حنیف اتمر دیگر زمینه بازگشت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۷/۶/۵ کد خبر: 154145 منبع: پرینت

حنیف اتمر بیش از اینکه یک سیاستمدار بوده باشد یک دسیسه باز و توطیه گر بود. سیاستمدار به کسی گفته می شود که در راه سازندگی، آبادی، اتحاد و همدلی قدم می بردارد نه اینکه در راه بربادی، تباهی، نفاق و شقاق ملی. اینکه در افغانستان واژه سیاست را معادل کلمه فریب قبول کرده اند گناه سیاستمداران افغانستان است که از مقام سیاست مردم را فریب داده اند و مردم افغانستان هم باور کرده اند که سیاست یعنی فریب در حال که جهان پیشرفته بالنده و مدرن مدیون کار و تلاش سیاستمداران است.

حنیف اتمر هم مانند دیگر سیاستمداران افغانستان بجای سیاست توطیه و دسیسه را پیش می برد و برای این کار افراد زیاد را از اقوام مختلف افغانستان در پایگاه های اینترنتی و شبکه‌ های مجازی استخدام و تنظیم کرده بود که بی نهایت آثار مخرب را در افکار عمومی جامعه داشت در این شبکه ها عده‌ای مصروف شخصیت سازی و بزرگنمایی برای اتمر بودند و بخش عمده آن در جهت نفاق و شقاق بین القومی وظیفه اجرا می کردند.

تاثیر این شبکه های اجتماعی تا حد بالایی افکار عمومی جامعه بوده است که اکنون که اتمر رفته است استدلال می کنند که اتمر رفته است که قوی تر برگردد درحالیکه اتمر دیگر زمینه بازگشت را ندارد و وظیفه اتمر ختم گردیده است. کشورهایی که اتمر را پشتیبانی می کردند ده ها اتمر دیگر در اختیار دارند در میان پشتون ها هم هزاران پشتون متعصب تر و با امکانات بیشتر وجود دارد که در صورت زنده بودن آنها دیگر نوبت به حنیف اتمر نمی رسد بنابراین حنیف اتمر را از صحنه سیاست افغانستان رفته حساب کنید.

اکنون سوال این است که بدعت که حنیف اتمر در فضای مجازی از خود بجا گذاشته است چه می شود؟ آیا حمداالله محب حاضر خواهد بود که این شبکه را نگهداری و تمویل کند؟ به گمان اغلب حمداالله محب چنین توانایی را نخواهد داشت چون حنیف اتمر با قدرت گرفتن اقوام غیر افغان مشکل داشت و از وجود این شبکه ها برای تضعیف اقوام توسط افراد اقوام استفاده می کرد درحالیکه حمداالله محب ذهنیت کوچیگری دارد و با نفس اقوام غیر افغان مشکل دارد تا جایی که ایشان سفارت افغانستان در آمریکا را به یک غژدی کوچی تبدیل کرده بود بنابراین او حاضر نخواهد بود یک مقدار پول گذاف را برای این کارها بدهد که در آن صورت فیسبوک چلونکی ها به مثابه کالای مستعمل وارد بازار کار شده و افراد استفاده جو بسیار ارزان آنها را استخدام خواهد کرد و از این به بعد به تعداد گروه های حامی این کس و یا آن کس افزایش خواهد یافت.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حنیف اتمر
فضای مجازی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای عدالت!درصورتیکه سیاست انسانی ومعقول افغانستان شمول را پیشه کنی هیچکس بالایت اعتماد نمیکند٬زن واولادت هم پشت سرت ایستاد نمیشود.مشکل تاخر عقلی سرتاسری است.
عاقل

>>>   خوب شد که همین ...خلقی دور شد از وقتیکه همین اتمر ... استعفا کرد در افغا نستان عا م و تا م امنیت بر قرار شد

>>>   از بد بدترش توبه، حنيف اينبار بصفت رهبر و رئيس جمهور جمهوري ديموكرات افغانستان ميآيد ، چون جمهوري اسلامي و هم جمهوري ديموكراتيك خلق كار آمد نبود،

>>>   نظردورازحقیقت وعقده مندانه که هرکس که الفبای سیاست را بداند میداند که مقاله تو ازروی تعصب است .

>>>   .....اول خو حمدالله محب کوچی نیست ایشان از ولایت ننگرهار است و دوم حنیف اتمر هرگز از صحنه سیاست افغانستان دور نشده و انشاالله که حنیف اتمر رییس جمهور اینده افغانستان خواهد بود ودل حریفان بکفد و برنال برای شان ضرورت است
جمال الدین بادغیسی

>>>   این اولین و دقیق ترین نظر است.
اتمر تصادفی ادمده بود بالا تر از پلان تصادفی مقام گرفت و رفت که دیگر برگشت ندارد

>>>   از وقتیکه اتمر این جاسوس انگلیس استفعا کرده اند در این کشور ما جنگ کم شده است از این معلو م می شود که این شخص یک اجنت خارجی بود و همه کشتار توسط این شخص قو منده می شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است