صلح با گلبدین حکمیتار بی تاثیر بوده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۶    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154246 منبع: پرینت

اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان به تازگی اعلام کرد که امضای توافقنامه صلح با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان بی تأثیر بوده است.
سیگار نوشت، امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی، هیچ‌گونه تاثیر مثبتی بر روند صلح با سایر گروه‌های مخالف دولت افغانستان نداشته است.
اما محمد اشرف غنی و شماری دیگر از مقام‌های افغان در گذشته ابراز امیدواری کرده بودند که صلح با حزب اسلامی، زمینه را برای توافق با سایر گروه‌های مخالف دولت مساعد خواهد کرد.

در گزارش سیگار آمده است که وزارت امور خارجه امریکا هنوز هم صلح با حزب اسلامی را مهم می‌پندارد، زیرا این توافق شاید سایر گروه‌های مخالف دولت افغانستان، (به خصوص آن‌عده از گروه‌هایی که نقش سیاسی گلبدین حکمتیار را پس از یکجا شدن به روند صلح مشاهده می‌کنند)، ترغیب به روند صلح کند.

توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در ماه سپتامبر 2016 به امضا رسید؛ پس از آن گلبدین حکمتیار وارد کابل شد و تعدادی زیادی از افراد مربوط به حزب حکمتیار از زندان های افغانستان آزاد شدند.

گزارش های وجود دارد که شماری از افرادی مربوط به حزب حکمتیار که در جریان چند ماه گذشته از بند رها شده اند، دوباره به صفوف مخالفین پیوسته و با نیروهای امنیتی افغان می‌جنگند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
سیگار
نظرات بینندگان:

>>>   برای حکومت بی تاثیر بوده اما برای اسپ آی اس آی خیلی موفقانه بود ملیون ها دالر وافغانی وامتیازات تشریپات چوکی ها وبیرون شدن از تهکاوی ودر پضای ازاد زندگی کردن وتمام روز خودرا درمطبوعات مطرح کردن ،واعلامیه صادرکردن گرفتن زمین های دولتی برای شهرک ها پوهنتون ها ، اینرا درخواب هم نمیدید

>>>   چوچه گلو حبیب الرحمن حکمتیار با لحنی توهین آمیز خطاب به رییس جمهور غنی گفت که پیام من به اشرف غنی این است روسیه، امریکا و بسیاری از دولت‌های وقت افغانستان تلاش کردند تا حزب اسلامی را از بین ببرند اما هرگز موفق نشدند.
وی افزود: حزب اسلامی مانند حکومت وحدت ملی بر اساس انتخابات تقلبی و توسط جان کری وزیر خارجه امریکا ایجاد نشده است تا به آسانی منحل نشود.
حبیب الرحمان حکمتیار تاکید کرد که دولت افغانستان باید از رویایی دست بردارد و خیال منحل کردن حزب اسلامی را در سر نپروراند.
پسر حکمتیار خاطرنشان کرد که بزرگترین کاری که خلاف قانون صورت گرفته است و باید اصلاح شود ایجاد حکومت وحدت ملی توسط وزیر خارجه امریکا آن هم در تضاد با قانون است.
وی در خطاب به اشرف غنی گفت: برای اجرای قانون شما نخست حکومت وحدت ملی را منحل کنید

>>>   توقع غني و أمريكا از آمدن يك مرد سر سفيد و بدون اعتبار ملي چه بود، حكمتيار را همه ميشناختند كه از او كاري ساخته نيست، و شايد وي را بخاطر محو ساختن جسمي آورده باشند كه تا حال موفق نشده اند، همان طوري كه استاد رباني را جام شهادت نوشاندند. و چند رهبر اسلامگراي ديگر هم در لست منتظر اند.

>>>   وزارت خارجه آمریکا مهم است یا سیگار؟

>>>   حالا هم سروقت است همه پول های راکه امریکا برایش داده واپس بکیرند واورا دوباره به آی اس آی تسلیم دهنذد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است