کنترل فضای افغانستان هنوز در اختیار آمریکا است
دستگاه های نصب شده جدید فقط قادر است نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری را در چند میدان هوایی بین المللی افغانستان هدایت کند و این به معنای کنترل حریم هوایی افغانستان نمی باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۵    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154200 منبع: پرینت

از زمان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان، کنترل حریم هوایی کشور کاملا در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت و معلوم نیست این فضای افغانستان تا چه زمانی در اختیار آمریکایی ها باقی خواهد ماند.
اما در رسانه ها خبری نشر شد که گویا جناب اشرف غنی ادعا کرده است حریم هوایی افغانستان پس از 26 سال دوباره در اختیار مقام های افغانستانی قرار گرفته است.
این ادعا صرفا بصورت واقعی، یک ادعا است و در کشور اشغال شده ای مانند افغانستان هرگز جامه عمل نمی پوشد.

واقعیت قضیه این است که گفته می شود در حال حاضر در ۳۶ بخش کشور سیستم جدید رادار نصب شده که توسط آن حریم هوایی افغانستان کنترل خواهد شد و کنترول حریم فضای کشور پس از این دوباره توسط افغان‌ها صورت می‌گیرد.
این در حالی است که در دولت افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز اعلام کرد که کنترول حریم هوایی خودش را از نیروهای خارجی به دست گرفته است اما واقعیت نداشت.

آمریکایی ها در افغانستان بیش از 50 دستگاه رادار برای کنترل فضای افغانستان نصب کرده اند که هیچکدام آنها از رده خارج نشده و هم اکنون فعال است و در اختیار خودشان قرار دارد.
باوجود اینکه تمامی افرادی که برای کنترل 36 دستگاه رادار در میدان های هوایی افغانستان منصوب شده اند در آمریکا دوره دیده و مورد تایید سازمان سیا هستند، بازهم آمریکایی ها اعتماد نکرده و دستگاه های رادار نصب شده خود را در اختیار آنان قرار ندادند و حاضر شدند برای افغانستان از چین و اروپا 36 دستگاه با کارکرد پایین، در حد نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری خریداری کنند که مبلغ حدود 33 میلیون یورو بابت خرید این دستگاه ها به حساب بدهی افغانستان به آمریکا گذاشته شده است.

در واقع نصب این 36 دستگاه چینی به معنای کنترل فضای افغانستان نیست بلکه این دستگاه ها فقط قادر است نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری را در چند میدان هوایی بین المللی افغانستان هدایت کند و این به معنای کنترل میدان های هوایی نظامی و شخصی که آمریکا و اروپا در افغانستان در اختیار دارند، نمی باشد.

البته این بار اول نیست که حکومت به مردم دروغ می گوید و بسیاری از اطلاعات را وارونه جلوه می دهد. بل در بیشتر پروژه های عمرانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی و جنگ و ویرانی نیز تا کنون به مردم اطلاعات غلط و بدور از واقع داده است.

آمریکایی ها وارد هر کشوری که شده اند در درجه اول تمامی زیربناهای آن کشور از جمله سیستم هوانوردی را نابود ساخته تمامی کنترل هوایی را با دستگاه های خود تنظیم می کنند تا سال ها آن کشور نتواند بر فضای داخلی خود نظارت داشته باشد. زیرا قصد آمریکا از این کار، غارت و چپاول آن کشور است و در این رابطه نباید مسوولان داخلی آن کشور حتی اگر دست نشانده های خودشان باشند از این موضوع مطلع شوند و آمریکایی ها به راحتی بتوانند هرآنچه را که لازم دارند غارت کنند و دقیقا در افغانستان همین اتفاق افتاد.

نقل و انتقال هواپیماهای باربری آمریکا بیشتر در میدان های نظامی و گاهی در میدان های بین المللی افغانستان روزانه به ده ها پرواز می رسد. حتی پروازهای مسافربری افغانستان بیشتر اوقات، به دلیل ترافیک هوایی هواپیماهای باربری آمریکایی بدون برنامه قبلی با ساعت ها تاخیر انجام می شود، بدون اینکه مردم بدانند چرا در پرواز شان تاخیر آمده است!

حالا دست نشانده ها و آموزش دیده های آمریکایی در چند میدان هوایی بین المللی افغانستان صرفا به هدایت نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری داخلی بکار گماشته شده اند ولی جناب غنی فکر می کند همین کار یعنی کنترل فضای هوایی افغانستان!

لطفا باور کنید که شما مسوولان حکومتی در افغانستان هیچکاره اید و فقط دستورهای آمریکایی ها را اطاعت می کنید. لطفا باور کنید و به مردم هم بیشتر از این دروغ نگویید!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فضای افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   در کجا راست گغته که شما از کنترول حریم هوایی افغانستان صحبت می کنید . مگر نمی بینید که یک پروژه چند بار برای شروع کار آن افتتاح می شود و چند بار دیگر به نام تکمیل اما نا تمام افتتاح می شود . اگر همین دروغ ها را برای مردم نگویند پس چه بگویند ؟ با هم وای بر حال مردم.

دیروز شنید م که اداره مستقل نفت و گاز افتتاح شد . کدام نفت و کدام گاز ؟ کسی پرسان کند که چقدر در بازار روی همین دو قلم که همه اش توسط سکتور خصوصی خرید و فروش می شود کنترول داری. همین حالا تیل به گیلن و گاز در ترازو خرید و فروش می شود. همه اش مسخره گی است و بس.

>>>   بلی شیاطین وشیطان هردو یکی است
سری خوگ ودم خوگ هر دو مال خوگ است
بلی من چند نوبت این گپ را نوشتیم
از برادری گرگها
از دوستی مار ها
جای دادن به موشها
از لسیدن پیشگها
از گرما زمستان
دوستی به طالبان
آمید به شیطان
از خنده دشمنان
از مکری مکاران
از آمید به جهلستان
آمید به وهابی آدم کشان
آمید هرکیز صد در صد دوری فاصله کرفتن
وسلام هم وطن

>>>   بعد از انقلاب ثور،با وجود جهاد مجاهدین در مقابل دولت،هیچ یک از افراد گروپ های مجاهدین و یا اشرار،توانایی این را نداشتند که در صفوف قوای مسلح،چه هوایی و چه زمینی نفوذ کنند و سبب قتل و کشتن جنرال ها و یا صاحب متصبان افغانی ث روسی شوند.
اما امروز به کمک دولت افغانستان،تحت نام صلح با طالبان،یک تعداد زیاد طالبان در قوای مسلح افغانستان،چه هوایی و چه زمینی،نفوذ کرده اند و بار ها سبب کشتن مشاوران نظامی خارجی شده اند.
امکانات این که این عناصر در قوای هوایی نیز نفوذ کنند،بعید نیست.
بنأ امریکا بخاطر حفاظت از تأسیسات و پایگاه های نظامی خویش در افغانستان،مجبور است تا کنترول حریم هوایی افغانستان را به دست خود داشته باشد.
چیزی که ارتباط به پاکستان میگیرد،پاکستان خواهان خروج فوری عساکر امریکا از افغانستان است،تا دوباره کنترول افغانستان را توسط طالبان بدست خویش بگیرد.
چیزی که به ایران تعلق میگیرد،ایران نیز خواهان خروج عساکر امریکایی از افغانستان است،تا با راهبرد های سیاسی و اقتصادی و نظامی و کلتوری خویش در منطقه،به توسعه طلبی خویش ادامه بدهد.
اما چیزی که به روسیه و چین ارتباط میگیرد،هردویشان خواستار خروج قوای امریکا از افغانستان نیستند،زیرا درینصورت امکانات توسعه بنیادگرایی در آسیای میانه و روسیه و مناطق مسلمان نشین چین میرود که برای هردو کشور مشکلات ایجاد میکند.
ازین لحاظ کشور چین و روسیه،قسمی که رونالد ریگن مجاهدین را با راکت های ستنگر مسلح ساخت،تا مشکلات برای نیرو های هوایی روس ها در افغانستان ایجاد کند،طالبان را با راکت های دافع هوا مسلح نمی سازند.
زیرا این کار آنها باعث خروج نیرو های نظامی امریکا از افغانستان و در نتیجه هرج و مرج مانند دوران مجاهدین و انتقال جهاد به آسیای میانه و چین خواهد شد.
این که امریکا از موجودیت خویش در هفده سال گذشته چه بدست آورده است و یا در آینده چه بدست خواهد آورد و یا در استراتیژی جنوب آسیا امریکا ،افغانستان چه نقشی را بازی خواهد کرد و این نقش افغانستان به قیمت چند تریلیون دالر مصرف دیگر امریکا در افغانستان منجر خواهد شد،هنوز معلوم نیست و نه روسای جمهور سابق امریکا و نه رییس جمهور فعلی و نه هم جنرالان پنتاگون میدانند.
به جز آن که تا بحال یک تریلیون دالر امریکا در افغانستان مصرف شده است،خاص بخاطر آن که طالبان بن لادن را به امریکا تسلیم نکردند و معلوم نیست چند تریلیون دالر دیگر مصرف خواهد شد.
در حالی که اگر به جاسوسان استخباراتی موساد اسراییل،یک میلیون دلار میدادند،آنها بن لادن را از افغانستان رنده دزدی نموده و به واشنگتن میسپردند.
بنأ کاری که به یک میلیون دلار انجام میشد،اضافه از یک تریلیون دالر برای انجام آن به مصرف رسیده است و معلوم نیست چقدر دیگر مصرف خواهد شد.
اگر این گزارش را دوتالد ترامپ بخواند،هم از جنده گرده درد خواهد شد و هم از خشم انفجار خواهد کرد که این چه ریشخندی است که جورج بوش و اوباما با تریلیون دالر پول مالیه دهندگان امریکایی انجام دادند.
شاید هردوی شان را به میز محاکمه بکشاند.

>>>   افغانستان یکی از ایالت های آمریکا به حساب می آید پس آمریکا ها اینقد نفهمند که از ایالت خودشان جاسوسی می کنند عجیبه کشوری که همه چیزش در اختیار آمریکا است جاسوسی معنی دارد...

>>>   امریکا بدون اینکه هشت هزار جاسوس دارد. فضای افغانستان در اختیارشان قرار دارد با هواپیماهای جاسوسی هر لحظه هر افغان را تحت نظر دارند و هر انتحار وانفجاری که رخ میدهد از همین طریق رهنمایی میکنند.
کیست که جلوش ره بگیرد.
هارون

>>>   اگر میخواهند واقعان به اافغانستان کمک کنند چرا فرودگاه قندهار را طبق استاندارد بیناالملی نمی سازند که فعل ان خودشان راحت باشند ودر آینده یک زیر بنا باشد برای افغانها.
مصلح از کلوله پشته کابل

>>>   گپ سر عاید و یا ستندرد سازی میدان هوایی قندهار نیست مسأله سر ستراتیژی این میدان است این میدان قسمی که از گزارش بالا می آید در واقع کار عملیاتی ناو های جنگی امریکا را با آن مصارف سرسام آور آن کاهش داده است این میدان در عمق استراتیژی خصمانه و جنگ قرار دارد همچنان است سرنوشت میداهنای کابل و مزار شریف جالب این است که نه دولت و نه هیچ کس دیگر نمی فهمند که در این میدانها چه محموله های فراز و فرود می یابد و چندتا کشور در این بازی با هم روابط تنگاتنگ دارد . امریکا ؟ ناتو و یا هردو مشترک؟

>>>   عواید این همه پرواز به دولت افغانستان چیه؟؟؟
مسعود اصغرزاده از هرات.

>>>   خدا می داند چقدر هیروئین به بیرون انتقال می شه؟!

>>>   در جهان از اتوبان ها عایدات گرفته می شود ولی یقین دارم که در قندهار از فرود هواپیما ها عایدات گرفته نمی شود. چه بهتر بود که عایدات گرفته می شود و برای این فرود گاه باندهای دیگر هم ساخته می شود و لازم نبود که این فرود گاه را فرود گاه انگیسی قبل از جنگ جهانی مقایسه می کردید. این افتخار نیست بلکه عقب ماندگی است.هواستان باشد.

>>>   اًيا دولت افغانستان و يا ريس جمهور ميداند كه اين بروازها جه
انتقال ميدهد به داخل افغانستان و إز داخل افغانستان جه انتقال ميدهد به بيرون مرز .اكًر كرزي نمي داند ؟ اين بي غيرد بودن دولت مردان افغانستان را نشان ميدهد .
قاسم .لندن

>>>   افغانستان اول بايد پايلت تربيت كند و بعدأ دست به سويچ هاي بالا بزند. براي فعلأ همو طياره هاي بمبرك براي افغان ها كافي هستند.
پايلوت - كوبيك كانادا

>>>   بايد 100سال ديگر جان بكنيم و زحمت بكشيم تا بتوانيم همان قواي هوايي زمان داكترنجيب را تازه احياء كنيم.
دفاع پيش كش!

>>>   50 دانه طیاره چرخی کهنه روسی میگه داره . تورا بخدا شرم نیست به دولتمردان مفتخور ما و شما ؟؟؟
یک نیروی هوای مجهز کم از کم باید 200 دانه طیاره f16 f15 f22 f35 داشته باشد.
دولتمردان افغانستان دزد است دزد .

>>>   سرعت طیاره چرخی روسی 250تا 300 کیلومتر در ساعت است .
یک طیاره جنگی اف 16 . 2510 کیلومتر در ساعت سرعت داره .
یعنی یک طیاره جنگی اف 16. 9 تا 10 برابر یک طیاره چرخی سرعت داره.
مشلا فاصله بین کابل و تورخم اگر 100 تا 150 کیلومتر است . طیاره اف 16 میتواند در ظرف کمتر از نیم دقیقه طی کند.
ن

>>>   در ديگر كشور هاي جهان حكومت اسپ گادي و اردو گادي وان است اما تاريخ كشور ما نشان داده كه درافغانستان اردوي افغانستان هميشه اسپ بوده و رييس جمهور وشخص اول مملكت گادي وان ميباشد همين كار سبب شده تا هميشه كشور ما آسيب پزير باشد درهمه كشور ها انقلاب ها كودتا ها تغير رژيم صورت ميگيرد اما بنياد آنكشور ازبين نميرود وبنياد كشور واسكليت آنرا اردوي يك كشور حفظ ميكند از سرحدات كشور ازنواميس ملي و.... شما پاكستان ايران وديگر كشور هاي دور ونزديك را ببينيد كه حكومت ها فقط جنبه نمايشي دارد وقدرت اصلي بدست اردو واستخبارات اين كشور ها است اگر درين كشور ها روز سه رييس جمهور وحكومت تغير كند كدام معني ندارد نه مردم آن كشته ميشود ونه مال مردم وبيت المال چور وچپاول ميشود ونه هم كسي كشته ميشود اما درافغانستان باتغير هر حكومت بايد يك مليون انسان وافغان كشته شود وهر رييس جمهور به زوق خود اردو و پوليس تشكيل كند واردوي افغان بجاي اينكه فهمانده شود كه تو از مادر وطن دفاع كن برايش توصيه ميشود كه بجاي منافع ملي بايد از حكومت و رييس جمهور ولو هرقدر ظالم وجابر آدم كش و نادان هم باشد دفاع كني وهمين حكومت هاي مستبد مانند حكومات ظاهر خاني حكومت هاي حزب خلق وپرچم كه به صد ها هزار افغان مسلمان وهموطن خودرا توسط اردوي خود ما به شهادت رسانيدند از طياره هاي بم افگن وسلاح هاي ثقبل عليه مردم وملت خود استفاده كردند وافغانستان را به ويرانه تبديل كردند تاوقتيكه ما يك اردوي مستقل وآزاد نداشته تاوقتيكه جنرالان نظامي افغانستان از حكومت كرده به وطن تعهد نداشته باشند تاوقتيكه منافع ملي را نسبت به منافع شخصي ترجيح ندهند افغانستان نه آرام ميشود ونه آباد تاوقتيكه يك وزير دفاع قوي ووطن دوست نداشته باشيم كه نه هيچ وزيري ونه رييس جمهور بدون اجازه وي نان خوده خورده نتوانند باز افغانستان جور خواهد شد
نويد رنجبر

>>>   دولت شكم مردم را سير كند يا طياره و جت جنگي چندصدميليون دالري با پول كمكي خاجيها بخرد؟؟؟

>>>   آقای حقیقت یاب!
اگر حقیقت یابی شما چیزیست که در بالا در مورد شهید وطن داکتر نجیب الله نوشته اید مطمئن باشید اگر تا قاف قیامت هم زنده باشید به "حقیقت" دست نخواهید یافت!!
وطندار شما عازم از هرات

>>>   اگر جامعه بین المللی واقعا منحیث یک نیرو برای بیشرفت و ترقی و دفاع از افغانستان ورود سر زمین ما شده است در اوایل مسلما باید نهاد های دولتی کشور را علی الخصوص قوا هوای به سطح بلا ترقی و آموزش بدهد تا مردم ما بطور مستقلا از کشور خویش دفاع و پاسداری کرد ولی اگر این اقدام صورت نگیرد پس این فوه اجنبی در حریم مقدس ما به چی دلیل مستقر هستند؟؟ آیا ممالک استعمار طلب خواهان حضور خویش را مادام العمر می اندیشه؟؟ و هرکز خواهان یک افغانستان آزاد و مستقل نبوده؟؟

>>>   گنهکار اصلی خودمان هستیم نه امریکا نه نجیب نه پاکستان و نه دیگران.
ع

>>>   هـــــــــــر شخصی که ار هر مقام که باشد راضی نظامی کشور خود را افشا نکند هــــــر قدر که ضعیف هم باشد بگوید ما قوای هستم فقد اهمین قدر تشـــــکر تشکر
همدرد

>>>   خوب اختیاردارد دلش نمی گذارد که که مردم دست رسی به اطلاعات شان داشته باشد وازپایگاهایش باخبر باشد وبداند
اگر من وتوباشیم هم همین کارهارامیکنم بلکه شاید ازاین کرده هم بالاکنیم
عزیزالله رضایی

>>>   امریکا تمام مخفی کاریها را میتواند -
مکر نمیتواند که راز ملاعمر را مخفی بدارد- چون ملاعمری وجود ندارد.و برای رسیدن به اهدافش یکی از کرنیلهای آی اس آی را مربوط رهبری گروه فساد پیشه طالبان بیفرهنگ تعیین نموده بودهمچنانکه بن لادن وقتی به مرض سرطان مردار شد- امریکا لاشه او را گرفته درجای مخفیی متلاشی ساخت تاکه برخی افراطیون نابکار وبی خبر ازسیاست و انسانیت نشود -گورستان آن بی دین را زیارتگاه سازند و بعدها به درد سر امریکا کرفتارشود.

>>>   جالب بود ولی خود امریکا 16 هزار ملیارد دالر از چین قرضداراست.این همه مصارف را از کجا می کند؟ خوب معلوم است. از کشور های جها ن سوم منابع زیر زمینی انرا به یغما میبرد . ویادر کشوری مثل ما کشت خشخاش را ترویج مینماید تا مخارج جنگهای طویل المدت رادراین کشورها تامین وتمویل نمایید .
بهرام .کابل

>>>   به امید انروزیکه افغانستان یکبار دیگر دارای یک نیروی پرقدرت هوائی درمنطقه شود تا این عقابان بلند پروازکشور ازحریم هوائی کشورشان قادر به دفاع مستقل باشند .
امین یارب العالمین
فرهادکابلی

>>>   تشکر از رهبران نام نهاد ... که نه تنها نیروی هوایی بلکه تمام تجهیزات نظامی افغانستان را دودسته پیشکش دستگاه استخباراتی همسایه ما کردند.
کارته وال

>>>   اگرخاجی ها باشند هیچ چیزی جورنخواهد شد چون هیچ نمیخواهند که ما چیزی داشته ویا چیزی را بیاموزیم.

>>>   طیاره های را که پنجاپیهای پاکستانی دزدید ه . چه و قت پس تحویل میته؟؟؟؟

>>>   هموطنان ,
ما و شما هیچ وقتی چهار صد فروند هواپیمای فعال نداشتیم . تمامی هوا پیما هائی ما تحت نظارت شوروی بودند. خیال پردازی های ما تا حال مارا به جائی رسانده که استیم, چرا از واقعت میترسیم؟؟

>>>   یکی از هموطنان ما نوشته کرده که ما 400 بال ظیاره نداشتیم درحالیکه ما خودم درقوای هوایی افغانستان تقریبا ده سال وظیفه اجراکردیم بیشتر از400بال طیاره داشتیم ولی متاسفانه که طیاره افغانستان همه بطور اهن کهنه ازطرف مجاهدین ضاحبان سر پاکستان فروخته شد وپیلوتان وانجینران قوای هوایی را از قوای هوایی افغانستان را به رهنمایی پنجابی ها از صفوف فوای هوایی اخراج کردند ویکتعداد دیګه که مانده بودند باز طالب صاحبان انهارا ازقوای هوایی اخراج کرده تا ای ایس ای پاکستان را خوش ساخته باشند اردو وقوای هوایی را ازبیخ وزیشه نابود ساختند که ما نابودی هردو ګروه را از خداوند ج خواها نیم امین

>>>   جاوید کوهستانی در صحبتی با خبرگزاری اسپوتنیک در مورد ضعف ها و کاستی های که در میان نیروهای امنیتی کشور وجود دارد و همچنان دلایلی اینکه چرا طالبان گاهگاهی در حملات شان بر پایگاهای نظامی موفق میشوند تا تعدادی از نیروهای امنیتی را بکشند و همچنان تجهیزات نیروهای امنیتی را با خود ببرند می گوید:
عوامل بیشماری در پشت سقوط پایگاهای نیروهای امنیتی وجود دارد که در قدم نخست عوامل نفوذی مخالفان در درون نظام است که وضعیت نیروهای امنیتی را به مخالفان گزارش و زمینه سقوط پایگاه های نیروی دولتی را برای مخالفان مساعد می سازد.

>>>   میدان شندند برای انتقال داغش میدان بگرام برای انتقال به گوانتانامو ، میدان شور آبک هلمند برای انتقال مواد مخدر ومعادن ،

>>>   Hodi
یک ضرب ا لمثل داریم
با ما بنشینی با ما شوی با دیگ بنشینی سیاه شوی
اشرف غنی حال سیاه شده
وذغال را با هرچه بشویید سفید نمیشود
غریزه تفکر سیاه قومی وأطرافیانش مانند حکمتیار اتمر استانکزی اسمعیلیون طاقتیون تنی وغیره این حکومت اوسطی را به سیاه چال تاریخ ثوق میدهند

>>>   Yama
تحفه امریکا برای افغانستان باعث تباهی و بربادی ملک خواهد شد بهتر است قبل از اینکه دیر شود این تحفه نا میمون را مسترد کرد و به امریکا گفت عطایت به لقایت

>>>   اقای کوهستانی!
با این همه دانش وفضلی که دارید از حکومت افغانستان سخن گفته اید وطالب وداعش را از خارجی ها جدا خوانده اید واشغال وتجاوز رااز نظر دور داشته حالت کشور را عادی جلوه گر شده اید افسوس به این همه وقت شما که بها این همه تناقض گوی صرف نموده اید
لالی از ننگرهار

>>>   نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با طالبان و اینک هم داعش، از سلاح های شیمیایی و سمی علیه مردم بی دفاع افغانستان استفاده کرده اند و هیچ ارگان داخلی و خارجی نیست که توان بررسی و مقابله با این جنایات را داشته باشد

>>>   علاوه بر این که افغانستان برای غربی ها شده آزمایشگاه سلاح های شان که زاله دانی زاباله های اتمی شان هم شده است
بیماری های پوستی در برخی ولایات افغانستان بیانگر این ادعا است.
فریدون از هرات

>>>   بس فرق بين حكومة امريكا با فاشيز م هتلري اصلا وجود ندارد و باز هم جهان در مقابل اين جنايت كاران خاموش است.
بسمل

>>>   سلاح اینها را بگیرید وخودشان را تشله واری رخصت کنید ! تجهیزات شان بدرد اردوی افغانستان میخورد.

>>>   در وطن که تمام امورات ان توسط...وطن فروشان رهبری شود از چنین ازمایشات باید انتظار کشید


>>>   جز اتحاد وقيام مردم بر عليه إشعالكران و مزدوران أنها رآه ديكرى موجود نيست . اينها بخاطر غارتكرى و ويرانكرى در كشور ما أمده اند و تروريزم را بهانه قرار داده اند .

>>>   بهترین کاری شد مادر بمب هارابالای داغش پرتاب کردهند پدر این بمب هارا باید بر سرطالبان جاهل استفاده کنند
باید بزرگتر ازین را استفاده کنند حتی بهتر است اگر ممکن باشد مخلوطی از مواد انفجاری عادی واتمی را استفاده کنند تا عرب های ترورست پنجابی های وحشی مردار شوند
ر

>>>   اما مصرف این بمب 16 ملیون دالر است آیا 36 فرد داغش پاکستاتنی 16 ملیون ارزش دارند؟؟

>>>   توجه شما را به چند خبر جلب مینمایم
1-حمله امریکا به سوریه قبل از دیدار ترامپ با رئیس جمهور چین (برای قدرتنمایی برابر چین)
2-اخطار به کوریای شمالی و حرکت کشتی های جنگی امریکا به طرف کوریا
3-پرتاب بزرگ ترین بمب غیر هسته ای به افغانستان
ایا این حرکات به صورت اتفاقی در پی هم انجام میشود؟
نه
امریکا میخواهد به دنیا بگوید من همچنان زورمندم و هزینه این سیاست امریکا را افغانستان باید بپردازد.
واکنش اشرف غنی و عبدالله چه بود؟

>>>   به گفته رئیس شورای ولایی ننگرهار 80 داغش وپاکستانی مردار شده اند

>>>   مادر بمب ها را باید بالای مادر و پدر تروریست ها که در ارگ کابل و اسلام آباد باز تولید می کنند استفاده کنید. باور کنید که برای همیش از شرر تروریزم رها میشوید.

>>>   عمر راوی
حلقه های مسلط در انگلیس و امریکا و پاکستان، همچنان دولت پوشالی پشتونیستی افغانستان ، با طالب - داعش - گلبدینی و غیره ، دشمنی ندارند و در این شانزده سال ، غیر از جنگ های زرگری و نمایشی، برای سرکوب واقعی دهشت افگنان هیچ کار اساسی نکرده اند. بلکه دولت های مذکور در پیدایش، گسترش و نیرومند ساختن طالب- داعش - گلبدینی و استمرار این وضعیت در افغانستان نقش اصلی داشته اند. این گپ ساده را خیلی مردم می فهمند. اما حیرانم به اینکه برخی از مکتب رفته ها و درس خوانده های ما نشسته اند و هی سفسطه می بافند و میخواهند برعکس این واقعیت را ثابت سازند. پیچیده گی سیاست امریکا و انگلیس و دیگران در کشور های وابسته و زیر سلطه شان، خیلی از این به اصطلاح " کارشناسان " وطنی ما را گنس و گیچ ساخته است .

>>>   اگر بزرگ ترین بمب اتمی هم در افعانستان استعمال شود، تروریزم شکست نمی خورد تا زمانیکه:
۱) رهبران در ارگ کابل که قدرت، ثروت و آرمانهای قومی خود را در تروریزم جستجو می کنند از قدرت کنار زده نشوند.
۲) سیاست منطقوی و جهانی بازی با کارت تروریزم کنار گذاشته نشود و مبارزه قاطعانه با افکار، خواستگاه اجتماعی، منابع تمویل اقتصادی و حامیان سیاسی آنان صورت نگیرد.

>>>   Hamidullah Hamid
داعش افسانه ای بیش نیست. حتی طالب هم نام مستعار امریکایی ها و دست نشاندگانِ تکنوکرات شان است.

>>>   فرودگاه بين المللى كابل!
هر شهروند كشور اگر اسم فرودگاه بين المللى كابل را بنام فرودگاه يك جنايتكار، قاچاقبر حامدكرزى بنامد، بدون شك از هم قوماشان حامد كرزى، غنى احمدزى، حنيف اتمر، لالى حميدزى، ملا عمر، گلبدين، سياف و.......استند.
آيا بهتر نيست محلات را به نامهاى واقعى شان ياد نمائيم؟

>>>   از لوی افغانستان تا لوی لابراتوار
حلقه کرزی شکایت دارند که امریکا افغانستان را به آزمایشگاه سلاح های خود تبدیل کرده است!!
خب، وقتی شما ها از ساختن "مدرسه احمق سازی" پنجصد میلیون دالری عربستان سخت استقبال میکنید و بالای یک کشور اتمی دعوی ارضی میکنید و ..."لوی افغانستان" هر روز نشخوار میکنید، مگر تبدیل شدن به آزمایشگاه شاخ و دم دارد؟!
همینکه بسان موشها ارزش "آزمایشگاه" را هم دارید هنوز بسیار است! وقتی "مدرسه احمق سازی" به ثمر برسد، چه خواهی کرد !!

>>>   أمريكا برستها حالا خيزك بزنيد وشادى بكر بازى كنيد نوبت شما هم ميرسد در نزد أمريكا تماماً مردم افغانستان تروريست است دلك تان از اين نكاه جمع بأشد . منافع أمر يكا نسبت به شما م... هايش بسيار با ارزش تر است و أنها بخاطر منافع خود به هر كارى كه دل شان در افغانستان بخواهد دست مى زنند وشما را باز أنوقت در جمله .... ها ويشك هاى خود هم حساب نمى كنند .
>>>   ایکاش تنها کنترول فضای کشور ما در اختیار خارجی ها میبود انها تمام امورات سیاسی ونظامی وحتی امورات شخصی مارا در حیطه ای قدرت خود دارند بانصب بالون ها وسایر وسایل استخباراتی میترسم که هرنوع اعمال خصوصی وسری مارا هم تصویر برداری مینمایند در نزد انها حریم خصوصی وازادی های شخصی ودیگر حقوق اولیه ای هر انسان ارزش ندارد چیزی که به انها بسیار مهم است منافع ملی واقتصادی وسیاسی خودشان میباشد البته تنها این بد بختی وسیه روزی نصیب ملت وکشور ما نیست بجز چند کشور وملل محدود حال واحوال بسیاری ها همانند ما وحتی بعضا بدتر از ما میباشد درواقع ما وهمه قربانی نقشه های استعماری واستراتیجی نوین امپریالیزم جهانی هستیم اگر ممانعت وبه تعویق اندازی قهرمان ملی وهمراهان نمیبود این اوضاع را سالها قبل با اوردن ونصب نمودن حکمتیار بجای کرزی وعبدالله وغنی واتمر برما مسلط نموده و این بلارا بالای وطن عزیز ومردم بی دفاع ومظلوم ما می اوردند خوب با این همه مظالم وبیدادگری ها امیدواریم که خروج مهدی موعود زود تر صورت بگیرد ویا برای ملت ما قاید ولیدر دلسوز واگاه وباشعور را نصیب گرداند که تا خروج حضرتش{ع} اثرات لطمه ها وچکمه های ظالما نه ای انها را کمتر محسوس نمایم
امین یا رب العالمین
بیدل ازکابل

>>>   در گفتگو بین طا لبا ن و امریکا با هم به تو افق رسیدههه اند و امریکا 5 ولا یات را برای طا لبا ن واگذار می کنند که عبارتند از ولایات غزنی - قند وز - فراه - گردیز- و فاریاب شما نیروهای که مستقر در ولایات ذیل هستید خود را سپر ع وغ نکنید به قراری همین ولایات را تسلیم کنید زیرا خود را شهد ع وغ و امریکا نکیند

>>>   برخی هااین گویند آن کند ولی
تماشای گریه بی پایان کند
ورنه این ملت حیوان نیست
نیست در غمش چون کشتار طالبان کند
دولت مردان با خروگاوتعریف شود
گرندهید پل با برادرش حریف شود
ور طالبان براردش قطعه قطعه کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است