درباره سفارت افغانستان در آمریکا چه می دانید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154182 منبع: پرینت

سفارت افغانستان در واشنگتن در سال 1943 میلادی گشایش یافت در حال حاضر شانزده کارمند یا به عبارت صحیحتر 16 دیپلمات از جمله 12 مرد و چهار خانم در این سفارت مشغول به کار هستند.

«حمدالله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن که به تازگی بعنوان مشاور امنیت ملی افغانستان تعیین شد نیز در جمع همین شانزده نفر است. محب دوازدهمین سفیر افغانستان در واشنگتن بود و با معرفی سفیر جدید افغانستان در آمریکا این رقم به سیزده سفیر خواهد رسید. از آنجا که افغانستان در کشورهای آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و دومینیکن سفارت ندارد.

سفارت افغانستان در واشنگتن امور کنسولی این کشورها را نیز انجام می‌دهد. خانم «مدینه قاسمی» معاون یا شاژدافیر سفارت افغانستان در واشنگتن است که پس از سفیر دومین مقام سفارت افغانستان در واشنگتن به شمار می‌رود و در نبود سفیر کارهای او را انجام می‌دهد.

خانم «انگیزه نصیری» مشاور امور سیاسی سفارت افغانستان در آمریکا است که علاوه بر انجام امور اداری مسوول ارسال گزارش به کابل نیز است. «سید نجیب هاشمی» مسوولیت بخش مطبوعات سفارت افغانستان را در واشنگتن به عهده دارد. بخش اتشه نظامی سفارت افغانستان سال گذشته ایجاد شد و اکنون «عبدالهادی بارکزی» مسوول آن است روابط نظامی آمریکا و افغانستان در بخش اتشه نظامی سفارت افغانستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد احتمالا امور اطلاعاتی نیز از همین کانال پیگیری می‌شود.

«عبدالنافع ثنا» مسووول بخش کنسولی سفارت افغانستان در واشنگتن بوده که ویزا و روادید از همین بخش صادر می‌شود. خانم «بهشته تلاش» مسوولیت بررسی صدور ویزه را در بخش کنسولی به عهده دارد. او درخواست‌ های مراجعین سفر به افغانستان را بررسی می‌ کند.

«فضل‌الرحمان فاضلیار» نیز مشاور بخش اقتصادی و تجاری سفارت افغانستان در واشنگتن بوده که رایزنی‌های اقتصادی به عهده او است. با پایان دوره کاری سه‌ساله حمدالله محب و انتصاب او بعنوان مشاور امنیت ملی افغانستان و اعزام سفیر جدید به سفارت افغانستان در واشنگتن احتمال تغییرات در کادر اداری این سفارت متصور است.

گفتنی است که قسمت بیشتر معلومات این یادداشت از گزارش ویدیویی صدای آمریکا بخش پشتو اخذ گردید.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است