چرا گروه های تروریستی را بزرگ جلوه می دهند؟
چرا آمریکا و حکومت افغانستان اصرار دارند که تعداد گروه های تروریستی در کشور را مبالغه آمیز اعلام کنند و آمار و تعداد مخالفان مسلح را اغراق گونه به دیگران القا نمایند؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۳۹۷/۶/۱۰ کد خبر: 154229 منبع: پرینت

برخی مقام ها و رسانه های خارجی و داخلی از جمله سفیر آمریکا در افغانستان و اشرف غنی و برخی دیگر از سخنگویان دولت ادعا دارند که در افغانستان بیش از بیست گروه تروریستی مسلح فعالیت می کنند.

اگر این ادعا واقعیت داشته باشد، دیگر نیازی به صلح با طالبان و روحیه دادن به آنها برای پیوستن به پروسه صلح نیست! زیرا حتی با پیوستن طالبان به صلح نیز نوزده گروه تروریستی دیگر فعالیت خواهند داشت. همانگونه که با آمدن گلبدین حکمتیار و سران حزب وی به حکومت، هیچ صلحی در هیچ منطقه ای از کشور برقرار نشد بل ناامنی و ترور بیشتر گردید.

اگر قرار باشد آنقدر امتیاز که برای حکمتیار در پیوستن به حکومت داده شد برای دیگر گروه ها داده شود، دیگر چیزی از این کشور و حکومت باقی نمیماند که صرف هزینه های عمومی و مردم گردد.

اخیرا سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش‌های برخی از رسانه‌های غربی اعلام کرد که آمریکا زمینه فعالیت داعش را فراهم کرده است اما طالبان به هیچ گروه تروریستی از جمله داعش اجازه فعالیت در افغانستان را نمی‌دهد.
مجله آمریکایی «واشنگتن اگزماینر» اخیرا در گزارشی اعلام کرد که اگر دولت افغانستان با طالبان به توافق برسد باز هم صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد. زیرا بیش از بیست گروه تروریستی از جمله نهضت اسلامی ازبکستان، القاعده، شبکه حقانی تحت رهبری طالبان با نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان در حال جنگ هستند.
قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که رهبری جهاد در افغانستان در اختیار طالبان است و به جز گروه تروریستی داعش هیچ گروه دیگری در این کشور حضور ندارد.

چرا آمریکا و حکومت افغانستان اصرار دارند که تعداد گروه های تروریستی در کشور را مبالغه آمیز اعلام کنند و آمار و تعداد مخالفان مسلح را اغراق گونه به دیگران القا نمایند، در حالیکه به اعتراف خودشان، گروه های تروریستی ساخته و پرداخته خود آنها هستند؟

واقعیت قضیه همان است که بارها از طریق این شبکه به سمع خوانندگان رسیده است و آن تقویت حس ناامنی در میان مردم و تلقین روحیه عدم ثبات در کشور می باشد تا در سایه ناامنی و مشغولیت مردم در معضلات امنیتی، غربی ها به غارت و چپاول خود ادامه دهند.
به همین دلیل هر روز درگیری ذهنی جدیدی را خلق می کنند تا هرگز مردم به آرامش فکری و روانی نرسند تا آنان راحت و بدون دغدغه به خالی کردن افغانستان از معادن و آثار گرانبهای منحصر بفرد، بپردازند.

غربی ها نه تنها در زمینه ناامنی که در بیشتر موارد سیاسی و نظامی و اجتماعی و فرهنگی نیز به تخریش اذهان عمومی پرداخته، برخی را فراری دادند، تعدادی را کشتند، عده ای را فاسد کردند و بسیاری را به مرض های روانی غیر قابل علاج، دچار ساختند تا به راحتی و بدون مزاحمت، به فتح غله های غارت برسند و آنچه از مواد اولیه ای که ما شاید تا ده ها سال دیگر به وجود آنها در کشور پی نبریم، دسترسی راحت داشته همه را به انبارها و آزمایشگاه ها و کارخانه های خود انتقال دهند.

هرچند در اوایل حضور آمریکایی ها این شبهه به وجود آمده بود که آمریکایی ها برای کمک به مردم افغانستان آمده اند، اما اینک پس از افشای ده ها موارد از فعالیت های ضد مردمی خارجی ها، دیگر برهمگان ثابت شده است که غربی ها هرگز خواهان افغانستانی آباد و آزاد نبوده بل صرفا به منافع خود می اندیشند و تمامی مردم را نیز بگونه های مختلف وسیله اهداف خود کرده اند.

برای آمریکا و دیگر سران غربی و همپیمانان عرب شان مهم نیست که بر سر این مردم مظلوم چه می آید. برای آنان منابعی مهم است که می تواند چرخه تولید و توسعه اقتصادی آنان را بچرخاند و انان را از بحران های اقتصادی برهاند، هرچند به نابودی دیگر ملت ها بینجامد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غارت افغانستان
آمریکا
عرب
نظرات بینندگان:

>>>   چرا دولت افغانستان که معتقد است اضافتر از بیست گروه ترورستی در افغانستان میجنگد اسم ازاین گروهای جنایتگار را در مطبوعات افشا نمیکند تاحال جز اسم برادران غنی وکرزی و گلبدین «« طالبان»» نام دیکر جنایت پیشگان برای هیجکس معلوم نیست بعضا که جنایات حولناک از طرف برادران طالبی رخمیدهد عجالتا اسم حقانی در میان آورده میشود چیزی گه به همه ثابت است حکومتداران کابل هیچگاه عظم از بین بردن این جنایتکاران را ندارد ورنه با وسایط نظامی در دسترس عساکر دولتی فرار دارد طالبان در ظرف یک ماه از صحنه گیتی محو میشوند

>>>   همه گروه های تروریستی ساخت غربی ها و عرب هاست و از جانب این کشورها تامین و تهیز می شوند
صادق

>>>   سیاست افغانستان را هر رسانه به فایده سازمان خود تشریح میکند

>>>   هرموقع ما بتوانیم حول محور آرمان و اهداف ملّی خود یعنی آزادی و حاکمیت مردم (دموکراسی) و قوانین حقوق بشر جهان در کشورمان متحد شده و دست از جنگ و خونریزی و تفرقهً های نژاد و زبان و قوم و مذهب پرستی برداریم، آنوقت کشور ما به ثبات سیاسی رسیده و دیگران و فرصت طلبان و سودجویان روباه صفت دیگر فرصت و مجال نفوذ و دخالت و فتنه و تفرقه را در افغانستان نخواهند یافت و نخواهند داشت. درود و پیروز باد مردم آگاه و غیور افغانستان که منافع ملّی کشور را بر منافع شخصی و نژادی و قومی و مذهبی قربانی نمی کنند.
درود

>>>   اگر بزرگ نباشند این حملات که صد ها نفر در آن کشته وزخمی می شود را ادم های کوچک انجام داده می تواند ؟؟؟؟
چقدر ما مردم ساده هستیم
بزرگ چی که حتی عالم گیر وبزرگتر از بزرگ هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است