی کنید که این حرکت استعماری علیه تشیع است نی مختص هزاره. تا چه زمان شما باصطلاح روشنفکران دمدمی مزاج نمی خواهید قبول کنید که دراین چهار دهه مردم مسلمان خصوصأ اسلام ناب بیدار شده اند و به طرف حرکت های ضد استعماری حرکت می کنند، ‌و شما روشنفکران کور دل میخواهید آگاهی دینی ‌مذهبی مردم را محدود کنید. خوب طالب و داعش و دابس وآن دیگری هم که در آستین استعمار است مثل خودت محدود فکر می‌کند. سهیل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است