افشاگری ایتلاف: "حتی به مرده‌ها استیکر زده‌اند"
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۰۰    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154238 منبع: پرینت

کمیتۀ انتخابات ایتلاف بزرگ ملی افغانستان صدها هزار شناسنامۀ سفید، بسته‌های استیکر، شناسنامه‌های استیکردار و کتاب‌های ثبت‌نام رأی‌دهندگان را به‌عنوان اسناد در اختیار رسانه‌ها قرار داده و بر پایۀ آن ادعا می‌کند که ارگ ریاست‌جمهوری، کمیسیون انتخابات و ادارۀ توزیع شناسنامه‌ها این تقلب را سازماندهی کرده‌اند.

همایون همایون معاون مجلس نمایندگان و از اعضای ایتلاف بزرگ ملی در این نشست گفت، با اینکه برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، شورای ولایتی و ریاست‌جمهوری نیاز حیاتی مردم است، اما با تقلب گسترده‌یی که حکومت و کمیسیون در پیش گرفته‌اند و حتا به "افراد خیالی و مرده‌ها نیز استیکر زده‌اند"، آن‌ها به شفافیت این انتخابات باور ندارند.

به گفتۀ آقای همایون، ایتلاف بزرگ ملی افغانستان در همکاری با سایر احزاب و جریان‌های سیاسی با راه‌اندازی حرکت‌ها و نافرمانی‌های مدنی در برابر این تلاش‌های ناپاک حکومت وحدت ملی می‌ایستد.

اعضای ایتلاف اخطار دادند، در صورتی‌که حکومت به خواست‌ احزاب تمکین نکند و بر برگزاری انتخابات بدون سیستم بایومتریک تأکید کند، آن‌ها از گزینه‌های دیگری استفاده خواهند کرد.

احمدضیا مسعود از اعضای رهبری ایتلاف بزرگ ملی نیز می‌گوید، نباید به هیچ فرد و حلقه‌یی اجازه داد که ما را بار دیگر به سوی یک "حکومت استبدادی" پیش ببرد.

کد (10)


افشاگری ایتلاف بزرگ ملی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افشاگری ایتلاف
همایون
نظرات بینندگان:

>>>   نیم از مشکلات افغانستان بدوش همین هائی است که اینجا نشسته اند، مثلا شمابسم الله خان را ببینید،چی اختلاس ها وخحیانت های که در دو وزارت داخله ودفاع کرد حالا آمده از انتخابات وشفافیت دفاع میکند!!!!

>>>   مرده ها هم از همین وطن بودند آنها هم حق دارند سرنوشت وطن به سرنوشت آنها هم مرتبط است ، همه باید سهم بکیرند بدون تبعیض بین مرده وزنده ، حقوق مرده ها چرا نادیده گرفته شود،
اگربه مرده ها استیکر نمیزدند هرکز ده ملیون ثبت نام نمیشد ،
ر

>>>   تنها نقص کار درینجاست که زیاد تر استیکر از مرده های تیم غ است وکمتر آن از تیم ع

>>>   طوریکه معلوم است، همایون همایون بنابر دست داشتن در فساد های کلان اداری که نمونه آن فساد در قرارداد البسه وزارت دفاع ملی بوده که دوسیه آن در سارنوالی میباشد. و در سایر فساد های که دست دارد و اسناد آن تهیه گردیده است و قرار است که از لیست کاندیدان حذف شود، بناء دست به چنین اعمال زده خودشان این اوراق را تهیه کرده و حالا میخواهند به دوش دولت بی اندازند. هر فساد که در پاکستان تهیه میکنند همین جهادی ها و همین افراد آنها هستند. ملت باید به یاد داشته باشد که سه روز قبل یکی از اعضای حزب اسلامی بنام همایون جریر خود در طلوع در خبرهای ساعت 6 گفت که تقلب به حد شده است به حد تذکره ها و استیکرها تقلبی استفاده شده که نزد ما هم است. بدین معنا که خود اینها هم دست به تقلب زده اند. چون در نزد ملت و مردم جایگاه و پایگاه مردمی ندارند، امتحان خود را به ملت داده اند حالا که عوض اینها افراد وطن دوست با تجربه و لایق به کرسی های پارلمان خود را کاندید نموده اند و میدانند که بعد از این ملت به زر و زور رأی نمیدهد بلکه به اهلیت شخصیت و درایت رأی میدهد به کسی رأی میدهد که به درد این ملت و مردم دوا باشد خدمت کند، بناء اینها میخواهند این مسایل را به زبان بیاورند که گویا دولت تقلب میکند. حالانکه بر عکس همین جهادی ها و افراد شان هستند که تقلب میکنند. و میخواهند اذهان مردم را تغیر بدهند. اما کور خوانده اند که این ملت دیگر خدمتگار و فساد پیشه را شناخته و هرگز برایشان رأی نخواهند داد.
وسلام. ا.س

>>>   50 فیصد مرده ها مربوط تیم ع و50 فیصد نمربوط تیم غ میشود

>>>   دموکراسی ومرده کراسی که دراوغانستان است درتمام جهان نیست ، درهیچ نقطه جهان برای مرده هایشان درانتخابات سهم نمیدهند اما حکومت وحدت ملی حتی حقوق آنان را نیز درنظرگرفته اند
ر

>>>   تیغ سزاست هرکه را درک سخن نه می کند .
حافظ
خیلی از اهل نظر تحلیل و اظهار کردند در جمله من هم با تحلیل و سنجش
بیش از بیست بار در همین سایت و جای دیگر به استناد حکم ماده ( ۶۱ )
قانون اساسی نوشتم که ترم ریاست جمهوری چار سال است نه پنج سال
رای گیری برای رییس جمهور در ۱۶ ماه حمل سال ۱۳۹۳ شروع شد
۱۳۹۳ + ۱۳۹۴ + ۱۳۹۵ + ۱۳۹۶ = ۴ سال
امسال ۱۳۹۷ سال پنجم است که در اول جوزای امسال دوره رییس جمهور
پایان می یابد . باقی ماندن آقای اشرف غنی در طول سال ۱۳۹۷ از قانون
خارج و نا جایز است . نمیدانم چه انگیزه به راه افتاد که سیاسیون و نخبه گان
سیاسی و اجتماعی سکوت اختیار کردند. یک سند و دلیل محکم هم ارایه شده
نتوانست که ترم ریاست را پنج سال ثابت کند جز ادعای آقای اشرف غنی صاحب که متنفع جریان بوده اند .
اکنون بار تقلبات ، جعلیات ، حرام کاری ها را بکشید ( تحمل کنید ) چون آنجا
کاری از دست تان بیرون نیامد اینجا هم چیزی کرده نمیتوانید .
چون پند حقیقت گویی را نه شنیدید .
م . ش . فروغ

>>>   قراریکه تجربه ازافراد دراین سرزمین به اثبات رسانیده است هرفردیکه ازکرسی کناررفت بعد ازکناررفتنش شایعات را علیه نظام وموقف دیگران آغازمیکند تا بتواند به چشم مردم خاک بی اندازد وخودرا ملایکه ودیگران را خائین رقم میزند. درحالیکه خودش خائین ومنافع علیایی کشوررا درنظرنمیگیرد.

>>>   ایتلاف این اسناد را از هر جایی به دست آورده باشد مهم نیست مهم اینست که چرا این اسناد از منبع که مالک آن است به این شکل در بیرون برامده است در قدم تخست مالکین اصلی این اسناد که عبارتند از اداره ثبت احوال نفوس و کمیسیون انتخابات باید جواب بدهند نه اینکه بگویند ایتلاف باید بگوید که از کجا دریافت کرده اند. این دو اداره باید بگوید که چطور این اسناد و توسط کی ساخته شده است. بعد ازین افشا گری دیشب کمیسیون انتخاباب با وارخطای اعلام کرد که شصت جلد کتاب ثبت نام رای دهندگان نیز مفقود شده ممکن این رقم بیش از شش صد جلد باشد ! وقتیکه این کمیسیون نمیتوانند اسناد خود را حفظ کند چطور انتخابات را انجام خواهد داد؟

>>>   دوره ریاست جمهوری پنج سال است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است