جان مک‌کین طراح گروه تروریستی داعش درگذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۷/۶/۴ کد خبر: 154104 منبع: پرینت

جان مک‌کین از چهره‌های سیاسی امریکا درگذشت.
جان مک‌کین، که از دانشکده نیروی دریایی فارغ شده بود، به عنوان خلبان در جنگ ویتنام شرکت کرد و هواپیمایش در جریان جنگ سقوط کرد و او با دست و پای شکسته اسیر شد و 5 سال را در زندان ویتنامی‌ها گذرانید.

آقای مک‌کین در سال 1982 وارد مجلس نماینده‌گان شد و از 1987 نمایندگی آریزونا را در سنا برعهده داشت.
آقای مک‌کین دوبار نامزد ریاست جمهوری شد و اما در هر دو دور شکست خورد.

او بار نخست در سال 2000 میلادی در حالی که می‌تاخت تا در رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه پیروز شود، انتشار شایعه‌ای که او را به داشتن یک فرزند نامشروع متهم می‌کرد، سبب شد بازی را به جورج دبلیو بوش واگذار کند.

هشت سال بعد، جمهوری‌خواهان او را به نامزدی خود برای انتخابات 2008 انتخاب کردند تا جانشین جورج بوش شود و روبروی باراک اوبامای دموکرات و جوان بایستد.

این سیاستگر کهنه‌کار امریکایی از حدود یک سال به این‌سو با بیماری سرطان مقابل بود و رسانه‌ها روز جمعه گزارش دادند که آقای مک‌کین روند درمان‌اش را متوقف کرده است و سر انجام شام‌گاه روز شنبه به عمر 81 ساله‌گی در گذشت.
برخی‌ها از جان مک‌کین به عنوان طراح گروه تروریستی داعش نیز یاد می‌کنند.

جاوید روستاپور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جان مکین
جاوید
نظرات بینندگان:

>>>   خاموش :
هچه که بود اگر کافر هم بود به وطن خود ومردم خود وفادار بود برکس رهبران فاسد ومکیروب صفت ما هم از لعنتی های که به جهنم رفته وخفاشان واوباش که در در قید حیان نگین وبیشرم مانند کنه های خون آشام در لانه های جاسوسی بسر میبرند که جز وطن فروشی دیگر هیچ دست آورد ندارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است