جوانان پشتون! حق خود را از فاشیزم پشتونی بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۷/۶/۱۳ کد خبر: 154327 منبع: پرینت

اوغانیت ۲۷۰ سال خود را به کمک انگلیس رورس و امریکاه بر گرده های مردم غیر اوغان سوار حکومت دارد ولی هیچ حرمت انها را مدنظر نگرفته اند نه لنگی دارش و نه نکتایی دارش.

دیگران را دزد و سقا نام گ‍ذاشته تاریخ ها را تحریف نموده روان اند و کشور را به گدایی خانه تبدیل کردند در حالی که زیر پای هرشهروندش معادن بزرگی دفن است اما دست شان به گدایی درین مدت بجز تحمیل خود و نابودی فرهنگ بومیان این سرزمین.

در ۳۶۵ روز سال ۳۶۰ روزش از اوغان وتنها ۵ روزی که از غیر افغان باشند وقتی نام از کسی میگیریم که با نیرنگ این اوغانیت نابود هم شده با خروار دشنام و توهیین روبرو میشویم از طرف مرد و زن و چادری دار و بی چادری و لنگی دار و بی لنگی اش.

در یک دست قران دارند و در دست دیگر شمشیر! با قران ما را به میز میاورند و با شمشیر از عقب وار نموده سر ما را بریده اند و حتی عالم دین و بزرگان دینی و ملا و مولوی هم در این جنایات خاموش و معاش خور و سکوت پولی میگیرند، حتی خود همدست اند. نمونه اش حضرت صاحب با قران امیر حبیب الله عیار را به نادر نیرنگ مهر قران اورد وقتی نادر او را کشت صدا بلند نکرده و تا نادر زنده بود در رکابش مهمانی خوری داشتند. ایا در این کشور با این مردمی که همه چیز را بخود میدانند و دیگران را مستحق نابودی چطور میشود زندگی نمود؟ هیچگاه بد زنده و مرده ندارند زنده شان غازی و مرده شان شهید است با انکه بدست همدیگر کشته میشوند.

این است حال و روز ما در بین اوغانیزم که منطق شان جز دشنام و توهیین و کشتار و نسل کشی چیزی نمی شناسند و مردم پشتون هم خاموش و نظاره گر این اوغانیزم.

تا حال یک وجدان پشتون در مقابل این جنایات صدا بلند نکرده با انکه قربانی بین خود شان هم کمتر از ماست نیست اما در زنجنیر پشتون والی خود را راحت احساس نموده و صدای شان در گلو خفه است. حال هم متوجه کامنت های شان باشید که بدون خواندن توهین ها و دشنام ها اغاز میشود. من به کسی توهین نکرده ام اگر حقیقت توهین باشد درست ورنه اینجا توهین نیست بجز یک درد نامه است از کسی که هم حراستش میکنی و هم وقتی قدرت گرفت فراموشش میشود و خنجرت میزند از عقب.

تا زمانی که جوانان پشتون بیدار نشوند و حق خود را از این فاشیزمی که خود حتی زبان خود را هم یاد ندارند نگیرند ما به جایی نمی رسیم.

حبیب کوهستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاشیزم پشتونی
کوهستانی
نظرات بینندگان:

>>>   برادرخوب میشود که عوض جوانان پشتون،بگوئی که جوانان افغان حق خود را ازدزدان و صاحبان بلند منزلها بگیرید
این خوب شعاراست
فاشست ، پشتونیزم ، کوه سلیمان خوب شعارنیست مملو ازتعصب است ما میدانیم برادر مارا کس فریب داده نمیتواند بیغم باش لالا جان

>>>   الله جل جلاله به ....های افغانستان استعداد آدم شدن عطا فرماید.

>>>   این موضوع دربین تمام اقوام عام است تاجکهای ما هم ازاوغانها کم نیستند ما هم دزد ها و لندغرهای خوده قهرمان ملی میګوییم، کدام قهرمان ما برای جوانان تاجک ما دانشګاه یا مکتب اعمارکردند کدام رهبرو قهرمان ما یک دوسه نفر را غرض کسب ماستری و دوکتورا به خارج فرستادند به استثنای اولاد خودشان. کدام ابتکار عمرانی یا تعلیمی درولایات تاجک نشین سراغ دارید تا بګوییم که ازبرکت قهرمان بود. همین امروز بروید درپارک شهرنو موترشویان همه تاجک و ازپنجشیرهستند هنوز هم سرباز و ملازم و عسکر که مصرف حملات انتحاری میشوند همینها هستند. درسطح رهبری همان الاغ ها. اول سردرګریبان خود باید کرد کوهستانی عزیز. به نظرمه تاجک پشتون اوغان هزار و ازبک درین سرزمین به عین رنج و مرض ګرفتارو درګرو چند شخص جاهل قراردارند....
سمیع فرضه یی

>>>   شمالی دزد زارباشه بماچی
همه دزداش عیار باشه بماچی
شبها در دزدی وروزها به چوکی
امریکائیها انتظار باشه بماچی

>>>   کوهستانی عزیز!
اگر حق تاجک به تاجک داده شود، به خود خواهد رسید. زیرا زمامداران شما هم دیگران اند و همانای هستند که در چور، تاراج معادن، کشت و خون دست دارند. چرا پیش از اینکه انکشت انتقادرا به طرف دیگران می گیریم متوجه خود نیستیم، چرا به جای صداقت، ایمانداری و لیاقت از مسایل که به دیگران سود دارد و ما منافع انها را تامین می نمایم، به صفت یک افغان میگویم ما و شما و همه و همه باید برای رسیدن به قدرت و خدمت بیشتر همان سه کلمه را که در فوق ذکر کردم: صداقت، ایمان داری و لیاقت را معیار قرار ندهیم، بهتر نخواهد بود تا به جای از پا در آوردن یک دیگر به باز، یار و یاور همدیگر نشویم و چرا و تا به کی تیشه به ریشه خود زده برویم، آیا این کشور به همه نیاز ندارد و میشود یک قوم بسیار کوچک مسکون این کشور را از این سرزمین راند و یا در ۲۷۰ سال گذشته و یا فراتر از آن همچو واقع را شنیده ای و یا در کدام جای مطالعه کرده ای و اگر مطالعه کرده باشی آنر با ما و سایر اشخاص هم شریک سازید. بیاید تا از تخریب، توهین، تحقیر و کشتار همدیگر دست برداریم و به شکل متحدانه و یک پارچه وارد حهان واقعی شویم.
شریف

>>>   از فاشیزم پشتون نی بلکه ازفاشیزم دزدها حق خود رابگیرید ولو هرکس باشد

>>>   اقای حبیب کوهستانی حقیقت را بیان کرده اید تید است و تایید و بازهم تایید .

>>>   حبیب کوهستانی!
اوغانیزم؟
بلی! قومیکه همیشه برای ازادی خود رزمیده!
۲۷۰ سال بر ګرده... نه این قوم هزار سال بر ګرده!!!!!!!!!!!! نادر افشار و ابدالی نه! بلکه سلسله شاهان سوری ،غوری، لودی، خلجی، ابدالی، هوتکی، محمدزاییان!!!!! و در مقابل کدام ګرده(قوم) بدون ترک بر این و یا ان خاک حکومت کرده بدون خلافت ولایت کوچک خراسان و سامانیان ۷۰ ساله که با غرجستان وزابلستان و سیسیتان همسایه بود و بر بنیاد پدر علم شرق شهنامه در بین چین وایران واقع است و در بین این دو کشور یک بحر موجود است!!!!ها ها ها.....و .
کوهستانی ا ګر از ګیر اوغان خلاص می شدی حال نام تو خبیب کوهاستانییف کوهستانویچ می بود! تاجیکی تو چیکی می بود! نامته به روسی می نوشتی! رقص تاریخی تاچیک بالت می بود!و...... بس است شرم کنید!
ګوین مورچه به کلوخ بالا شد! ګفت کشمیر را دیدم! به تاریخ عقبت ببین بدو ن ریخ چیزی دران نیست!
اوغان

>>>   آقای حبی کوهستانی موضات خوبی را بیا وتحلیل واقعی از جامعه ما نمودید بلی دقیق فرمودید .همه واقعیت دارند.

>>>   سالهای هفتادرا بیادبیا ورید که غیر پشونها براین کشور چه ضربات محکم وکشنده واردنمود که پس لرزه های آن تاهنوز ادامه دارد وساهای سال دیګر نیز ادامه خواهند داشت .

>>>   کسی که یک دزد و نوکر انگلیس را که روشنترین دوره ای تاریخ افغانستان را به یک رژیم طالبانی آنزمان تبدیل کرد، " امیر حبیب الله عیار " بنمامد، نباید از جوانان پشتون هیچ انتظاری داشته باشد. اول خودش را باید اصلاح کند، بعد به دیگران پند و نصیحت دهد.

>>>   اولین بیانیه حبیب الله کلکانی مشهور به بچه سقاو, موخذ کتاب نجیب مایل هروی,
چاپ دو هم , تهران سال 1371
مه (من) اوضای (اوضاع) کفر و بی دینی و لاتی گری حکومت سابقه ره (را) دیده، و برای خدمت دین رسول الله کمر جهاده ( جهاد را) بسته کدم (کردم) تا شما بیادرها ره ( برادر ها را) از کفر و لاتی گری نجات بتم ( بدهم ). مه باد ازی ( بعد ازین ) پیسه ( پول) بیت الماله به تعمیر و متب ( مکتب) خرج نخات کدم ( نخواهم کرد)، بل همه ره ( را) به عسکر خود میتم ( میدهم) که چای و قند و پلو بخورن، و به ملا ها میتم که عبادت کنن، مه مالیه صفایی و ماسول (محصول) گمرک نمیگیرم و همه ره بخشیدم و دیگه ( دیگر) مه پاچای (پادشاه) شماستم و شما رعیت مه می باشین، بروین ( بروید) باد ازی همیشه سات خوده تیر کنین ( ساعت خود را خوش بگذرانید)، مرغ بازی ، بودنه بازی کنین، و ترنگ تانه ( شاداب) خوش بگذرانین.
منبع: تاریخ و زبان در افغانستان
نگارش: نجیب مایل هروی
چاپ دوم
تهران-

>>>   مشکل اساسی افغان‌ها یک موضوع است ، به هر قوم و ملیتی که تعلق داریم
جنایتکار و دزد خود را قهرمان جلوه میدهیم، و دفاع می‌کنیم و با انگشت انتقاد به دگران حمله می‌کنیم . میگویند عقل سلیم در بدن سالم. آیا می‌شود
بنیان گزار افغانستان مدرن را با یک شخصیت بیسواد مقایسه کرد ، شاید او عیار مرد باشد ، اما نقشی را که او و همکارانش در عقب راندن کشور برای صد ها سال بازی کرده است ، چگونه می‌تواند از نظر یک عقل سلیم بدور ماند
حبیب الله قربانی توطیه ای انگلیس و خاینین به شاه امان الله گردید، حالا نه شاه امان الله و نه حبیب الله زنده اند ، مردشویم و خود را از این گودال بدبختی بیرون بکشیم ، این است وظیفه ای کنونی ما نه اینکه هر روز در جنگ و جدال قومی باشیم.
خیرخواه»»».


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است