مذاکرات صلح افغانستان در مسکو لغو شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۶/۵ کد خبر: 154149 منبع: پرینت

در نتیجه گفتگوی تلفنی اشرف غنی با سرگئی لاوروف تصمیم گرفته شد تا مذاکرات مسکو برای افغانستان لغو گردد.
به گزارش بخش مطبوعات ارگ ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رییس جمهور امروز (دوشنبه، 27 اگست) با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگوی تلفنی داشته است که در نتیجۀ آن، مبنی بر لغو مذاکرات مسکو برای افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتامبر در مسکو برگزار شود، تصمیم گرفته شده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که رییس جمهور غنی با تشکر از تلاش‌های کشور روسیه برای تامین صلح و ثبات در افغانستان، به وزیر خارجه روسیه خاطر نشان ساخته است که موثریت این نشست در صورت آمادگی کامل هر دو کشور (افغانستان و روسیه)، بیشتر خواهد بود، لذا بهتر است تا این نشست به تعویق افتاده و در آینده با اشتراک و میزبانی هر دو کشور برگزار شود.

همچنان در این گفتگو ذکر شده است که در داخل حکومت افغانستان درمورد این مذاکرات رایزنی‌ها ادامه خواهند داشت و تیم‌های هر دو کشور (افغانستان و روسیه) برای تنظیم زمان مذاکرات بعدی مشترک کار خواهند کرد.

قبل از این وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که به تاریخ ۴ سپتمبر در مسکو یک کنفرانس بین‌المللی جهت بحث روی حل و فصل بحران افغانستان و آغاز پروسه صلح ملی در این کشور، برگزار می‌شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات صلح
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا وزیرخارجه ازبکستان کاری کرده ، دوستم چرا هفته پیش به ابکستان رفت ؟؟

>>>   طاهر پشتون
راستی که متفکر دوم جهان استی. عزت حکومت را اعاده ساختی. ما صلح با طالبان میخواهیم ولی صلح با عزت و به اشتراک حکومت و اقلیت هاو با حفظ دست آوردهای دموکراسی (ولی بدون بیحجابی و عیاشی) و ایجاد یک حکومت مشترک با طالبان که هم اسلامی باشد و هم حقوق زنان و حقوق اقلیتها دران مطابق اسلام حفظ شود.

>>>   کار خوبی اشرف خان کرده است

>>>   روسیه هوشیاری کرد وگرنه با این کار سبک خود ، حتی از طرف گروهک امریکایی طالبان هم ریشخند میشد که حالا هم شده بگیر.
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است