گزارشی از ازدواج کودکان آمریکایی با مردان بزرگسال
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۷/۶/۱۲ کد خبر: 154292 منبع: پرینت

روزنامه دیلی میل گزارشی از زندگی غم‌بار کودکان دختری که به ازدواج اجباری با مردان بسیار بزرگتر از خود تن می‌ دهند، منتشر کرد.

دیلی میل در مطلبی نوشت: هزاران مورد از داستان های غم انگیز و ناراحت کننده ازدواج اجباری دختران کودک با مردانی که آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند در آمریکا به گوش می رسد. برخی از این دختران در مناطق روستایی زندگی می کرده اند و برخی دیگر هم ساکن شهرهای پیشرفته بوده اند.

به نوشته دیلی میل، با وجود اینکه ازدواج کودکان در بیشتر بخش های آمریکا ممنوع است، نتایج یک پژوهش نشان می دهد در 15 سال نخست قرن حاضر، 207.459 نفر زیر 18 سالگی ازدواج کرده اند. بیشتر این افراد دختر بوده اند و بیشتر آنها هم حدود 16 سال سن داشته اند؛ اما آمار ازدواج افراد 12 و 13 ساله هم در این میان بسیار دیده می شود.

به عنوان مثال در آلابامای آمریکا، یک مرد 74 ساله اجازه یافت با یک دختر 14 ساله ازدواج کند. گزارش ها حاکی از آن است که در بیشتر موارد این چنین، مردان پیش از ازدواج با دختران جوان آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می داده اند. آمارها حاکی از آن است که ایالت کنتاکی آمریکا در جایگاه سوم از نظر آمار بالای ازدواج کودکان قرار گرفته است و از سال 2000 تاکنون 11000 کودک در این ایالت اجازه ازدواج گرفته اند.

«دونا پولارد» یک نمونه دیگر از این موارد است که در سن 16 سالگی مجبور شد با مردی که دو برابر او سن دارد ازدواج کند. زمانی که او 13 ساله بود، پدر خود را از دست داد. مادرش هم که از بیماری روانی رنج می برد بارها او را کتک می زد. این رفتارها باعث شد دونا روانه بیمارستان شود و در آنجا با مشاور 29 ساله ای آشنا شد. از آن پس این مشاور با این دختر جوان که 14 سال بیشتر نداشت، قرار ملاقات می گذاشت و از او سوء استفاده جنسی می کرد. زمانی که دونا 16 ساله شد به اجبار مادر خودش و حتی با موافقت دادگاه با این مرد ازدواج کرد!

دونا به دلیل ازدواج زودهنگام دیگر در مدرسه هم جایگاهی نداشت و در سن 17 سالگی باردار شد. دونا در نهایت در 19 سالگی از خانه فرار کرد و ادامه تحصیل داد. وی در 32 سالگی تصمیم گرفت برای کمک به دخترانی که همین مشکل را دارند، داستانش را بازگو کند.

گزارش ها حاکی از آن است که زنان زیادی در آمریکا در تنهایی خود از این مشکل رنج می برند و جرات بازگو کردن داستان های غم انگیز خود را ندارند. حتی دادگاه ها هم در بسیاری از این موارد اجازه ازدواج افراد زیر 18 سال را به راحتی صادر می کند.

با وجود تلاش های دونا، همچنان در 18 ایالت آمریکا، هیچ سنی برای ازدواج تایین نشده است و ایالت «آیداهو» در آمریکا با بیشترین آمار ازدواج کودکان رکورد زده است. در 13 ایالت آمریکا هم کودکان برای ازدواج نیاز به تایید حکم از سوی دادگاه دارند. ایالت تگزاس هم که بیشترین آمار ازدواج کودکان در قرن اخیر را داشت، فقط تا حدودی قوانین خود را در این خصوص سخت تر کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ازدواج
نظرات بینندگان:

>>>   امریکائی ها خود یک جنایت کاراند از دست آنها هر آنچه براید بالای مردم دریغ نمی ورزند در امریکاچه حتی در سایر کشور های که تحت تسلت ایشان قراردارد
افغانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است