شهردار کابل برکنار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154185 منبع: پرینت

عبدالله حبیب‌ زی می‌ گوید که روز گذشته استعفای وی را محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان منظور کرده‌ است.

وی از اعتماد و حمایت رییس جمهور قدردانی کرده و افزوده که برنامه‌ های زیادی عملی شدند و برنامه‌های خوب دیگر در حال تطبیق است که در هر فصل چهره ی کابل را تغییر خواهد داد. تا هنوز ارگ ریاست جمهوری در این مورد چیزی نگفته‌ است.

به گزارش خامه، در عین زمان گزارش‌هایی وجود دارد که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور حبیب‌زی را برکنار کرده‌ است. استعفای حبیب‌زی در حالی صورت می‌گیرد که قبل از این شماری از رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش داده بودند که سرپرست شهرداری کابل با شماری از مشاوران ارشدش در این اداره دست به فساد نسبتا گسترده‌ای زده‌اند.

به اساس گزارش‌ها حبیب‌زی با استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی دو تن را به نام‌ های شیخ احمد متین و عزیز احمد گلستانی که در عین زمان آموزگاران دانشگاه کابل اند بعنوان مشاورش با معاش 150 هزار افغانی‌ استخدام کرده‌ است.

در عین زمان روزنامه ی اطلاعات روز گزارش داده بود که سرپرست شهرداری کابل و دو مشاور ارشد‌ش در مدت کمتر از ده ماه پنج قرارداد بزرگ را به ارزش مجموعی (بیست‌ و چهار میلیون و ششصد و سی‌ و هفت هزار و پانصد افغانی به نهاد EPRSO سپرده‌اند که بر بنیاد قانون تدارکات تضاد منافع در آن وجود دارد.

EPRSO یک نهاد غیرانتفاعی تحقیقی-خدماتی است که بیشتر پروژه‌های شهرداری نیز به این نهاد داده شده است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهردار کابل
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   شاروال در زمان کم ود را به حد خود کفائی رسانید

>>>   بعد از ین صاحب نظر وکارشناس مسایل نظامی وسیاسی میشوذد

>>>   حالا وقتش هست که شاروال انتخابی تعیین گردذ

>>>   می گوید که چهر شهر تغیر کرده واقعاٌ که در نتیجه اعمار بلند منزل های خود سر که فاقد تمام خدمات عامه اند شهر کابل یک چهره زیشت به خود گرفته است ( نمونه آن ساختمان دو تعمیر در غرب چهار راهی عبدالحق است که واقعاٌ به ع و غ شباهت دارد ) این دو تعمیر به کدام منطق مهندسی و شهر سازی ساخته شده به جز از رشوت و خیانت ، به عبارت دیگر این دو تعمیر که یک دیگر را مانند ع و غ در آغوش گرفته خود می گویند که اگر خیانت در کار باشد ما هم به همین شکل خلاف همه اصول معماری ، مهندسی و فن و قواعد شهر سازی درین نقطه حساس شهر جلوه نمایی می کنیم . معا ملات و رشوت خوری های که در اعمار این ساختمان های خلاف نقشه ونادیده گرفتن اصول شهر سازی در کابل جریان داشت و دارد نه تنها شهر را به یک شهر غیر پلانی و غیر معیاری از نظر علم شهرسازی مبدل نموده بلکه بحران جدی محیط زیستی را نیز به وجود آورده است . شبانه در حریم این بلند منزل ها که چاه های فاضل آب آنها یا تخلیه می شوند ، یا خود سرانه به جویچه های کنار سرک رها می شوند و یا بعضی از آنها فاضلاب خود را به دریای کابل وصل کرده گشت و گذار شده نمیتواند.

خوب شد جیب حبیب زی هم پر شد حالا غنی یک گرسنه دیگری باید به شاروالی سرپرست تعین کند تا جیب وی نیز پر شود واما کابل همچنان مانند یک بیمار صعب العلاج با زندگی دست و پنجه نرم خواهد کرد . خداوند متعال انصاف تان بدهد !

>>>   حبیب زی دزد نه تنها باید بر کنار بلکه در زندان انداخته شود.

>>>   کاری خوب شده طفلک معصوم او طرف شده

>>>   با این خبر؛ حتما شهر دار یا از لغمان و یا هم از ننگرهار تعین میکردد، بخاطریکه:لوی سارنوال،رئیس ستره محکمه،رئیس شورای علما،ریس سنا،وزیرمالیه که جدیدا سبکدوش گردید،شورای امنیت(دفاع داخله امنیت ملی)یعنی اتمر،بانکهای افغانستان،روسای گمرکات،سفرادر کشورهای مهم مانند:امریکا،پاکستان و غیره همه در اختیار همین دو قماش مردم که تابعیت پاکستانی در یک جیب،شناسنامه ایران در جیب دیگر،تابعیت امریکا،انگلیس،استرالیا و کانادا در روکهای میزشان قرار دارد، بنا باید شاروال از همین دو ولایت تعین گردد بخاطریکه افغانستان فعلا گل گلزار است امنیت تأمین است همه مردم آرام هستند و هیچ نوع مشکل سیاسی و نظامی و امنیتی و اقتصادی در مملکت خداداد افغانستان به سپاس خدمت گزاران که فوقا تذکر رفت وجود ندارد هیچگونه تضاد قومی را این دوقماش مردم نیز دامن نزده اند،بنا باید جامعه بین المللی از طریق پشنهاد مغز متفکر به هریک آنها جایزه نوبل دهد.
زازی

>>>   این عادت بد غنی احمدزی است که یکتن از طرفداران همزبانش را در پست مقرر میکند و قتیکه با چور و چپاول خودرا چاق و سرخ و سفید کرد و بدنامی اش در همه جا بلند گردید انرا میگوید که استعفا بدهید وبجای ان گشنه چپاولگر دیگری را میاورد تا انهم بی بهره از دزدی و خیانت نمانده باشد همین عبدالله حبیب زی دوسیه فساد خیانت و دزدی ان در مرکز بزرگ عدلی مبارزه با فساد است و تا کنون ببرسی گرفته نشده حالا که از فیصله ان بضرر اش خبر شده استعفاء را بهانه کرده فرار را بقرار ترجیح داده طرفداران اشرف غنی مانند خودش عوام فریب اغشه بفساد و خیانتکار اند .

>>>   تشکر از زحمات صادقانه ایشان!

>>>   این شاروال واقعآ خدمات زیادی را انجام داد، الله یارش

>>>   سلام
علت اساسی و موثق برکناری اش بعد از آخرین توهین کردن وی در حد ناموس در هفته گذشته توسط ریس جمهور بوده که چرا پول هفتگی "اوگره ای" کمتر به دفتر وی تحویل داده است. وی که با بی ناموسی خود عادتکرده بود دیدار پول های هنگفت که توسط حلقه ای خودش و برادرش جمع شده بود شیرینی بیشتر کرد و نخواست آنرا طور باید تقسیم کند، اگر باور ندارید از کدام آشنایان در ارگ بپرسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است