اعلامیه احزاب و جریانهای سیاسی در رابطه به انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154199 منبع: پرینت

اعتراضات مدنی آغاز شد امروز سرک میدان هوایی و چهارراه شهید عبدالحق مسدود است. به همین مناسبت احزاب و ایتلافهای سیاسی اعلامیه زیر را صادر کرده اند.
اعلامیه مشترک احزاب و جریانهای سیاسی و شخصیتهای ملی در رابطه به انتخابات پارلمانی سال ۱۳۹۷

مردم باعزت و سر بلند افغانستان!
همانگونه که در جریان هستید انتخابات یکی از ارکان مهم نظام سیاسی ما و ممثل اراده مردم برای تعیین سر نوشت سیاسی شان می باشد. انتخاباتی که در قانون اساسی ما به حیث یک ارزش ملی به آن تأکید شده است؛ انتخابات شفاف، عادلانه و دور از تقلب است. اینک با برنامه هایی که حکومت و کمیسیون انتخابات در پیش گرفته است، انتخابات شفاف و عادلانه ای که در قانون اساسی تسجیل شده است، برگزار نخواهد شد و پر از تقلب خواهد بود.

دلیل مدعای ما این است که کمیسیون، انتخابات پارلمانی را با سیستمی برگزار می کند که بخش بزرگ آرای مردم در آن ضایع می شود. دوم اینکه هیچ نظارتی تاثیرگذار از کارکردهای کمیسیون انتخابات صورت گرفته نمی‌تواند و سوم اینکه میلیونها تذکره بی‌صاحب و خیالی توزیع و میلیونها نفرکه اصلا وجود خارجی ندارند در ثبت نام غیر استندرد و دستی راجستر شده اند.

احزاب، ایتلاف‌ها و جریانهای سیاسی از زمستان سال گذشته نگرانیهای عمیق خود را با حکومت، کمیسیون انتخابات، یونما و نمایندگیهای خارجی ابراز داشتند. رهبران سیاسی در همه نشستهای شان به حکومت و نهاد های مسوول تذکر دادند؛ اما تاکنون هیچ اهمیتی به خواسته ها و مطالبات احزاب داده نشده است.

ما احزاب و جریانهای سیاسی بارها اعلام کردیم که برای تحقق خواسته ها و مطالبات برحق مردم افغانستان که عبارت از شفافیت و هدر نرفتن آرای شان می باشد، قویاً مبارزه می‌کنیم و هرگز از خواست خود عقب نشینی نخواهیم کرد. احزاب، ایتلافها و جریانهای سیاسی بار ها اعلام کرده بودند که دست به اعتراضات مدنی می‌زنند و دروازه‌های تقلب را بسته می‌کنند و زیر بار تقلب نمی‌روند. بنابراین اعتراضات امروز ما سرآغاز اعتراضات گسترده مدنی در مرکز و ولایات افغانستان است.

قابل یادآوری است که احزاب، ایتلافها و جریان‌های سیاسی همزمان باب گفتگو با حکومت را باز میگذارند و امیدوارند که حکومت به اعتراضات مدنی مردم توجه کند. در غیر آنصورت، همانگونه که اشاره شد اعتراضات مدنی ما ادام یافته و در تمام ولایات گسترش خواهد یافت. در آنصورت پیامد آن هرچه باشد به عهده حکومت و کمیسیون انتخابات خواهد بود.

زنده باد افغانستان متحد، و سربلند باد مردم افغانستان و به امید برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه.
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
7- سنبله 1397
ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب سیاسی
ناطقی
نظرات بینندگان:

>>>   راه های مردم را بستن چه معنی دارد بجز اذیت وآزار مردم بیچاره به خاطر منافع شخصی خود کاری کنید که مورد قبول مردم باشد
ثریا کابل

>>>   اعلامیۀ بسیار بی معنی و کوچه و بازاری!
این اعلامیه رسانندۀ هیچ چیز نیست، معلوم نیست که این احزاب کابل در این اعلامیه چه خواسته اند، این اعلامیه با بازی طفلانه میماند تا اعلامیۀ احزاب! احزاب اصلاٌ وجود ندارند، افرادیکه از نام احزاب جمع شده اند، افرادی اند که به گپ عام افراد روی آب شده اند که به خس و خاشاک قپ میزنند!
میهن زرغون

>>>   سلام.
احزاب جنایتکار باز به بسته کردن راه ها دست به جنایت زدند.مردم غریب وبد بخت متضرر میشوند.
باشنده کابل.

>>>   احزاب به اصطلاح سیاسی زخم ناسور ګشته و موثریت در بهبود امور ندارد

>>>   محقق از کمک های بیشمار پاکستان به افغانستان تشکری نمود!!!
( محقق از همکاری پاکستان در عرصه بازسازی افغانستان قدردانی نمود و علاوه کرد که پاکستان با اهدای بورسیه های تحصیلی در مقاطع مختلف برای محصلان افغانستان، دولت و مردم افغانستان را در زمینه علمی و فرهنگی از چند سال بدینسو همکاری های خوبی نموده است )
باز سازی افغانستان توسط پاکستان که تنها محقق صاحب ازان اطلاع دارد سایر مردم افغانستان بجز خرابکاری وتخریب سرک پل پلچک کلینیک ختی جنگلات چیزی ندیده اند
ر

>>>   زمانیکه می خواهید مردم به شما رای دهند و در مقام های بلند جای بگیرید و دارائی های عامه را به بانک های خارجی انتقال دهید، بعد به یاد " مردم باعزت و سر بلند افغانستان!" می افتید. بعد از انتخابات بادیگارد های تان مردم را زده زده از مسیر موتر های تان دور میکنند.

>>>   هر فردی که برای منافع امریکا صادقانه خدمت کند، همان فرد هم وزیر میشود، هم وکیل و هم رئیس جمهور. رای دادن های شما فقط به درد امریکا میخورد، که به مردم خود و جهان بگوید، ببینید ما در افغانستان دیموکراسی آوردیم و مردم حاکمان شانرا خود انتخاب می کنند.

>>>   اشرف غنی احمدزی خود عوام فریب تقلبکار گوش نا شنو کمیسون انتخابات انتخابی غنی هم با تعهدی که به غنی سپرده اند اشخاص متقلب عوام فریب دروغگو جا بجا شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است