هزاره ها قربانی قواعد نانوشته تبعیض!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۷/۶/۱۰ کد خبر: 154235 منبع: پرینت

جنرال امان الله مبین آخرین هزاره است که در ساختار رهبری عملیاتی نیروهای ارتش حضور داشت. تمامیت خواهان مکرم؛ او را از رهبری سپاه شاهین برکنار کرده و یکی از اعضای محترم قبیله را به جای او مقرر فرموند!

جستین ترودو نخست وزیر محترم کانادا وقتی سکان نخست وزیری کانادا را به دست گرفت یازده وزیر کابینه‌ خود از جمله وزیر دفاع کشورش را از میان خارجی تباران انتخاب کرد، وزیر دفاع کانادا از میان سیکان هندوستان برگزیده شده، اما در افغانستان به دلیل توهم اکثریت بودن یک قوم و به دلیل پیروی اشرف غنی و تیم تمامیت خواه او از قواعد نانوشته تبعیض و ستم‌ در این سرزمین؛ مقرر شدن یک هزاره در راس وزارت دفاع، امنیت ملی و یا وزارت داخله هنوز جرم هست که بماند؛ اما تمامیت خواهان و تبعیض گرایان ماندن یک جنرال مسلکی‌(‌ارکان حرب) مانند امان الله مبین را در راس یک سپاه نظامی نیز جرم می دانند!

به راستی! آیا آقای غنی به عنوان متفکر اول و آخر جهان؛ باانحصار طلبی؛ قومی سازی قدرت ،تبعیض، تعصب، تصلب و تمامیت خواهی می تواند ملتی رشد یافته و بافرهنگ و کشوری متمدن بسازد؟
آیا او می تواند با اتکا به‌ رویه ها و باورهای برتری جویانه، تبعیض گرایانه و متعصبانه قومی و سیاسی اش به عنوان رهبری موفق و ماندگار نامی نیک از خود در دل تاریخ این‌‌ سرزمین به جا گذارد؟

مطمنا از هم همگان می دانند که آقای غنی با این سیره و سلوک سیاه و ستم گرانه سیاسی اش هیچ نام‌ و یاد نیکی در تاریخ این کشور نخواهد داشت. و به طور حتم‌ دوره حکمرانی او یکی از سیاه ترین دوره های تاریخ زمامداری افغانستان‌‌ محسوب خواهد شد!

محمد عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحمانی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   کاملاً دقیق همین وضعیت در تمام ادارات روان است در قدم اول هزاره هاره میزنند در قدم دوم تاجک هارا به صورت عموم فرهنگ شده تا جای که است پشتون چی با سواد است چی بیسواد رشد میکند و تاجک ها به غیر از اینکه خانه نشنین شوند ...

>>>   برادر رحمانی، یکبار باصراحت اعلام فرمائید که « هزاره ها» ، معصوم اند و از خطا مبرا!
قبلا صفحهٔء« افغان پیپر» بیش از ده مطلب در برائت و معصومیت مرحوم فرنود، یکی از دزدان کلبل بانک، و همدست حامد خان کرزی، منتشر کرد!

>>>   این مرد یکی از فاشیت های این دهه است که نه تنها برای تمرکز قدرت کوشید بلکه مردم افغانستان را پارچه پارچه و به همدیگر بی اعتماد کرد اگر یک حکمران عادل بیاید سالهای سال طول خواهد کشید تا این زخم ها التیام یابد.

>>>   اينها با وجود سالها كار در پست هاي بلند كدام شائستگي و مهارت كار از خود نشان داده نتوانستند، اين حكومت ٥٠/٥٠ است، نه حكومت أقليت و يا اكثريت هاي قومي.

>>>   جنرال مبین زمانیکه به صفت قوماندان قول اردوی 209 شاهین انتخاب شد همه اضهار خورسندی مینمودن که با اتخاب جناب ایشان اوضاع امنیتی صفحات شمال با مدیر یت ورهبریت سالم امالله مبین بهبود میابد ویک تغیر اساسی به خاطر مهار ساختن فعالیت های طالبان با داشتن یک قول اردوی مکمل ،یک فرقه پیاده دوکندک کماندو ده ها جزوتام حمایوی دیگر تحت فرمان وامرشان بوجود خواهد آمد نظریه هابرعکس از آب بیرون شد سقوط ولسوال ها یک پی دیگر آغاز شد حتی به سرحد نزدیک به سقوط ولایت فاریاب رسیده بو که بل آخره وزارت دفاع ملی از تمامآ امکانات دست داشته استفاده نمود با اعزام هزران نیرو به ولایت فاریاب از سقوط حتمی نجات داد با پر بودن شانه ها از رتبه های امدادی وسخاوت مندانه بی تول وپیمانه نباید فریب خورد وقضاوت نمود

>>>   پیغام بملت شجاع وقهرمان هزارههرگزنا امید نشویدآنروزدورنخواهدبوددنیا پرشود از پاکی وهمدلی ملت هزاره دربهترین جاهاودربهترین عظمت برسدچون تاریخ گواه این موضوع است درآمریکا سیاهپوستان در ژاپن چینی ها ودرآریقایجنوبی سیاهپوستان ببهترین جا هارسیدند ودشمنانش ذلیل شد آنروز دور نیست وپیغام برای فاشییت های قومپرست که دست ازاین تفرقه گرایی وقومپرستی بردارید تا درتاریخ از شمابه نیکی یاد شود واگرنه ملت افغانستان شمارا بخاک سیاه میشاند وبرپیشانی های شما مهر فاشیست را میزند تا درتاریخ بدنام ولکه ای ننگ ثبت شوید انشاالله
سید عادل علوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است