وقتی دستکی ها افشا شوند مافوق ها چه می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۶/۶ کد خبر: 154163 منبع: پرینت

پنجاه هزار دالر پول کمی نیست برای اینکه اسم بشیر قانت وارد لیست نهایی کمیسیون انتخابات شود.
سیف الدین اکبری هم که این پول را بعنوان رشوت از قانت گرفته بود دستگیر شد در همان بازجویی اول مثل بلبل اعتراف کرد.

آریایی یکی از مسوولان کمیسیون انتخابات گفته است که این آدم بسیار بد است ما دوستش نداریم چون از نام ما سوء استفاده کرده است. ملت شریف و شهید پرور هم باور کردند و همچنان به صداقت و تعهد اعضای این کمیسیون ایمان دارند.

البته ما در افغانستان یک اصطلاحی داریم به نام دستکی حالا وقتی این دستکی ها افشا می شوند افراد مافوق چه واکنشی دارند مثلا مافوق درحالیکه ناراحت است می گوید بله با شرافت کامل می توانیم بگوییم که این آدم دستکی ما است و ما اعتراف می‌کنیم که ما بد هستیم یا اینکه همین مافوق بگوید که این آدم با نام و حیثیت کمیسیون و آبروی اعضای کمیسیون بازی می کند؟

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
بشیر قانت
سیف الدین اکبری
آریایی
نظرات بینندگان:

>>>   اینگونه دستکی های بی تحربه باید شدیدا مجازات شوند چون آبروی برای کلان ها نگذاشتند

>>>   باید درقانون مانند گمرک ها در کمیسیون های انتخابات هم کمیشن کاران رسما موجود باشند تا مشکلات بین کمیسونرها ونامزدان رامسالمت آمیز ومحرملانه مرفوع سازند
ر

>>>   بشیر قانت یکی از قوماندانان حزب اسلامی در ولایت تخار است کهبر علاوه از انجامجنایات گذشته اش در روز جمعه در اثنای ادای نماز جمعه که میخواست ملای مسجد را در داخل مسجد بقتل برساند مردم نماز گذار مانه اینکار قوماندن قانت و افراد اش گردیدند چندین تن از نماز گذاران را بشهادت رساند و جنیدن تن دیگر را مجروح و زخمی کردند که این عمل جنایتکاران ان از طرف گلبدین حکمتیار مورد تایید قرار گرفت و از وی حمایت کرد وارگ ریاست جمهوری بپاس گلبدین اصلن بهاین جنایت کار توجه نکرده و انرا مجازات نکرده است که تا کنون با سلاح های غیر قانونی هرانچه دلش بخواهد جنایت اش را انجم میدهد قیصاری که با سلاح دولتی و خودش قوماندن ولسوالی قیصار بود در دفاع از کشورو مردم اش قرار داشت ترورست کش طالب کش بود بدون موجب غنی انرا با افراد اش زندانی کرده و چند تن افراد انرا بقتل رسانده است اما این بشیر قانت جنایتکار ترورست با داشتن ثلاح غیر دولتی و بدون هیچ وظیفه ای از جانب دولت خود را کاندید پارالمانی میکند که الحمدالله رد شد اما از مجازات در جنایاتش مبرا است .

>>>   همیشه سوال ذهنم را به خود مشغول میسازد که راه برای حل ان را درزهن خود نیافتم بناآ این سوال را به اشتراک گذاشتم تا جواب آنرا دریابم ما از مصاحبه تلویزیونی طلوع با گل بدین شنیدیم که گفت انتحاری استشهادی است و مجاز است. گل بدین که سالها مردمرابه غارت برد قتل کرد بالای زنان تیزاب پاشید هدف اش از این همه چه است ؟ آیامیخواهد قانون اسلام را پیاده کند ؟ در کجای اسلام گفته شده که بالای روی زنان تیزاب بپاشید ؟ این امر را از که پیروی کرده ؟ دوم اگر واقعا برای اسلام و بهشت کار میکند پس چرا خودش و یا پسر نازین اش را برای استشهادی استفاده نمیکند؟ گل بدین اینقدر مهربان است که حتی بهشت را هم برای دگران میخواهد ؟ آیا چوکی ریاست جمهوری از بهشت ابدی کرده با اهمیت تر است که گل بدین خودش حاضر به استشهادی نمیشود؟ آیا واقعا گل بدین اولادهای ضعیف و بی سواد این مملکت را زیاد دوست دارد که ان هارا به استشهادی تشویق میکند ؟ هر کسی جواب در این رابطه دارد لطف نموده به اشتراک گذارند .

>>>   دیشب مصاحبه بشیر قانت و ریس کمیسیون سمع شکایات را از تلویزون طلوع دیدم و شنیدم واقعاٌ این بشیر قانت یک ادم بی ادب و قلدر معلوم می شود .
ادعای وی مبنی بر پرداخت رشوه به ریس کمیسیون کاملاٌ یک درامه و دروغ است . اگر در افغانستان بنام ارگان ها عدلی و قضایی وجود دارد باید ازین آقا پرسان شود که چرا تو رشوت دادی ، رشوت دادن این آدم چه ساختگی و یا عمدی باشد باید مورد پرسش و خودش مورد مجازات قرار گیرد. همین آدم خود با همان کسی که خود را نماینده ریس کمیسیون سمع شکایات معرفی کرده حتماٌ ساخت و باخت دارد. واین دور از امکان نیست و بشیر قانت باید الی ثبوت نهایی قضیه تحت بازداشت و نظارت قرار گیرد و در نهایت اصل موضوع برای مردم توضیح داده شود زیرا تهمت نا حق علیه هر کسی و آن هم علیه یک شخص که درین لحظه حساس مسولیت خطیری انتخابات را به عهده دارد جرم و عمل زشت و شرم آور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است