آزیتا رفعت نامزد پارلمان شهری سویدن شد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۷/۶/۸ کد خبر: 154221 منبع: پرینت

آزیتا رفعت عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان که در سویدن پناهنده شده است، می گوید عضویت حزب سیاسی سویدن موسوم به "سنتر" را به دست آورده و نامزد این حزب برای یکی از پارلمان‌های شهری شده است.
آزیتا رفعت ازسال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به عنوان نماینده مردم ولایت بادغیس در مجلس نمایندگان افغانستان بوده است. این بانوی افغانستانی یکی از بانوان جانعه مدنی و فعال حقوق زن درافغانستان بوده و به عنوان نمانیده پارلمان افغانستان و مدافع حقوق بانوان در سال های گذشته چندین بار به آلمان و سایرکشورهای اروپایی در کنفرانس ها اشتراک نموده است.
سویدن از جمله کشورهایی است که توجه زیاد به بهبود وضعیت زنان و کودکان دارد. آزیتا رفعت، فعال حقوق زنان مقیم سویدن است و نیز مادر چهار دختر می‌باشد. وی باور دارد که روز جهانی دختر فرصتی است تا در مورد وضعیت دختران توجه صورت گیرد.
آزیتا رفعت که هیچ پسر ندارد تحت فشار خانواده و اجتماع در افغانستان، ترجیح داده بود تا یکی از دختران خود را پسرانه پوش کند که به عنوان پسر ظاهر شود. موضوعی که در افغانستان به نام “بچه پوش” معمول است. اکنون که این خانواده در سویدن زندگی می‌ کند. از آزیتا رفعت، در مورد تجربه پوشیدن لباس پسرانه برای دخترش پرسیده شده است. وی پوشانیدن لباس پسرانه به دخترش را اقدام نمادین عنوان کرد که به باور وی به نحوی ثابت میسازد که فرق اساسی میان دختران و پسران وجود ندارد.
موفقیت های بیشتری برای آزیتا رفعت جهت خدمت به مردم سویدن و پناهجویان افغانستانی مقیم این کشور که مشکلات زیادی دارند آرزو داریم.

محمود منجمزاده


آزیتا رفعت نامزد پارلمان شهری سویدن شد

آزیتا رفعت نامزد پارلمان شهری سویدن شد

آزیتا رفعت نامزد پارلمان شهری سویدن شد

آزیتا رفعت نامزد پارلمان شهری سویدن شد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازیتا رفعت
سویدن
منجمزاده
نظرات بینندگان:

>>>   به مردم سویدن چه خدمت میکند؟
ارزش ها و کلتور و فرهنگ و عتعنات کشور سویدن تا افغانستان،زمین تا آسمان فرق میکند.
در سویدن همه مردم در هنگام احوال پرسی با یکدیگر دست میدهند،بدون در نظر داشت آن که مرد باشند و یا زن.
سیاسیون در میز های مدور مرد ها با یکدیگر دست میدهند و مرد ها و زن ها با یکدیگر روبوسی میکنند.
در مجالس سیاستمداران اعم از مرد و زن،نوشیدنی الکولی مینوشند و گیلاس های خویش را با هم جنگ میدهند.

این خانم افغان چه میکند؟
آیا خود را با کلتور سیاسی دیگر سیاست مداران مطابقت میدهد و یا این که میگوید:
وی الله چه بلاستین.مه افغان هستم و مه مسلمان هستم،مه ای کار ها ره باد ندارم.
با وجودی که خانم اشرف غنی چادر به سر،کلتور و عنعنات افغانی را مراعات میکند،با آنهم شما عیسوی گفته،هزار گپ و تعنه او را میدهید.
پس این خانم افغان تیز با باید با کلتور و عنعنات سویدن بسازد و خود را در جامعه منحل کند و یا ار کاندیتاتوری خود صرف نظر کند.
زیرا او نماینده رن های افغانستان مقیم سویدن نیست،بلکه نماینده مردم سویدن با کلتور و عنعنات و رسم و رواج های خاص خویش هستند.

>>>   بعض از احزاب دست چپی اروپا سامای ها وسازای ها وشعله ای های افغانی راقدر مینمایند وبه انها ارج میگذارند وجه مشترک انها فقط منکر خدابودن شان است هرقدر ازین قماش انسانهادر دیار ما بیش گردد به انها خویش میگردند ملالی جویا وسیما سمرویاثمربهزاد واسپنتا و...در اغوش ان احزاب وبا امکانات وبودیجه ای انها تربیه ورشد نموده اند اگر هر افغانی مستقل باشد وبه فرهنگ ملت احترام بگذارد ووطن خودرا نسبت به منافع اجانب ترجیح دهدباعث افتخار وسربلندی کشور ومردم است ولی انهای که اجیر شده اند ویا برای منافع دیگران تلاش دارند ویاحد اقل در ازبین بردن وتضعیف عقاید دینی ماانهارا یاری وهمکاری مینمایند یک قلم از ما نیست وبه کشور ما تعلق ندارند وازخود انها نیز اگر بپرسید عین مفکوره را دارند مکتب انها دین ستیزی وشعارشان بیگانه پرستی است گرچه این خانم را درست نمیدانم که از زمره ای انها است ویاخیر وخداکند که نباشد وبه احتمال زیاد همان لباس کهنه استعمار را برتن دارد اگر چنان باشد که تکهنات وحدس وگمان ها حکم مینمایدچندان برتری برای افغانها ندارند واگر نباشند وخداکند که نباشدنور دیده وتاج سر ما اند وبس
فضل کریم ایماق

>>>   چرا شوهر خود اقای رفعت را همرای خود نبرده ....معلوم میشود که اقای رفعت خانم خود را بخاطر بچه نداشتن اذیت میکرده این هم انصاف نیست که ایشان در سویدن عیش کنند و جناب ضیا رفعت در پشت دروازه های وکیلان بدنبال یک لقمه نان سرگردان باشد.
عباس از شهر کخنه

>>>   حتما اینرا میداند که درانجا وکلا کمیشن کار ی کرده نمیتوانند ، درهیچ جای جهان درامد مالی وکلا آنقدرنیست که در افغانستان است

>>>   پارلمان است يا كدام اتحاديه مهاجرين هزاره افغان در سويدن؟

>>>   از موهای ژولیده اش معلوم است که این کاره نیست آقای منجم زاده این ستاره های غربی را خیلی برای مردم ما الگو نسازید. این خود خیانت است آزیتا به دنبال هوسرانی رفته است سویدن مناسب ترین کشور برای این کار است.

>>>   خانم ازیتا رفعت اگر زن شایسته بنود مردم ولایت بادغیس برای رآی نمیداند و او را نمانده خود در پارلمان نمی ساختند . کسی از موی های چولیده این خانم صحبت کرده برادران حامد کرزی موی هاش چولیده تر از این خانم می باشد .

>>>   این بی بی جان برای خود آش بریده نتوانست، اما برای دیگران سیمیان میبُرد.
آیا درین مدت کم با زبان سویدنی در سطح یک سیاستمدار صحبت کرده می تواند؟

>>>   خاموش :
در یک کلام باید خاطر نشان بسازم کسی که دردوطن مجروح خودرا مداوا کرده نتواند از دامن پاک مادر وطن فرار نماید وبه کشور های غربی پناهنده شودبرای ما جای افتخار نه بلکه جای شرم وسر افگنده گی است هر کسی که از وطن فرار نموده ودر خارج در یکی از کشور های غربی تابعیت گرفته باشد او از مانیست او از دین وآین خود گذشته است آنها صرف به خاطر عیاشی وخوشگذرانی میروند بخصوص زنها در قانون اسلام ما زن بدون شوهر ویا محرم شرعی جهت فریضه ادای حج رفته نمیتواند امروز یک تعداد دختران وزنان بدون محرم شرعی به بهانه های مختلف تحت نام مسابقات ورزیشی ، سیمینار ها ، کنفرانس های علمی ، دیدوبازدیداز آبدات تاریخی ویا تحصیل به دور ازچشم فامیل به خارج از کشور میروند وفامیل های شان هم شاید به افتخار بگوید که فلانی جان به خارج سفر کرده از این کرده زندگی نگین شرم آوروبی آبروی دیگر نیست خانم رفعت جان اگر واقعآ زن افغان میبود در وطن خود دست به فعالیت های مدنی میزدومبارزه میکرد در خاتمه یک موضوع را به دوستان روشن نمایم اینکه کشور های غربی به اساس پلانهای شوم از قبل تنظیم شده به خاطر گمراه ساختن زنان ودختران افغان یک تعداد دختران رازیر چتر استخبارات شان بنام کاندید در پارلمان ویا دیگر سازمان های سیاسی شان معرفی واعلان میکند تا دیگر زنان ودختران افغان را به دام بیندازند واز وطن وفامیل فرار نمایند شما تاکنون شنده اید که یک پسر افغان در فلان کشوردر پارلمان کاندید شد وبرنده گردید باشد به هرفامیل افغان شرم است که دختر ویا زن آن تنها در خارج زندگی کند آنهم دریک محیط کاملا آذاد وعیاش غرب که عیاشی در غرب به اوج قدرت خودرسیده است وحتی بد تر وپست تر از حیوانات از هم جنسگرای گرفته تا نکاح مرد بامر د که همچو زندگی شرم آوردر حیوانات هم نیست ووووو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است