کنفرانس صلح مسکو لغو شد و چرا؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۷/۶/۶ کد خبر: 154162 منبع: پرینت

روسیه تدابیر گسترده ای برای برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان را گرفته بود و برخلاف تصوراتشان از جانب آمریکا و بعد حکومت افغانستان کنفرانس مسکو رد شد و آمریکا و افغانستان اعلام کردند که در نشست مسکو شرکت نمی کنند.

روسیه از طالبان دعوت کرده بود و طالبان در مذاکرات شرکت می کردند خبرهایی هم وجود داشت که روسیه احتمالا از احزاب و شخصیت های سیاسی مخالف حکومت افغانستان دعوت می کند تا در نشست مسکو شرکت نمایند اما در صورت صحت خبر این موضوع یک نوع مداخله در امور افغانستان گفته می شد.

صلح افغانستان مثل جنگ افغانستان پیچیده، سخت و دشوار است. کسی می گفت که جنگ در افغانستان را آمریکایی ها کرده و حال صلح آن را روسیه پیش ببرد این شدنی نیست به هر حال گفته می شود که صلح مسکو به تعویق افتاده است گرچه قطعی نیست.

احزاب روی مساله صلح بحث کردند و جمع بندی احزاب این است که مذاکرات باید بین الافغانی باشد و در مذاکرات همه چهار جهت افغانی شرکت نمایند و کشورهای منطقه و جامعه جهانی ناظر و ممد گفتگوهای صلح باشند.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس صلح
مسکو
طالبان
دولت افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ناطقی صاحب.در مقابل طالب نفرت دارم.ولی نباید بایک دولت کاملا بی صلاحیت گفتگو کرد چون نتیجه ندارد.مذاکرات بینالافغانی یعنی مذاکرات بین الجاسوسی. دوام یا قطع جنگ در وطن ما مربوط به تصمصم خارجی هاست.
عاقل

>>>   لغو نشده کی میگه لغوشد ؟

>>>   لغو نشد تاخیر شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است